Hos Mommer

13. februar 2015

Vi flyttede heldigvis væk, inden de bombede vores by …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:02
Tags:

Jeg skulle alligevel til Køge, og da jeg nu var i nærheden, kunne jeg lige så godt hente vores tørrestativ, som blev glemt i onsdags – og dermed også lige så godt kunne handle i min go’e, gamle brugs. Bare hvis nogle skulle undre sig over, hvorfor jeg åbenbart ikke kan undvære den …

Hvor er vi dog glade for, at vi er flyttet til det fredelige Sydsjælland. I Havdrup, som vi flyttede fra, sprængte nogle amatører, bløddyr, bollefjæs, fedtefyre, feje hundehoveder, fnatmider, fæhoveder, grødbønder, hængerøve, ignoranter, jammerkommoder, karklude, elendige klamphuggere, klodsmajorer, narrehatte, skvadderhoveder, skvatpissere, slapsvanse og talentløse skiderikker (fik jeg det hele med? Egons ordforråd var stort i denne retning) apoteket i luften i nat. Man ville have fat i den kontantautomat, som sidder sad i muren ind til apoteket.
Jeg ved ikke, om forhavendet lykkedes, og om de derfor har fået fat i nogle tusinde kroner, men jeg er forholdsvis sikker på, at de er skyld i, at apoteket skal genopbygges for flere hundrede tusind kroner. Plus det af væggen ind til fakta, som det også gik ud over. Plus alle de apotekervarer, der formentlig nu bare kan kasseres.

Apoteket sprængt i luften

Da jeg kom – og gik – havde man vældig travlt med at rydde murbrokker og glasskår op, og der gik en vagt rundt. Det er en kold tjans han har fået sig der, og der er velsagtens nødt til at være et par mand på hele natten; de kan overhovedet ikke nå at rydde apoteket for varer inden mørkets frembrud – alt er lige til at gå til, hvis man skulle have den slags tilbøjeligheder.

Apoteket sprængt i luften (1)

Jeg ved heller ikke, om man har fanget de formastelige, men det har man formentlig ikke.
Gad vide, om det var bevidst, at bomben var så kraftig? Det er lige før jeg kunne ønske, at de selv var røget med i købet. Fy, sådan må jeg ikke engang tænke, men for pokker, hvor er det dog bare for meget, at nogle er totalt ligeglade med hvor meget de ødelægger for i jagten efter nogle relativt få kontante midler.
Jeg talte med en, som bor ret tæt på. Han fortalte, hvor højt braget lød – han vågnede og var sikker på, at der var drattet et fly ned (et fra Air Asia, vel) ned lige ved siden af hans bolig.

Jeg er ret sikker på, at apoteket ikke fremover ønsker at være ‘vært’ for en kontantautomat!

Advertisements

33 kommentarer

  1. Læste det jo på nyhederne og tænkte at det nok var en gaseksplosion.. de er ret svære at styre for fjolserne der har de der tilbøjeligheder.

    Godt der var vagter på apoteket – for de har da holdt åbent hus hele natten – og dagen med. Fordelen ved at man går ind med eksplosion er jo så at der kommer hjælp frem hurtigt. Det havde været ret dumt hvis huset havde været så åbent i flere timer uden at nogen opdagede at den var helt gal.

    Kommentar af overleveren — 13. februar 2015 @ 19:17

    • En vagt er desværre nødvendig – det er trods alt ikke kun dyre cremer, de ligger inde med sådan et sted.
      Det var måske gas … ved det ikke, for vi kan ikke se lokaltv hernede – kun DR, og de viste ikke noget.

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 20:49

  2. Vi har lige siddet og set det i tv. Egons ordforråd slår faktisk ikke til, hvis jeg skal udtrykke, hvad jeg mener om sådan noget!

    Kommentar af Randi — 13. februar 2015 @ 19:21

    • Næh, jeg kan også sagtens finde stærkere ord ofr den slags idioti, men dem vil jeg ikke skrive på bloggen 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 20:50

  3. Jamen du minder mig da meget mere om Kaptajn Haddock med alle de ord i rækkefølge 🙂 Jeg så det også i TVA, det så voldsomt ud. Hvor er den slags mennesker dog latterlige.

    Kommentar af Stegemüller — 13. februar 2015 @ 19:45

    • Nej, disse ord var Egons – Haddock brugte nogle helt andre 😉
      ‘Latterlige’ er nok ikke lige det første ord, der falder mig ind, når jeg ser hvad sådanne personager kan forårsage!

