Hos Mommer

12. februar 2015

FLYTTET!!!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:03
Tags: ,

P1050167Flyttemændene stod der i går morges kl. otte præcis. En ældre, lavstammet herre og en meget ung mand med tatoveringer hele vejen rundt på halsen. Han hed Ronnie, så alle mine fordomsvarsler blafrede. Over for os var han en meget fåmælt yngling, men ham og Jan, som næsten kunne være hans bedstefar, havde et bramfrit, internt sprog, der tydeligt viste, at de arbejdede godt sammen og at dette ikke var første gang, de gjorde det.

Vi var helt klar til deres ankomst – havde pakket det hele i kasser, men ikke tømt alle skuffer, hvilket de heldigvis accepterede, undtagen for et enkelt møbels vedkommende. Jeg havde tapet skufferne fast med pakketape, selv om John mente, at det var en dårlig ide, men den bedrevidende Ellen kunne overhovedet ikke se noget problem i det.
P1050168Resultat: Da jeg hev tapen af, var alle de pågældende møbler meget lysere under den. 
At tape dem viste sig oven i købet at være spildte skønne kræfter, for Jan og Ronnie pakkede kommoder og reoler med skuffer og låger ind i bred plasticfilm, lige som man kan se i lufthavnen, at nogle kufferter bliver.
Da jeg hader at indrømme, at jeg har taget fejl, lavede jeg straks en sæbespånopløsning og begyndte at smøre møblerne ind. Jeg nåede dog ikke dem alle, inden John kom, kastede et enkelt blik på dem og erklærede, at han jo sagde, at jeg ikke skulle bruge det tape.  
Sæbespånerne hjalp heldigvis, så alle mærker er væk nu.

P1050169

I rummet, der bliver til min systue, er der absolut ikke meget hyggelig systue over det lige nu. Der bliver dog langsomt reduceret i antallet af fyldte kasser, og i skrivende stund er der 10 tilbage af de 20, der var i går eftermiddags. Jeg trængte godt nok også til denne lille skrivepause.
John går og sætter lamper op i én uendelighed.

Vi skulle til en afveksling en tur i byggemarkedet, da der til en afveksling lige var nogle småting, vi stod og manglede, og til en afveksling kunne det ikke vente til en anden dag, hvis vi skulle holde den prioritering, der til en afveksling blev ændret her til morgen. Da vi alligevel var i Køge, tog vi i Jysk, for nu, hvor vi har fået to Det elektroniske hjørnesengepladser mere, mangler vi to dyner, så jeg besluttede mig til at overraske Tim og Charlotte med nye dyner og hovedpuder i overmorgen. Børnene fik nye, da de for tre år siden gik fra juniordyner til voksendyner, så nu må det være forældrenes tur.

Hjemmekontoret er nu etableret. Lige ved siden af tv-stolene, hvor man i den ene sædvanligvis kan finde John om aftenen, så nu kan jeg holde varmen, blogge, tale med John og se tv – alt sammen på én gang. Man kan vel multitaske …
Planen om at have min farfars skønne, gamle skrivebord oppe på reposen blev skrottet, fordi det viste sig, at John og jeg mod forventning ikke kunne tale sammen, når tv’et kørte. Vi var ellers ikke så langt fra hinanden rent fysisk – jeg kunne høre John, men han kunne ikke høre mig, og jeg gider ikke råbe til ham. Denne løsning er både bedre og hyggeligere. Jeg har oven i købet kig ind til sofaafdelingen, så jeg kan sidde og beundre John, mens han tager sig en morfar …

38 kommentarer

  1. Til en AFVEKSLING fandt du vel ud af, at man ikke skal skue hunden på hårene – eller flyttemanden på huden 😉
    Nåhh, det er altså ikke syskrin alle sammen inde i (jom-)frue-buret.
    Det med vita-wrap-viklede flyttemøbler er ganske praktisk – holder løse genstande på plads og skærmer mod ridser.
    Selvfølgelig kunne du ikke se noget problem med pakketapen. Det opstår jo også først, når det skal af igen 😉 hmmm.
    Men — STORT tillykke med flytningen (af tingene, sjælen har vist været flyttet for længe siden?),
    Magnus

    Kommentar af Domus1 — 12. februar 2015 @ 17:29

    • Man skal ikke påstå, at vi ikke fører en afvekslende tilværelse 😉
      Man skal heller ikke skue nogen på noget som helst – den lille, tætte mand var 67! Jeg spurgte om hans alder, fordi jeg faktisk var temmelig imponeret over, hvad han var i stand til. Og så så længe 😉
      Tak, og ja: vore sjæle har boet hernede lige siden vi købte huset.

