Hos Mommer

3. marts 2015

Om at være i benægtelsesfasen

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:13
Tags: ,

Jeg må virkelig være dybt inde i en benægtelsesfase for tiden.
I går ringede jeg til Charlotte, som var overrasket over, at jeg ringede … det plejer hun da ikke være?
I går sagde John, at han nok skulle køre til bageren her til morgen … Jeg svarede: Ja …? Underforstået: og???
Han spurgte, om der var et eller andet bestemt, jeg godt kunne tænke mig, og jeg svarede, at han bestemte bare hvilket brød det skulle være. Som altid … hvorfor skulle det nu være anderledes?
John sagde, at det kunne da godt være, at der var et eller andet syndigt, usundt og lækkert, jeg kunne tænke mig på min fødselsdag.
Fødselsdag! Det havde jeg fuldkommen glemt!
Det var selvfølgelig også derfor, at C havde undret sig – hun vidste jo, at vi ville komme til at have en lang samtale i dag.
Det er alderen. Det må det være. Det er ganske enkelt bare ikke interessant mere at have fødselsdag.
Da John for noget tid siden spurgte hvad jeg ønskede mig, svarede jeg, at han kan give mig en god middag i Tromsø, når vi er deroppe.
– Hvad så med mig?
– Du må stå og kigge på; jeg kan altid bede om en doggy bag – i Norge har du kun råd til én god middag!
Tøhø. Men siden har jeg altså glemt alt om, hvad der skete den 3. marts for 62 (avavav) år siden).
Det havde John ikke. Vi holder fast i den gode middag (for to), men han syntes, der skulle ligge en lille ting til mig ved morgenbordet.
Det viste sig at være et Vivofit-ur.
Han havde åbenbart luret, at jeg havde spurgt meget interesseret til funktionerne i Inges ur. Jeg ved ikke, om hendes også er et Vivofit, men mit kan vist det samme som hendes.
Det er nu parret med*) min telefon, så de to enheder kan snakke sammen og vise mig alle de spændende statistikker og om jeg overholder mine selvvalgte daglige antal skridt.
Hvis jeg beholder det på om natten, registrerer det mine bevægelser … da Inge viste mig sin graf for det, kunne jeg ikke lade være med at spørge, om hun havde været oppe lige der, hvor den slog lidt ekstra ud. Det havde hun.
Jeg tænkte (højt) på, hvordan den graf ser ud, hvis man har haft gang i privatlivet, hvortil hun svarede, at uret jo altså kan tages af … jeg må dog indrømme, at jeg er ret nysgerrig, hvad det punkt angår … men I får ikke nogen rapport!
Om morgenen bliver jeg spurgt, hvordan jeg har sovet, og hvis jeg sidder stille for længe, skal det nok gøre mig opmærksom på, at det er på tide lige at få rørt sig lidt! (Det er ikke sket endnu i dag). Der er vist også noget med røde tal – et eller andet sker der i hvert fald, hvis jeg ikke når det daglige mål.
Det må jeg hellere sørge for at nå, så i formiddags gik vi en tur på Feddet og i aften går vi hen på Fjordkroen for at se, om maden er lige så god som den var for 26 år siden, da vi sidst spiste der.

3 marts 20153 marts 2015 (2)

På Feddet er der det hele: En fed havn, miljø og toilet. De sidste to endda i samme bygning, hvilket må være en usædvanlig kombination. Uha, disse særskrivninger …
Fed Havn er ikke forkert som sådan, men jeg ville nok have valgt at kalde det Feddet Havn, især fordi det hedder Feddet.

Feddet Havn 3 marts 2015

*) Det var, hvad paired var oversat med. Det var én ting, men de havde gudhjælpemig også oversat significant figures med væsentlige figurer! Helt ude i hampen … det hedder betydende cifre på dansk.

42 kommentarer

  1. tillykke med dagen og med dit nye ur, det er magen til mit. Håber du bliver lige så glad for det som jeg er. 🙂

    Kommentar af Inge — 3. marts 2015 @ 16:45

    • Tak, Inge – jeg tror jeg bliver glad for det – det er jo motiverende, som du sagde hin søndag 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 16:55

  2. Jamen Ellen da. At du ikke husker hva som skjedde for 62 år siden, i dag, er ikke det minste rart. Du var da like født og meget liten?
    Klem på fødselsdagen 🙂

    Kommentar af Mormor — 3. marts 2015 @ 16:54

    • Ja, det må være derfor – der er ikke mange, der kan huske noget fra før de blev to år 🙂
      Tak og knus retur!