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 20:52

      • For sjov fandt jeg lige et link til “Haddock-ord”, og jo jeg kan godt se, de afviger fra dine, og jo “latterlig” er ikke passende, det er bare sådan et dejligt ord 🙂 og så glæder jeg mig selvfølgelig over, at Jørgen også fandt det for passende.

        http://www.aroskurser.dk/kaptajn-haddocks-175-skaeldord/

        Nyd det nu med englænderne!

        Kommentar af Stegemüller — 14. februar 2015 @ 15:28

        • Ja, Jørgen måtte også lige skældes ud over sådan et ordvalg – latterlig er helt sikkert et godt ord – i den rigtige sammenhæng 😉
          Vi vil naturligvis nyde deres besøg!

          Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 16:09

  4. That great Danish “MOMMER-NEWS WALLPAPER” udkommer midt i og på trods af flytteri og gæsteforberedelsestravlhed. Hvor storslået. Hvordan overkommer redaktøren dog alt dette. 😀 ?

    De der (hele remsen – kan godt lide, du har opstillet udtrykkene i alfabetisk orden 🙂 ) kan vist ikke have fået meget ud af deres forehavende med de skader, de har forvoldt – forestiller mig, at automaten enten er blevet så beskadiget at alle penge er fløjet ud til alle sider eller er så stærk, at den også er dirkefri.
    Deres (voldsmændenes) evner har vist ikke rakt længere ud i sprængstoffers kraftfuldhed, end evner hos de der stjal krysantemumsbumber.
    PS. Egentligt utroligt, at varerne på reolen ved siden af hullet står derpå endnu. – Så alligevel tager jeg måske fejl af deres ( de i din remse) evner.
    Det er da også lidt synd, at det flotte appelsintræ skal stå ubeskyttet, så det går til her i kulden 😉

    Håber, du har fået ryddet “frueburet” for de sidste kasser (er der i ligeberettigelsens navn slet ikke noget “herrebur” til John?) og føler dig så færdig, at du kan få en god nats søvn og nyde dit englænder-besøg.
    Venligst,
    Magnus

    Kommentar af Domus1 — 13. februar 2015 @ 20:59

    • Redaktricen overkommer, hvad hun har lyst til at overkomme – og så måske lidt til lige for tiden 😉
      Jeg tænkte også over, hvorfor mon varerne stadig kunne stå så fint på hylderne …
      Jeg mangler stadig de otte kasser jeg også manglede i aftes – i dag har den stået på andre ting, og det du kalder frueburet må vente lidt med at blive syklart.
      Bare rolig – der er skam også et herrebur, men herren kræver ikke så meget lagerplads som fruen 😉
      Vi får skidetravlt hele dagen i morgen også. Men vi når, hvad vi skal nå! De lander først kl. 19 …

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 21:09

  5. Sikke en redelighed med det apotek. God arbejdslyst med at lægge sidste hånd på værket 😉

    Kommentar af Betty — 13. februar 2015 @ 22:26

    • Ja. Sådan nogle idioter!
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:32

  6. Nåhhh ja, selvfølgelig: Redaktricen og ikke redaktøren; i vores alder må vi (over for hinanden) godt kønsrelatere substantiverne – synes jeg personligt, egentligt er meget høfligere. Yngre kvinder finder det (for det meste) u-ligeværdigt at gøre ???? – kan da gøre sproget unuanceret og til tider besværligt, hvis man vil pointere kønnet. Eks.: Mandlig sygeplejerske (sygeplejer er en anden stillingsbetegnelse gældende for både kvinder og mænd), mandlig husmoder (husfar har en anden betydning), når manden overtager det, der tidligere var forbeholdt den kvindelige del (af parret).
    Venligst,
    Magnus

    Kommentar af Domus1 — 13. februar 2015 @ 23:05

    • Jeg har altid haft så svært ved at forstå, hvorfor man ikke må gøre opmærksom på, at man er af hunkøn – skuespillerinde, lærerinde osv.
      Konflikten (for mig) kommer, når vi taler om en professorinde, som er en professors hustru. Det bryder jeg mig ikke om – ligeledes heller ikke “Fru Overlæge Dillerdaller” 🙂
      Min mor var uddannet plejerske, hvilket var noget helt tredje 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:36