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 18:03

  2. YES! Tillykke. Nu kan I da snart se en ende på det.
    Tænk at have et helt værelse som systue, det må være så skønt.

    Kommentar af Stegemüller — 12. februar 2015 @ 17:30

    • Det lakker mod enden – med alt det, der ikke er så fantastisk sjovt.
      Det havde jeg også i rækkehuset – bare ikke lige så stort, men det er nødvendigt at kunne lukke af, for John hader rod, og når jeg har gang i et syprojekt, gider jeg ikke rydde op, før jeg er færdig med det!

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 18:04

  3. Tillykke og god arbejdslyst. Det med folieindpakning lyder snedigt. Det næste bliver vel, at man scanner møblerne ind og printer dem ud, når man har flyttet printeren.

    Kommentar af Eric — 12. februar 2015 @ 17:51

    • Haha – ja, hvad pokker har man ellers opfundet 3-D-printere til? 🙂
      Og tak …

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 18:05

  4. Det må være SÅ herligt. Til lykke 🙂

    Kommentar af Rasmine — 12. februar 2015 @ 18:49

    • DET er det – tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 19:50

  5. Ekstra arbejde kan man meget hurtigt få, især når man ikke vil høre 😉
    Åh, hvor skal I nyde det hele fra på lørdag og i ugerne frem, for jeg behøver vel ikke spørge om I glæder jer til det hele er sat på plads?

    Kommentar af Pigen fra landet — 12. februar 2015 @ 18:58

    • Hmmm. Ja …
      Vi skal virkelig nyde, og nej, du behøver ikke at spørge – jeg behøver nok heller ikke at svare 😉

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 19:50

  6. Dejligt.. og stort tillykke med jeres nye hjem. 🙂 glæder mig til at besøge jer dernede, nu hvor I BOR der.. 🙂

    Kommentar af Inge — 12. februar 2015 @ 19:37

    • Tak! Det er godt nok blevet noget andet, nu hvor møblerne er kommet ned til os – vi glæder os til at vise jer det 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 19:51

  7. Tillykke med flytningen, I har godt nok også knoklet for at nå i mål. Om to dage fyldes huset og skal bestå Mommerprøven 🙂

    Kommentar af Lene — 12. februar 2015 @ 20:30

    • Tak – og vi knokler endnu – når kun lige at blive færdige til lørdag. Og det kun med det synlige 😉
      Mommerprøven er en meget vigtig eksamen at skulle op til – og det vil være ret skidt at dumpe, men det tror jeg nu heller ikke, at vi gør …

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 20:41

  8. Må jeres nye hjem blive jer til stor glæde.

    Kommentar af Jørgen — 12. februar 2015 @ 21:03

    • Tak Jørgen – det er jeg sikker på, at det bliver – men nu er vi ikke ‘naboer’ længere – det var ellers sådan en hyggelig tanke.

      Kommentar af Ellen — 12. februar 2015 @ 21:18

      • Det var det – men det kan jo tænkes jeg skriver lidt om nabobyen af og til.

        Kommentar af Jørgen — 14. februar 2015 @ 07:28

        • Det må du love mig – jeg har trods alt boet der de 56 år af mit liv!

          Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:31

  9. Stort tillykke med jeres nye hjem – det lyder rigtig skønt! Bare det var mig, der var så langt! Jeg er sikker på, at “the kids from UK” vil
    blive meget glade for det nye sted.
    Knus Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 12. februar 2015 @ 22:15

    • Tak, Marianne. Åh hvor jeg føler med dig – det er en anstrengende tid, du kan se frem til. Husk, at det hele kun er en overgang … hmmm, der er vist ikke rigtig noget at sige til trøst.

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 09:26

  10. Tillykke med veloverstået flytning – krydser fingre for et snarligt salg af rækkehuset {;o)

    Kommentar af nuuka04 — 12. februar 2015 @ 22:32

    • Tak – også for dine krydsede fingre 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 09:56

  11. Hei Ellen!

    En skal ikke skue hunden på hårene, sier vi i Norge. 🙂 (Du skal ikke dømme noen ved å se på dem) Men jeg skjønner så godt at en kan komme i den knipen, ved et slikt syn. Ler ved tanken på det synet. Hadde nok gjort det selv også. Helt sikkert! 🙂

    Det må være godt å ha kommet seg på plass igjen, i sitt nye hjem. Men det tar nok litt tid før det helt blir “hjem”, vil jeg tro. Lykke til med trivselen og tiden fremover, fra meg. 🙂

