Hos Mommer

11. april 2015

Alting går stille og roligt på Præstøegnen – selv surfing

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:52
Tags: ,

John og jeg sad ved aftenstide oppe på vores nye og næsten færdige terrasse og nød hhv. en fredagsfyraftensøl og et glas ditto rødvin, da vi hørte stemmer nede fra fjorden. Jeg havde ikke briller på, men mente at kunne se to opretstående skikkelser på vandet. Da jeg ikke regnede med, at Jesus var genopstået i dublet, måtte de vel stå på et eller andet, så jeg gik ind og hentede kikkert og kamera.
Det gjorde de også. Stod på noget, altså – de stod på surfbrætter!
Måske er det ikke rigtige surfbrætter, men på afstand lignede de til forveksling.
Fjorden var spejlblank og vindstille, men disse to gutter surfede. Med padler eller pagajer eller noget … måske var det sådan nogle stænger, som de unge herrer punter med på floden Cam, når de skal have deres udkårne med ud på en romantisk tur.

P1060068

De hyggede sig i hvert fald, de to gutter – holddaop, hvor de snakkede. Hele tiden. Lyd bæres som bekendt meget langt over stille vand, og selv om de var et par hundrede meter fra os, kunne vi høre, hvad de snakkede om.
Det gik langsomt, men sikkert fremad, og vi kunne høre dem snakke, længe efter de var ude af syne.

P1060073

Så jo: Vi tager skam livet i mageligt og overkommeligt tempo hernede i det sydsjællandske.
Kan I have jer en god og rolig weekend derude i det danske land.

22 kommentarer

  1. Haha, føler du dig nu nødsaget til at fortælle, at I rent faktisk sidder stille en gang i mellem? Men hvordan kan vi nu være helt sikre; der er jo ingen billeddokumentation 😉 😀 😀 God weekend også til jer 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 11. april 2015 @ 15:21

    • Det var jeg næsten nødt til, ja, efter alle de ‘brokkerier’ over vores aktiviteter 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2015 @ 17:05

  2. 🙂

    Kommentar af Mormor — 11. april 2015 @ 15:38

    • 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2015 @ 17:05

  3. Idyllisk. Det er et godt udsigtspunkt I har.

    Kommentar af Eric — 11. april 2015 @ 17:03

    • Det er nemlig rigtig godt 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2015 @ 17:05

  4. Hvor smukt og stille, vandet kan være. De to “surfpadlere” har nok ikke kunnet forestille sig, at I, flere hundrede meter væk, kunne følge med i deres samtale.

    Kommentar af conny — 11. april 2015 @ 18:40

    • Hehe, nej, de har sikkert følt sig sikre for alle ‘spioner’ 😀

      Kommentar af Ellen — 11. april 2015 @ 20:01

  5. Tænk, at terrassen blev klar til forårets, indtil videre, varmeste dag. Perfekt timing.
    Varmen er måske også skyld i, at herrerne ikke forhastede sig 😉

    Kommentar af fiberfryd — 12. april 2015 @ 01:10

    • Det var perfrekt – den blev ikke færdig, men den kunne bruges – og ja, måske … de nød i hvert fald livet på vandet 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 07:55

  6. Skønne billeder, nu skal du bare huske næste gang at vende kameraet den anden vej 😉

    Kommentar af Lene — 12. april 2015 @ 08:12

    • Det er godt med dig/jer – jeg er ikke nær så interessant som padle-surfere 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 08:37

  7. Hvor er det dejligt, at I nu er nået så langt, at der er plads(!) til at nyde en drik, mens udsigten beundres…
    De to herrer SUPpede! Stand up paddling; ny udgave af surfing…
    http://www.surfline.dk/sommer/sup-stand-up-paddle
    Der afholdes kurser – også i kbh! http://www.fyens.dk/odense/Staaende-surfing-i-Odense-Havn/artikel/2081772
    Spændende hvad der sejler, surfer, flyder, padler, svømmer, driver… forbi næste gang I sidder stille en stund!

    Kommentar af Anne Holtegård — 12. april 2015 @ 09:10

    • Tak for oplysning! Ja, hvorfor ikke? Det er da ikke noget, man får fartstriber i håret af, så der er plads til hyggesnak 🙂
      (Du røg til godkendelse, fordi du havde mere end ét link i kommentaren).

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 09:22

      • Nå… så har man lært det med … et link pr kommentar! Man skal jo ikke frådse….

        Kommentar af Anne Holtegård — 12. april 2015 @ 12:11

        • Du må gerne skrive mere end ét link, men du skal så bare godkendes først. Mange link er ofte et spammer-kendetegn, så det er en god metode til at få de rigtige spammere sorteret fra.

          Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 18:53

  8. Ved at læse “punt” kom jeg ned af erindringens sti, fordi jeg som ung tilbragte en sommer i Oxford hos en professorfamilie, der boede med floden Cherwell i baghaven og derfor selvfølgelig havde en “punt”, der blev flittigt brugt, når man – ustandseligt – skulle mødes med venner og studerende til picnic (quiche Lorraine, salat og rosevin) i det grønne op eller ned ad floden, så jeg bagte så mange quicher, at jeg den dag i dag stadigvæk kan lave en quiche uden brug af opskrift, selvom der går år og dag i mellem, at jeg gør det.
    Fordi jeg var udlænding og teenager, blev det accepteret, at jeg – selvom jeg var af hunkøn – “puntede”, hvilket ellers var hankønnets domæne, når jeg havde lært det godt nok til både at kunne styre båden og holde en vis fart, så selskabet ikke blev udsat for yderligere spot og spe end mit køn medførte, hvilket betød, at jeg øvede mig timevis dagligt i nabolaget (og blev så kendt et ansigt, at jeg blev inviteret på te hist og pist, når jeg kom forbi) og opnåede, at min værtsfamilie ikke havde noget imod at blive set med mig ved stagen, når vi kom til universitetets område. Den opnåede færdighed har jeg kun brugt en gang siden, da jeg 15 år senere besøgte et studerende familiemedlem i Cambridge, hvor vi havde adgang til kollegiets både og efter lidt genopfriskning (samt bagning af quicher og indkøb af rosevin!) arrangerede han et “Punt Race” for medstuderende og lærere med efterfølgende picnic, hvor de britiske deltagere var så forundrede over min færdighed, at jeg tav om mine tidligere erfaringer og scorede billige point på mit køns og lands vegne.
    Mvh. og god søndag

    Kommentar af Kristine — 12. april 2015 @ 11:33

    • Du fortæller meget præcist, hvordan det er i England – selv i dag … og jeg ville helt sikkert også have scoret point på den billige måde – herligt – og en god historie, tak for den 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 18:48

  9. Hvor dejligt at læse om ting, der går i roligt tempo. Det er lige præcis det, jeg glæder mig til. 🙂

    Kommentar af Mia Folkmann — 12. april 2015 @ 12:11

    • Nemlig. Man kan sagtens være aktiv uden at skynde sig 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 18:48

  10. Hi hi sikke hyggeligt:) Noget spændende de snakkede om så?? Vores unger har endnu ikke opdaget, at vi kan høre dem snakke på deres værelser og det er pænt underholdende nogle gange:)

    Kommentar af Mette — 12. april 2015 @ 15:26

    • Deres samtaleemner var ikke særlig interessante for andre end dem selv.
      Hehe – I må hellere fortælle ungerne det, inden de begynder at komme hjem med kærester 😀

      Kommentar af Ellen — 12. april 2015 @ 18:49


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.