      • Jeg ligeså (haft svært ved at forstå).
        I det par eksempler, du nævner, tilkendegiver -inde noget i retning af noget “vedhæng” til manden – altså en helt anden betydning (værdighedsmæssigt).
        Iøvrigt stammer mange af disse kønsrelaterede diskussioner (med fattiggørelse af bl. a. sproget) så vidt jeg er orienteret fra SELVUDNÆVNTE repræsentanter for kvinderne (altså ikke demokratisk valgte – blot de højestråbene).
        Det betyder ikke, at der ikke har været vilkår (egentligt for begge køn) der gennem samfundets udvikling har kunnet/burde ændres.
        Jeg mener dog, at disse kvinder (de selvudnævnte) gennem tiden har skudt langt over målet ved udnævnelse af undertrykkere (altid i skikkelse af mænd). Af “undertrykkere” ville jeg kunne nævne: Vanens magt, glitterblade (kulørte kvindeblade med deres idealbilleder), kapital-interesser o. a.
        I øvrigt finder jeg også, at mange kvinder er med til at undertrykke deres medsøstre.
        Venligst,
        Magnus

        Kommentar af Domus1 — 14. februar 2015 @ 13:42

        • “I det par eksempler, du nævner, tilkendegiver -inde noget i retning af noget “vedhæng” til manden – altså en helt anden betydning (værdighedsmæssigt).”…… med mindre man vil pointere, at hun har en stor aktie i hans tilblivelse af nævnte funktion (bag en …. står en….).
          Magnus

          Kommentar af Domus1 — 14. februar 2015 @ 14:07

        • Det meget korte svar er: Jeg er fuldstændig enig.
          Jeg har aldrig været rødstrømpe – har fx altid nydt, når en mand holdt døren for mig, trak min stol ud og lignende høfligheder.
          Lige løn for lige arbejde. Det er umiddelbart det eneste punkt, hvor jeg går ind for ligeberettigelse.
          50/50 for kvinder på bestyrelsesposter og i regeringen – pfftt – vi gider jo ikke, for pokker. Der er der en grund til, at der er flest mænd: det er dem der har lyst til den slags. Ikke kun dem, selvfølgelig, men de kvinder der har lysten, skal såmænd nok komme til.

          Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 15:10

  7. Man håber i den grad på at finde et fredeligt sted at leve sit liv, jeg håber det er lykkedes. Havdrup explosionen var ikke en gas-.

    Det er sørgeligt. Man får en fornemmelse af at der er mere vold i dag. Jeg er dog ikke sikker på at den fornemmelse holder, men jeg ved det ikke. Det indtryk hænger jo sammen med, hvor mange lokalnyheder man læser.

    Ukendte gerningsmænd har med ukendt sprængstof, sprængt dele af facaden ind til apoteket i stykker.
    Angiveligt for at få adgang til stedets hæveautomat, der er en af Nordeas automater.

    Det er kun en måned siden, nemlig den 15. januar, at en anden af Nordeas pengeautomater, nemlig i Osted i Lejre Kommune også blev sprængt i luften. Det var også midt om natten, hvor politiet fik anmeldelsen klokken 3.20. Og gerningsmændene fra dén episode er ikke fanget endnu.

    Kommentar af Donald — 13. februar 2015 @ 23:06

    • Jeg tror altid, der har været vold. Tænk på de sikkerhedsforanstaltninger, man foretog i ‘gamle dage’. Den blev bare ikke udbredt og offentliggjort på samme måde som i dag. I det hele taget behandlede man jo hinanden skrækkeligt før i tiden. Voldtægt var ganske almindeligt, men man talte bare ikke om det.
      Jeg har nu selv læst lidt mere om det – man antager, at det er de samme, som står bag de to eksplosioner.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:40

  8. Dette er slet ikke gået op for mig før jeg læser om disse latterlige idioters gale tåbeligheder i dette indlæg. Men jeg der givet vis effekten næste gang jeg kommer til nabobyen.

