Hos Mommer

23. februar 2015

Det ene mord efter det andet

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:01
Tags: ,

IMG_4480

Sikke et vejr, det har været. Nu er det heldigvis blevet tørvejr, og vinden har lagt sig. Der er håb forude for godt eller i hvert fald lidt bedre vejr i morgen.  Pudsigt egentlig, at ‘godt’ i denne betydning er bedre end ‘bedre’ …
Det nåede aldrig at blive rigtig lyst i dag, så vi udsatte turen til Havdrup til i morgen, hvor vi så forhåbentlig ikke skal køre i slud og stærk blæst.
I stedet blev især i eftermiddag en totalhyggestund med først Foyle og dernæst en ny krimiserie, vi ikke tidligere havde stiftet bekendtskab med: Miss Fisher. Der kom to på stribe – den første startede jeg på af nysgerrighed, men da den viste sig udmærket, snuppede jeg lige den næste med.
Tv-kiggeri fra 13:35-16:55 – DET er godt nok længe siden, vi har præsteret sådan en omgang tv-maraton. Og ikke alene i så lang tid, men i det hele taget at se tv om eftermiddagen … jeg kan slet ikke huske, hvornår vi sidst har gjort det.
Det er derfor blevet til en hel del mord i løbet af i dag, men trods det har det været hyggeligt at sidde i stuen ved siden af den blussende brændeovn, jeg har ønsket mig i 100 år og nu endelig har fået. Vi har en i Sverige, ja, men det er ikke det samme som også at have det i vores ‘rigtige’ hjem.

Billedet er et glaskugletræ fra gårsdagens rundvandring i Nyord by. Vi kunne ikke helt gennemskue, hvad de to stiger skulle til for – de skæmmede mildt sagt det ellers så pyntede træ.

24 kommentarer

  1. Sikke en hyggelig eftermiddag der ved brændeovnens knitren – det er jer vel undt efter flytteriet.

    Selv har jeg taget fat på de 32 (!) afsnit af Henning Mankels “Wallander”, der ligger på Netflix for at træne min koncentrationsevne, og jeg hygger mig samtidig 🙂

    Kommentar af Stegemüller — 23. februar 2015 @ 19:14

    • Tænk, er der virkelig hele 32 afsnit? Jeg har set et par stykker – de er ret gode.

      Kommentar af Ellen — 23. februar 2015 @ 21:36

  2. Må jeg anbefale Jordemoderen, eller “Call the midwife”, som også lige er startet på DR1, klokken 17.00. Det er London fra før verden gik af lave…….

    Kommentar af Bente — 23. februar 2015 @ 19:43

    • Tak for anbefaling – det var jo lidt ærgerligt, at vi slukkede, da jordemoderen skulle til at starte … vi syntes vi havde fået tv nok for én dag, men vi skulle åbenbart have fortsat, for det lyder som lige noget for mig, det med det gamle London.

      Kommentar af Ellen — 23. februar 2015 @ 21:37

  3. Sådan en tvhyggepejsevarmeindedag må vel kunne godkendes, jeres almindelige aktivitetsniveau taget i betragtning! Jeg havde nok ikke lige valgt mord på stribe… det er for uhyggeligt!
    De stiger ligner noget opsætning, der ikke er ryddet op efter.. eller oprydning, der ikke er udført!!!

    Kommentar af Anne Holtegård — 23. februar 2015 @ 22:40

    • Det er skam nogle rigtig hyggelige mord, der er på menuen i de to serier – især Foyles 🙂
      De stiger ligner noget sjuskeri …

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:38

  4. Det lyder hyggeligt. Det er vist længe siden – hvis nogensinde, at I har taget jer sådan en afslapningstv-eftermiddag. I har fortjent det!

    Kommentar af Betty — 23. februar 2015 @ 23:06

    • Det er længe siden, men det er sket før. Dengang før vi tænkte på at købe os et andet hus 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:39

  5. Det lyder som en hyggelig og afslappet eftermiddag. Vi ser også Foyle og Miss Fischer, eller det er kun mig, der ser sidstnævnte. Begge dog om aftenen. Og du har ret: Vejret er ikke til andet lige i øjeblikket! God tirsdag!

