Hos Mommer

25. januar 2015

Jeg står fast. Jeg har jo én gang for alle sagt, at …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 21:28
Tags:

Jeg ændrer ikke sådan lige mening. Jeg er meget principfast. Når jeg først har taget en beslutning, står jeg fast.
Jeg har hele tiden holdt fast i, at vi bliver i rækkehuset, til det er solgt, for det er svært at sælge et tomt hus. Sådan er det, og sådan bliver det.
Vi flytter IKKE, før det er solgt. Basta. Det gør vi simpelthen ikke.

P1040755

Det var til og med i fredags …
Vi flytter nu.
Man har som bekendt et standpunkt, til man ta’r et nyt.
Og når John og Charlotte rotter sig sammen, så må jeg jo give mig.
Ting har det med at flytte sig; det må meninger gøre indimellem, og nu flytter så også Ellen og John.

Vi har faktisk travlt. Englænderne kommer om 20 dage, og vi har lovet dem, at de skal på vinterferie i Den Stråtækte. Og vi skal vil være færdige med det hele – vil ikke give ungerne et halvindflyttet og ikke særlig indbydende indtryk med en million flyttekasser i stabler over det hele. Det skal være superhyggeligt, når de kommer.

Sådan kan det gå. Jeg havde ikke regnet med, at det ville tage over et halvt år at sælge rækkehuset, men nu er Den Stråtækte færdig og indflytningsklar, og vi vil så skrækkelig gerne derned og bo, så hul i alle teorier og principper – nu flytter vi, så må det gå som det kan gå.
John har ymtet lidt om det efter årsskiftet, men jeg har ikke været særlig lydhør, er jeg bange for, fordi jeg (stadig) er overbevist om, at det ikke er smart at sælge et tomt hus. Charlotte fik mig overtalt i lørdags, da hun var nede for at se, hvor fint det er blevet. John gav hende et stort knus og sagde tak for hjælpen – at det var dejligt, at hun kom hjem og at hun havde været ham en god støtte på mere end én måde i de sidste to dage. Og så grinede de begge to smørret, de bøffer. Charlotte sagde, at “det holdt søreme også hårdt, men nu er vi der, John!”
Hrmpf.
Nå, men det er fint nok – jeg vil sådan set virkelig gerne derned nu, og det kan næsten kun gå for langsomt.
Vi starter i morgen – vi skal bl.a. ud og finde os en seng … ikke fordi vi ikke har en, men det bliver gæsteseng fremover, har vi besluttet i dag.

34 kommentarer

  1. Det må nu også være svært ikke bare at flytte sydover. Tænker at med en lille indsats kan I få rækkehuset til at se indbydende ud på trods af at I er flyttet. Efterlad få møbler, minimalt med nips. Eller brug penge på nogle nye møbler som pynter ifm salget og som I vil have til den stråtækte efter salget. Måske kan en køber bedre se mulighederne med færre ting i rummene.
    God beslutning.

    Kommentar af Kristine — 25. januar 2015 @ 22:04

    • Det er næsten ordret de samme argumenter, de brugte som skyts i lørdags, Kristine 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:23

  2. Gamle Jens Otto havde sørme ret 😉
    Og I skal nok få rækkehuset solgt. Jeg er også sikker på, I vil nyde at bo i den dejlige stråtækte med den fede udsigt.
    Pøj Pøj!

    Kommentar af conny — 25. januar 2015 @ 22:53

    • Den er udødelig, den sætning 🙂
      Vi vil stornyde det, tak!

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:23

  3. Jeg kan sagtens følge dig, men vi fik dog solgt min fars hus, som stod tomt i et år. Og så tænker jeg som Kristine, at nogen gange kan det være svært at se muligheder i et hus, så med lidt få møbler er det måske mere synligt. Pøj pøj med flytningen, I har da travlt.

    Kommentar af Lene — 26. januar 2015 @ 05:27

    • Det er åbenbart nogle, der har en ringe forestillingsevne, men det kunne da også være rart, hvis det kunne vendes til en fordel, at huset er tomt.
      Ja, vi har en anelse travlt.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:25

  4. Det synes jeg er en rigtig god ide!

    Jeg forstod at du ikke ville flytte og forsøge at sælge et ubeboet hus.

    Men… I skal da nyde det nye sted mest muligt og i længst mulig tid… om I bor det ene sted og det andet står tomt eller omvendt kan da være ca lige meget… så vær da der hvor I helst vil være.

    ps… har tid og gode kræfter.. og er god med flyttekasser .. sig til hvis I behøver hjælp!

    Kommentar af overleveren — 26. januar 2015 @ 07:09

    • Det er jo lige det: At være der, hvor vi helst vil være, så nu bliver det.
      Tak for tilbuddet – jeg skal lige have talt med flyttefirma vedr. de tunge møbler – resten tager vi nok selv i bidder.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:26

  5. Det lyder som en god beslutning! Det er da også synd og skam, at et dejligt, nyistandsat hus skal stå tomt! Rækkehuset skal nok blive solgt – min søn har fornylig solgt sin tomme lejlighed i Svendborg 🙂

    Kommentar af Randi — 26. januar 2015 @ 07:10

    • Det er en god beslutning, er jeg nu sikker på, og med rækkehuset går det vel ogå nok, ja – når det nu gik med både din søns og Lenes fars hus.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:28

  6. Ja af sted med jer. Det fine “nye” hus skal da ikke stå tomt, og jeg tror ikke, det kan afskrække potentielle købere,at huset står tomt; måske kan de bedre forestille sig, hvordan deres egne ting vil passe ind.