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 16:56

  3. Tillykke på fødselsdagen! 🙂

    Kommentar af Randi — 3. marts 2015 @ 17:16

    • Tak, Randi 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 17:56

  4. Endnu en gang til lykke med dagen. Det lyder ret smart, dit nye ur 🙂

    Kommentar af Kisser — 3. marts 2015 @ 17:50

    • Tak, Kissser – det ER smart – det kan dog trods alt ikke motionere for mig 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 17:56

  5. Tillykke med fødselsdagen og hvordan gør man? Altså bærer sig ad med at glemme sådan en dag? 🙂

    Gang i privatlivet – det tæller vel osse som motion, gør det ikke? Godt nok ikke den mest sexede beklædningsgenstand, men alligevel?!? Går ud fra at grafen går op og ned hvis det anvendes til den form for registrering…

    Kommentar af overleveren — 3. marts 2015 @ 17:57

    • Det kommer helt af sig selv, det med at glemme det! Bare vent til du kommer i min alder …
      Jo, det skulle oven i købet være ret effektiv motion, men hvordan det kommer til at ytre sig på grafen, bliver ikke afsløret via min blog 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:42

  6. Endnu engang tillykke med dagen. Det er nu meget smart, at Vivofit sådan kan tages af … 🙂

    Kommentar af Stegemüller — 3. marts 2015 @ 18:27

    • Tak … men altså … jeg ville aldrig have taget det på, hvis ikke det kunne tages af igen … 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:42

  7. Man kan let glemme sin egen fødselsdag, men Allan er godt til at minde mig om det. Det er også ham, der ved hvor gammel jeg er. Tillykke med dagen 🙂
    Spændende om det nye ur, virker bedre og mere motiverende for dig i det lange løb, end skridttælleren gør.

    Kommentar af Pigen fra landet — 3. marts 2015 @ 18:37

    • Tak, Pia … 🙂 Jeg har desværre helt styr på hvor gammel jeg er, men åbenbart ikke på præcis hvilken dag det skifter 😉
      Jeg tror, det bliver meget mere motiverende.

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:44

  8. Tillykke med dagen – det lyder som en rigtig god dag. Hvor er der smukt på feddet. Mon ikke en af mine næste køreture i det blå skal gå dertil? Jeg har aldrig været der, men har hørt en masse om, hvor dejligt der skulle være.

    Kommentar af Lone Nielsen — 3. marts 2015 @ 18:38

    • Feddet er et dejligt sted – prøv at kigge på nettet, inden du kører herned; men alene turen dertil vil være en smuk oplevelse.
      Og tak … 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:45

  9. Tillykke 😀 Altså, tænk at glemme det! Heldigt, at du har John til at huske dig på det. Spændende, om du bliver glad for det der gå-ur. Jeg tror ikke, jeg ville kunne finde ud af at have det på om natten, så det ville komme se meget trist ud mht de ægteskabelige glæder 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 3. marts 2015 @ 19:12

    • Tak, Frue. Det var slet ikke noget problem at glemme – det kom sådan nærmest af sig selv 😉
      Jeg tror – nej, ved – at jeg bliver glad for tingesten, men det bliver også underligt for mig at have det på om natten – jeg har aldrignoget på, når jeg sover – og da slet ikke et ur, men nysgerrig er jeg, såehh … 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:47

  10. Tillykke med dagen og uret 😉 Og nu sidder I nok og nyder en lækker middag. God fødselsdag resten af aftenen.

    Kommentar af Betty — 3. marts 2015 @ 19:16

    • Tak, Betty 🙂 Vi har ganske rigtigt nydt en god middag!

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:48

  11. StOrt tillykke med dagen! Vivo’en (er ‘ sat rigtigt? {;o)) bliver du helt sikkert glad for, jeg er ihvertifald meget glad for mit! (Har ikke lige tænkt over det med gang i privatlivet – heller ingen rapport herfra)

    Kommentar af nuuka04 — 3. marts 2015 @ 19:53

    • Tak – og helt rigtigt 🙂 – du har også sådan en dims! Jeg kan altså ikke forstå, at man ikke er nysgerrig mht. til den side af funktionaliteten også, men vi må alle finde ud af det hver for sig – kan godt forstå, at heller ikke du ønsker at rapportere 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:51

  12. Tillykke Ellen 🙂
    Det med fødselsdage er da også overvurderet 😉 men jeg håber du har haft en dejlig dag, med mange opdateringer på skridt, hvile, akrivitet o.s.v.

    Kommentar af Kari — 3. marts 2015 @ 20:37

    • Tak, Kari.
      Ja, fødselsdage er frygtelig overvurderede – endelig en, der forstår mig 😉
      Uhh, jeg har styr på det hele … næsten …

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 20:52

  13. Hjertligt tillykke med dagen… Ti hi.. nu er du et år ældre end mig… et stykke tid!
    Jeg må da have nærløst om din nye tech-dims! Er den med vibrator? Ja, det er ikke uartigt ment, men jeg kan ikke høre alle de bib-lyde dimser normalt er udstyret med!
    Kunne godt tænke mig et ur med GPS, så jeg også kan kort over dagens gåtur mm….
    PS. Jeg besøgte, sammen med tre højskolevenner, mine forældre…det var så min fars fødselsdag og jeg havde glemt alt om det! Piiiinligt! Især, når jeg ikke havde alderen som undskyldning!