    Kommentar af Jørgen — 14. februar 2015 @ 07:32

    • Du har da i det mindste ikke hørt braget, så …
      Pudsigt, at du lige som Hanne synes, at latterlig er et godt ord i denne sammenhæng … “som indbyder til at blive hånet og grinet af; som man umuligt kan tage alvorligt; fjollet og tåbelig”. Dette er mere alvorligt end betydningen antyder.
      Bortset fra det, vil du komme til at se sporene efter det, for det varer en rum tid, inden det hele kommer i orden igen.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:44

  9. Du godeste! Jeg har ikke læst om det før nu, men jeg er sikker på, at jeg kunne tilføje nogle betegnelser til dit glimrende udvalg… I Malvern havde de brugt en anden taktik. Her havde de stjålet en gravko, smadret hul i væggen til Marks og Spencer og simpelthen taget hele pengeboksen ud. Du har ret; det er næppe lykken at have en hæveautomat siddende…

    Kommentar af Mia Folkmann — 14. februar 2015 @ 09:15

    • Man må sige, at det er drastiske metoder, de tager i anvendelse.
      Der er sikkert mange, der fremover vil betænke sig på det, ja. Desværre for dem, der bruger sådanne, og det gør vel en del endnu – jeg bruger dem aldrig.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:46

  10. Jeg har næsten intet aktivt ordforråd i den retning, men jeg bliver så rasende og ked af det. Når jeg hører om den slags, føler jeg mig tudsegammel, for jeg tænker: Sådan var det ikke i gamle dage … i alt fald meget, meget sjældent, når man lige ser bort fra krigene..

    Kommentar af Rasmine — 14. februar 2015 @ 11:32

    • Jeg bliver også rasende og ked af det, men når man tænker på, at ingen kom til skade, er dette da trods alt bedre end gamle tiders landevejsrøvere, hvor ingen kunne færdes sikkert på vejene … jvf. Donalds kommentar 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:47

      • Det afhænger nok af, HVOR langt man tænker tilbage.

        Kommentar af Rasmine — 15. februar 2015 @ 13:45

        • Det er selvfølgelig rigtigt, men min far kunne nu fortælle nogle drabelige historier fra kort efter 2. verdenskrig om de såkaldte herregårdsbisser, som ikke var guds bedste børn, men som det (bl.a.) var min fars opgave at hente hjem, når de var blevet fulde og var ved at splitte både kro og fredelige gæster ad 😉
          Men jeg ved godt, hvad du mener …

          Kommentar af Ellen — 15. februar 2015 @ 13:56

  11. Du mangler skidesprællere og socialdemokrater 😉 Sikke dog nogle båtnakker (siger Fruen for egen regning). Fik de noget ud af det? Bortset fra en masse bøvl for en hel masse mennesker. Selvfølgelig skal man ikke gøre det op i penge, men det virker bare somme tider endnu mere idiotisk, når udbyttet slet ikke står mål med de deraffølgende ødelæggelser/tab. Lidt ligesom når tyve render med s-togs-kabler.

    Kommentar af Fruen i Midten — 14. februar 2015 @ 11:42

    • Hehe, ja det gør jeg 🙂
      Nej, de fik ikke noget ud af det. Eller også har man valgt at melde således ud for ikke at friste til gentagelser. Meget klogt, hvis det er sådan, det er.
      Det er helt ude af proportioner, men sådan ser slynglerne vel ikke på det.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:48

  12. Skidesprællere og elendige socialdemokrater hører med i remsen….
    Tænk, hvad visse personer gør sig af ulejlighed for at få fat i pengesedler. Det kan gøre det (endnu) vanskeligere at få etableret kontantautomater i de mindre byer, til skade for de, der ikke er motoriserede. Surt, surt SURT!

    Kommentar af Den Gamle krage — 14. februar 2015 @ 11:49

    • Du – og Fruen – har ret, de ord har jeg glemt.
      Det kan sagtens få nogle til at få betænkeligheder, men er der snart flere tilbage, der bruger kontantautomater? Ud over folk med hævekort? Og i så tilfælde kan man vist alligevel kun hæve i automater fra egen bank.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:51

  13. Jeg håber de ikke fik held med at få penge, og det forlyder på diverse nyhedsmedier, at det var professionelle, der havde gang i lighteren.
    God arbejdsdag i dag, jeg kan læse at du har til kl. 19 til at blive færdig 🙂

    Kommentar af Lene — 14. februar 2015 @ 12:15

    • Det gjorde de ikke – siges der i hvert fald, og det er nok ganske klogt, enten det er sandt eller ej, så ikke man frister flere til at forsøge sig med den slags voldsomheder.
      Tak – jeg har til klokken 17:45, hvor vi skal afsted til lufthavnen, men ellers har du ret 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:53


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.