    Kommentar af Nonnasblog — 24. februar 2015 @ 01:03

    • John syntes også godt om Miss Fisher – han så den anden af de to, jeg så. Foyles kommer desværre så sent om aftenen, at vi oftest er gået til køjs.

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:40

  6. Jeg underviste i går morges i tre timer, mens der udenfor bare sneede og sneede, godt at solen kom frem, da jeg kørte hjem. Og fjernsynkigning når man vil, skal man da, når man er gået på efterløn 🙂

    Kommentar af Lene — 24. februar 2015 @ 05:27

    • Jeg ved ikke, om man ligefrem skal, men vi gjorde det i hvert fald i går 🙂 – og i dag har vejret været fint til at køre med det sidste læs.

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:41

  7. Jeg er faktisk ret sikker på at sådan som I har knoklet rundt med huset, flytning og alt det andet I har foretaget jer de sidste mange måneder, så er der gode grunde til – selv for jer – en usædvanlig lang tv-eftermiddag. Miss Fisher er en sær men ret fængslende serie, så vidt jeg husker. Humoren er lidt skæv og ganske underfundig. Har dog ikke set meget mere end de første par afsnit.

    Kommentar af overleveren — 24. februar 2015 @ 08:42

    • Det er ganske rigtigt en lidt anderledes serie, end man normalt ser, men det gør ikke spor – det er kun rart med et lidt andet koncept for en gangs skyld.

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:42

  8. Det er da dejligt, at I kan finde ud af at lade hvilen komme over jer. Tænk, hvis I havde glemt, hvordan man gjorde 😉 De stiger er da bare aldrig kommet væk igen efter æblehøsten.

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. februar 2015 @ 14:29

    • Hehe, det glemmer man vist ikke, men det var rart at kunne tillade sig det 🙂
      Det er de nok ikke – lidt slendrian, ikke?

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:43

  9. Høhø, I er da heldige at kunne få signal på TVet.Det ka jeg bare ikke, så.noget må ske!!!

    Kommentar af Kisser — 24. februar 2015 @ 15:52

    • Det er en ganske almindelig antenne, så vi kan kun tage DRs kanaler, men over nettet burde vi kunne hive flere ned, hvis vi vil – vi har bare haft nok kanaler indtil nu, for vi har næsten ikke set noget tv. Du har ikke fibernet, hvor du bor? Det er da irriterende slet ikke at kunne se noget!

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2015 @ 15:57

  10. Stigerne står der selvfølgelig for at man kan kigge ind i fuglekasserne! Måske er der små sjove tableauer derinde, for fuglene vil nok ikke synes om trafikken!
    Miss Fischer er nu en meget sød serie. Jeg har set den via Netflix (så kan jeg selv styre tidspunktet), Tv om eftermiddagen tillader jeg mig altså også, når vejret er surt og jeg trænger til en afslappet stund. Derimod har jeg meget svært ved at tænde for kassen morgen og formiddag, så det voldsomt populære morgentv er ikke på programmet her – der har jeg alt for travlt 😉

    Kommentar af fiberfryd — 25. februar 2015 @ 08:08

    • En eller anden årsag måd er jo være, men jeg hælder nu mest til sjusk 😉
      Alle har Netflix, bare ikke os … måske skulle man overveje, men jeg er bange for, at vi slet ikke vil få udnyttet abonnementet.
      Jeg er enig med dig, og morgen-tv er Johns domæne; han slapper vist af med at få nyheder serveret i en lind strøm.

      Kommentar af Ellen — 25. februar 2015 @ 09:06

  11. Jeg holder med Lene: TV-kigning på de tidspunkter, der passer ind, er absolut et privilegium for efterlønnere og andre med mere eller mindre permanent fri. Jeg må dog indrømme, at jeg allerede er begyndt at øve mig …

    Kommentar af conny — 26. februar 2015 @ 22:59

    • Ja, sådan må det være, og det er altid godt at øve sig 😀

      Kommentar af Ellen — 27. februar 2015 @ 09:37

  12. Det er nu godt nok at lave intet som helst andet end glo på TV af og til.

    Kommentar af Jørgen — 27. februar 2015 @ 13:52

    • En gang imellem føles tv som en fantastisk opfindelse 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. februar 2015 @ 15:35


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.