    Kommentar af karlhalvorsen — 13. februar 2015 @ 00:27

    • Vi siger præcis det samme i Danmark, Karl 🙂
      Det er skam allerede et rigtigt hjem – vi er nået dejlig langt med færdiggørelsen, og tak for gode ønsker 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 09:57

  12. Griner naturligvis lidt af dine fordomme (som jeg sagtens kunne dele) men han var jo din flyttemand – ikke en kommende svigersøn eller andet familiemedlem, så jeg er sikker på at du hurtigt kom dig over det.
    Det er nemlig ret smart når flyttemændene medbringer sådan en forstørret vita wrap dispenser. Det skåner møblerne og lukker skufferne.

    Pakketape.. Kære Ellen, det var så et sted hvor pakketape ikke var løsningen 😉

    Og så er jeg altså ret benovet over hvor langt I er kommet … imponerende.

    Kommentar af overleveren — 13. februar 2015 @ 05:42

    • Det er rigtigt, og jeg blev da heller ikke ligefrem forskrækket 🙂
      Ja, det var ikke der, jeg skulle bruge pakketape.
      Vi har efterhånden brugt godt 14 dage, så det er vel næppe særlig imponerende, er det?

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 10:17

  13. Sikke et fint skrivebordshjørne:) Elsker skrivebordet. Næsten alt i vores hus er enten arvet eller købt brugt for jeg elsker gammelt og kan ikke ret godt ha’ noget moderne i vores hjem:) Altså sofaer og sådan er købt fra nyt men ikke reoler, kommoder og lign. Nå, ups et sidespring. Ville bare sige, at dit skrivebord er vildt flot:)

    Kommentar af Mette — 13. februar 2015 @ 08:55

    • Tak – der er masser af gamle møbler, jeg er ret begejstret for – men også en hel del, jeg ikke ville have inden for mine døre – men skrivebordet her er absolut en elske-ting 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 10:18

  14. Min far sagde altid, at han lige “skulle tænke lidt”, når han tog en morfar. Han var en meget tænksom mand… ti hi. Det må være rart at komme dertil, for jeg må indrømme, at flytninger er ved at være en hadeting hos mig. I har forhåbentlig ikke mistet flyttekasser, som jeg gjorde?! Jeg glæder mig virkelig til at se en lille biledreportage, når kasserne er pakket ud og I er færdige med at indrette jer. Det tegner rigtig, rigtig godt… 🙂

    Kommentar af Mia Folkmann — 13. februar 2015 @ 09:18

    • Det er nok også først efter hans tid, man er begyndt at kalde det for en morfar 🙂
      Jeg fostår GODT, at I hader at flytte – det har stået lidt for tit på for jeres vedkommende, skulle jeg mene.
      Jeg ved ikke lige, hvor mange billeder jeg vil offentliggøre fra vores interiør – nogle bliver det nok til efterhånden, men ikke en hel serie og ikke nogle med værdier afbildet – jeg vil meget hellere have, at du/I kigger en tur herned og ser det ved selvsyn … det har du jo ‘truet’ med 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 10:22

  15. Hold nu op, i er flittige – sikke en energi. Håber i finder ro til bare at nyde og holde fri når i får besøg 🙂

    Kommentar af Moster Tulle — 13. februar 2015 @ 09:23

    • Vi er simpelthen nødt til at være energiske, men vi glæder os også meget til at kunne slappe af i næste uge 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 10:24

  16. Tillykke med flytningen og det hele. Det er altid en stor omgang med sådan noget flytteri. Jeg håber – er faktisk sikker på – at I hurtigt kommer til at føle jer til rette.

    Kommentar af conny — 13. februar 2015 @ 12:21

    • Tak! Det er en KÆMPEomgang, men vi elsker allerede vores nye hjem 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 20:45

  17. Tillykke med flytningen! Du er ikke den eneste, der har brugt pakketape til at holde på skuffer. Gemalen har også. Desværre var det malede IKEA-skuffer, som ikke så kønne ud, da tapen kom af. Heldigvis skulle skabene kun stå i kælderen …

    Kommentar af Fruen i Midten — 13. februar 2015 @ 14:24

    • Tak! Ups – Gemalen og jeg kan holde hinanden i hånden 😉

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2015 @ 20:46

  18. Hold da op, hvor er I kommet langt. Tillykke med flytningen. Hvor er det dejligt for jer.

    Kommentar af Betty — 13. februar 2015 @ 22:23

    • Tak – ja det er skønt!

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2015 @ 12:30


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.