Hos Mommer

19. februar 2015

En helt anden vandsituationsrapport

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:41
Tags: , , ,

Kan man skelne mellem at lave ingenting og at lave slet ingenting? Hvis ja, er det nok det sidstnævnte, vi har gjort i dag.
Nu har ungerne hver dag villet ud og lege – mørke, regnvejr og blæsevejr ingen hindring, men i dag, hvor solen skinner flot, højt og klart, måtte vi true dem med al landsens ulykker for at få dem til at gå op og tage tøj på, så vi kunne komme en tur ud og gå langs fjorden. Vi var hårde og ubarmhjertige, fordi vi ved, at når først de er ude, er de ikke til at drive ind igen, så samvittigheden var ikke spor sort ved at tvinge dem med.

P1050280

Stranden var ikke lige så bred som i går, men vi kunne sagtens gå en tur i vandet alligevel uden at få våde fødder – ungerne er igen langt ude og kan skelnes til venstre for Tim og Charlotte.
Lige over for Den Stråtækte løber en lille å ud i fjorden. Det måtte undersøges nærmere …
Den minimale å blev meget hurtigt forvandlet til en rivende fos, hvor Den Farlige Bjørn i form af Aubrey gik tungt frem og tilbage for at fange fisk og for at få fat i Den Smukke Prinsesse, som på ulykkelig vis var blevet borte fra sin prins.

P1050288

For at komme hjem skulle åen krydses.
Aubrey kom tørstøvlet over.
Anna kom tørstøvlet over.
Charlotte kom tørstøvlet over.
Tim fik en lille smule våde sokker.
Mommer fik en MEGET våd venstrestøvle, som svuppede hele vejen hjem. Der var heldigvis ikke så langt, for jeg var ikke i stand til at varme vandet op – uff hvor var det hundekoldt. Jeg prøvede at hælde vandet ud, men det var den indvendige sål, der søppede og svuppede og åbenbart kunne suge temmelig meget vand, så det hælderi fik jeg ikke meget ud af.
Charlotte kom hjem til John, som var blevet hjemme, fordi Tim lånte hans støvler, og sagde med en vis triumf i stemmen, at vi havde været nødt til at tage hjem før tiden, fordi hendes mor og mand ikke kunne finde ud af at holde deres fødder tørre …
Det havde hun glædet sig til hele vejen, mens hun gik og skrupgrinede. Møgunge.

39 kommentarer

  1. Hvor har hun det dog fra? 😉

    Kommentar af Randi — 19. februar 2015 @ 17:03

    • Ja, det spurgte jeg også mig selv om 😉

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 17:57

  2. *fnis*

    Kommentar af overleveren — 19. februar 2015 @ 17:05

    • Hmmm … 😉

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 17:57

  3. Herlig!!

    Kommentar af Mormor — 19. februar 2015 @ 17:15

    • Så det synes du? 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 17:58

      • Det ble litt tegneseriefilm i hodet mitt 🙂 😉

        Kommentar af Mormor — 19. februar 2015 @ 18:19

        • Jaja – bare du morer dig 😀

          Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 20:26

  4. Sørgede C også for varm kakao til dem med våde tæer? 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. februar 2015 @ 17:52

    • HA – næh, hvem tror du der måtte sørge for det? 😉

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 17:58

  5. Det ligger åbenbart til familien, det med våde fødder? Dejligt, at I rigtig hygger jer, trods – eller for nogles vedkommende på grund af – vandeskapaderne. 🙂

    Kommentar af hennystewart — 19. februar 2015 @ 18:49

    • Det kan jeg vel efterhånden ikke rigtig benægte 😉 Vi hygger heldigvis altid, og kommer der noget at grine af, bliver det ikke dårligere af det …

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 20:21

  6. Ha, jeg håber næsten for Tim og dig at Charlotte får våde tæer inden de rejser hjem 🙂
    Og til Henny, hvis du ser denne kommentar, så kan jeg ikke kommentere hos dig, tror jeg er fanget i dit spamfilter.

    Kommentar af Lene — 19. februar 2015 @ 19:19

    • Det ville være lidt af en triumf, men det når vi nok ikke – de skal afsted i morgen ved middagstid 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 20:22

    • Det er jeg sørme ked af, Lene. Må indrømme, at jeg ikke har styr på det spamfilter. Jeg er meget spamramt, og jeg har derfor indstillet filteret lidt mere agressivt end normalt, men jeg vil prøve at stille lidt på det igen.

      Kommentar af Henny Stewart — 21. februar 2015 @ 12:37

  7. Sådan 🙂

    Kommentar af Stegemüller — 19. februar 2015 @ 19:31

    • Du hygger dig 😉

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 20:22

  8. Hø hø hø… 😉

    Kommentar af Inge — 19. februar 2015 @ 20:37

    • Ja ja ja 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 20:48

  9. Hvad er bedst. Våde tæer eller våd mave 😉

    Kommentar af Pigen fra landet — 19. februar 2015 @ 21:03

    • Våd mave er helt klart værst!