    Kommentar af Anne Holtegård — 3. marts 2015 @ 21:36

    • Tak, Anne – jeg håber jeg overlever at være ældre end dig i en periode 😉
      Nej, den er hverken med fræk eller ikke-fræk vibrator. Den er også uden andet display end bare tallene; helt som du ser på det indsatte bilede. Det er simpelthen et datour, der også kan vise antal skridt, gåede kilometer og forbrændte kalorier. Jeg har så til gode at høre advarslerne – jeg tror faktisk kun de kommer i form af røde streger på displayet, så om man er hørehæmmet eller ej, tror jeg ikke gør nogen forskel. Et ur med gps – er det ikke bare Endomondo på smartfonen? I princippet?
      Det er godt nok pinligt at glemme sin fars fødselsdag – meget, meget værre end at glemme sin egen!

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2015 @ 22:08

  14. Hjertelig tillykke med fødselsdagen og din nye personlige træner 🙂

    Kommentar af Lene — 3. marts 2015 @ 22:47

    • Tusind tak, Lene … ham har jeg (næsten) i min hule hånd 😉

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 09:33

      • Tro du den personlige træner kan sættes om anklen? Jeg må jo ikke have noget på mine arme på arbejde.

        Kommentar af Lene — 4. marts 2015 @ 12:48

        • Hmmm … hvis du har meget tynde ankler – som i virkelig meget tynde … jeg tror du må tage ind i en sportsforretning og prøve, om det kan lade sig gøre. Måske kan man købe længere remme. Måske kan selve uret (som kan tages af remmen) virke, selv om det ligger i fx en brystlomme.

          Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 12:53

  15. Tillykke med fødselsdagen!

    Kommentar af Pollyanna — 3. marts 2015 @ 23:04

    • Tak skal du have 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 09:31

  16. Til lykke med i går 🙂
    Tænk at glemme sin egen fødselsdag – den evne besidder jeg desværre ikke 😉

    Kommentar af Rasmine — 4. marts 2015 @ 09:22

    • Tak, Rasmine. Jeg kan heller ikke helt finde ud af, om jeg skal være bekymret eller det modsatte over, at jeg glemte den 😉

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 09:33

  17. Jeg tror aldrig, jeg vil glemme min fødselsdag. Jeg elsker at blive fejret. Men man skal jo aldrig sige aldrig.
    Det lyder, som om du havde en skøn dag. Det kunne være skønt at høre mere om dine erfaringer med det fine ur.
    Og jeg tænker altså ikke på de private, men de generelle – om det er et ur til efterfølgelse, mener jeg.

    Kommentar af conny — 4. marts 2015 @ 12:33

    • Det er også fint nok at blive fejret, men når jeg nu havde besluttet, at jeg ikke skulle fejres i år – ja, så går det åbenbart sådan 🙂
      Jeg er sikker på, at uret vil virke motiverende på at få fået lidt mere; især fordi jeg er så skrækkelig udisciplineret, hvad motion angår.

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 12:49

  18. Tillykke med dagen:)

    Kommentar af Mette — 4. marts 2015 @ 14:54

    • Tak, Mette 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 16:29

  19. Tillykke med dagen.Som jo betyder at vi i de næste 13 dage er jævnaldrende.
    Jeg tror nu aldrig, jeg kommer til at glemme min egen fødsesdag, dertil er jeg for barnlig. Er skam i fuld gang med at forberede et eller andet kalas i weekenden inden.
    Men på selve dagen vil jeg serviceres, så det kan være jeg skal invitere lillefar ud den dag….

    Kommentar af Den Gamle krage — 4. marts 2015 @ 18:20

    • Tak. 62 er forhåbentlig en god alder – du må jo vide det 😉
      Vi sparer kalasset til Johns 70-års dag senere på året, men at blive serviceret på min fødselsdag kan jeg kun gå helt ind for – det valgte jeg også selv!

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2015 @ 18:59

  20. Hermed et forsinket tillykke med fødselsdagen. Jeg forstår egentlig godt tendensen til at overse den, men jeg må jo også konstatere at jeg har nået en alder hvor jeg af og til tænker i halve år. Måske sker det også for dig.

    Kommentar af Jørgen — 10. marts 2015 @ 20:10

    • Gør man det? Igen? Lige som da man var barn? Det er så ikke kommet endnu 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. marts 2015 @ 07:20


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.