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 21:28

  10. Man kan jo altid tage et par reservestøvler med!

    Kommentar af Jørgen — 19. februar 2015 @ 21:22

    • Det troede jeg jo ikke lige var nødvendigt for mit vedkommende!

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2015 @ 21:29

  11. Måske skal dit tur-kit indeholde fodvarmere! Prøv at se http://www.theheatcompany.com
    Selv har jeg haft positiv erfaring med håndvarmerne, når vinternes sne og kulde har gjort små børns hænder kolde på længere kælketure og sneboldkampe, hvor vanterne blev gennemblødte.
    Hvorfor iøvrigt gå over åen efter vand, når man kan nøjes med at gå i åen! 😜
    Fortsat god fornøjelse med det nye nabolag og familiebesøg

    Kommentar af Kristine — 20. februar 2015 @ 00:12

    • Hø – ja det kunne være 🙂
      Håndvarmere kender jeg godt – og det var en meget passende omskrivning af det gamle ordsprog.
      Tak …

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 11:04

  12. Hej Mommer! Skriver først og fremmest for at takke for dine sproglige iagttagelser og naturbeskrivelser og -oplevelser, herunder ikke mindst fotos! Dine familiære ting er mig uvedkommende, men du skriver undervejs om høj vandstand, og så ringer min alarm, læs: rød lampe. Hvor tæt bor I på vandet? Har I undersøgt “forudsigelserne” vedr vandstanden i Præstø fjord fremover?
    Vi har sommerhus i 3.række fra Roskilde fjord og er stadig ikke på plads efter skaderne fra “Bodil”. Vi ved ikke, hvad vi stiller op, hvis noget lignende sker igen. Dett e ikke for at skræmme, blot en besked om, at jo flere fjordnære vi er, desto større pres kan vi lægge på myndighederne. Venligste hilsener Kirstin

    Kommentar af Kirstin Andersen — 20. februar 2015 @ 01:43

    • Jeg kan godt forstå, at sådan en hændelse sætter sig dybe og uudslettelige spor, og det er sødt at dig at gøre os opmærksom på det.
      Huset ligger ret højt, og for at komme i oversvømmelsesfare skal det storme længe og kraftigt fra øst, hvilket vist er særdeles usædvanligt i Danmark.
      Vi føler os derfor ret trygge – jeg kan intet finde om oversvømmelser i Præstøfjorden … heldigvis.

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 11:20

  13. Ih hvor I hygger. Jeg tænker, at det må være så meget mere intenst, når I har den lange afstand til hverdag. Det er en fornøjelse at følge med i.

    Kommentar af Susanne — 20. februar 2015 @ 07:24

    • Det er naturligvis mere intenst, men det er skønt, at de er her så længe, at der både er plads til de stille stunder og til snakke-meget-stunder.

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 11:23

  14. Hovmod står for fald?? … Spørgsmålet er så, om det skal passe på mor eller datter? Eller dem begge, fordi de nu en gang er begge dele 😉
    Ergo, det må være Charlottes tur i dag!

    Kommentar af Mette — 20. februar 2015 @ 08:02

    • Det må man vel med rette kunne sige 🙂
      Det kan hun ikke nå i denne omgang – de er næsten på vej hjemover igen … men der kommer en anden gang …

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 11:23

  15. I hygger jer vist rigtigt… 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 20. februar 2015 @ 14:10

    • Det kan du tro, vi gør 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 15:32

  16. Jeg troede ellers, at “erfaring er den bedste læremester” også gjaldt for voksne 😉 meeen…. det skal altså åbenbart være EGEN erfaring 🙂 — eller skulle “nogen” bare prøve at være barn igen/gået i barndom. 😉 😉
    Der er da 2 (store) småfolk, der får nogle god oplevelser med hjem og som vil se frem til sommerferiens kommende oplevelser.
    Magnus

    Kommentar af Domus1 — 20. februar 2015 @ 20:37

    • Det var ikke så meget erfaringen der talte, som det, at jeg ikke gad gå hen til stedet, hvor jeg vidste, at der var fladvandet nok, så jeg tog en chance – og blev våd 🙂
      De glæder sig rigtig meget til sommeren i Danmark.

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 21:08

  17. Sikke en fantasi… men det undrer jo ikke nogen, at Aubrey leverer en hel forestilling…
    Åhhhh… hvor må de have godtet sig over din vandgang! Er det Hybris eller Nemesis?

    Kommentar af Anne Holtegård — 20. februar 2015 @ 21:01

    • De har en yderst levende fantasi, de to!
      De hyggede sig meget, men om det var hybris eller nemesis, vil jeg lade andre afgøre 😀

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2015 @ 21:09

  18. Hvor er det dog et fantastisk sted i har købt, så smukke omgivelser. Og ha-ha-ha, kan nu godt forstå Charlotte 🙂

    Kommentar af Moster Tulle — 20. februar 2015 @ 22:12

    • Det er et fuldstændig fantastisk sted … og jeg kan også godt forstå C – jeg ville jo selv have reageret på samme måde 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. februar 2015 @ 09:06


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.