    Kommentar af Stegemüller — 26. januar 2015 @ 08:08

    • Ja … jeg forstår ikke, at folk har så svært ved at abstrahere fra de møbler, der står, men det er desværre et faktum for mange.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:29

  7. God ide! Det er bare med at nyde erhvervelsen og alt det arbejde i har lagt i ‘Den stråtækte’. I har ikke naboer, der er villige til at vise deres hus frem, så evt. købere kan se, hvordan man kan indrette sig? Ellers tilslutter jeg mig at lade nogle få møbler og nips stå – og måske supplere med ‘duften af friskbagt brød’ på dåse (mon ikke den slags kan købes?) 😉

    Kommentar af fiberfryd — 26. januar 2015 @ 08:54

    • Det vil vi ikke spørge naboerne om – potentielle købere må nøjes med billederne.
      Det ku’ være man skulle undersøge det med duften på dåse 😉

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:32

  8. Hehe.. selvfølgelig står du fast, men derfor kan du jo godt være modtagelig for gode input og argumenter.. 🙂

    God ide at rykke teltpælene op og få flyttet, nu er det jo klar og I vil gerne.. Så bare af sted med jer..

    Kommentar af Inge — 26. januar 2015 @ 09:16

    • Jeg er svær at flytte, men det kan lade sig gøre 😉
      Ja, afsted med os!

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 09:32

  9. Det er fint at se det er dig der har beslutningerne og ikke omvendt!
    Da vi flyttede hertil i 1978 beså vi et hus, som mægleren sagde var set af mange, men vi gik da han åbnede køleskabet og fandt en pose rådne gulerødder. På vejen tilbage til stationen kom vi tilfældigt forbi hvor vi nu bor. Tre uger efter flyttede vi ind. Huset stod tomt og græsplænen var langhåret. Men huset blev solgt.
    God flytning – og husk en pause i ny og næ og brug den til at tænke tilbage på forleden.

    Kommentar af Jørgen — 26. januar 2015 @ 13:23

    • Sikke da en fjollet detalje at sinke sit hussalg på.
      Pudsigt som tilfældigheder kan afgøre tingene – det var jo også tilfældigt, at vi fandt Den Stråtækte.
      Tak, og vi skal nok huske at holde pauser!

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 13:33

  10. Jeg har godt nok tænkt på… hvor længe kan de holde sig væk fra et hus, de så åbenlyst er begejstrede for alt ved!
    Det holdt så lige til Ellen kom i mindretal 😉 Måske et godt tidspunkt for en ny start…
    I har jo også noget at leve op… til med den herregård C byder på!!
    God arbejdslyst i flyttekasserne.
    Knæk og bræk med hussalg.

    Kommentar af Anne Holtegård — 26. januar 2015 @ 14:56

    • Det viser sig, at der er en del, det har undret sig …
      Man må bøje sig for flertallet, og ja, vi trænger nok til en ny start.
      Tak for gode ønsker!

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 15:18

  11. Nu har jeg desværre ikke fulgt med i hele sagaen om Den Stråtækte – men jeg er sikker på, at det er en god idé. Jeg troede ikke, at det tog så lang tid at sælge huse i dag – men når I nu havde glædet jer til det nye hus, så skal man flytte! I sidste ende er det nok ikke dt, der gør forskellen i det gamle 🙂 God fornøjelse med flyttekasserne!

    Kommentar af Nille — 26. januar 2015 @ 15:33

    • Det skal bare være en god ide at flytte nu – alene fordi vi gør det!
      Jeg håber det gør en forskel, at vi tømmer huset – jeg havde heller ikke regnet med, at det skulle tage så lang tid.
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 17:33

  12. Selvfølgelig skal I da flytte nu.
    Inden det begynder at myldre med eranthis, vintergæk, påskelljer, krokus osv.
    I skal have foråret med i den srtåtækte!

    Sjovt nok var min første overvejelse også hvordan man klarede den med duften af friskbagt brød i det fraflyttede hus. Måske kan I lave nogle poser med dej på frost, lige til at hive i ovnen. Spiseligheden betyder jo ikke så meget, det er duften der betyder noger

    Kommentar af Den Gamle krage — 26. januar 2015 @ 16:14

    • Det er nemlig nøjagtigt, hvad vi skal: opleve foråret fra Den Stråtækte.
      Vil det mon ikke virke lidt fjollet med en duft af nybagt brød i et ellers helt tomt hus? Den er vist næsten for tyk 😉

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 17:26

  13. Du kender jo allerede min mening 😉 John kunne sagtens have fået medhold fra mange flere kanter 🙂 Selvfølgelig skal I flytte NU.
    Nogen har svært ved at se en ruin blive til bolig, andre kan ikke forestille sig deres egne møbler i et møbleret rum, som måske ligger en del fra deres egen smag, osv. Det er ikke til at vide hvad der sælger bedst på den lange bane. For vores eget vedkommende er det hele ligegyldigt, vi kan sagten se igennem de hele og skabe vores eget hjem, hvis altså selve huset passer os.

    Kommentar af Pigen fra landet — 26. januar 2015 @ 16:38

    • Ja, det gør jeg jo 🙂 Det var heldigvis nok med at blive ‘overfaldet’ af barn og mand …
      Det er forskelligt, hvordan folk ser tingene – jeg kan simpelthen heller ikke forstå, at det skulle være så svært at abstrahere fra som det ser ud med sælgers ting i.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 17:29

  14. Det er da det perfekte tidspunkt at flytte på. I skal selvfølgelig opleve foråret i den stråtækte. Jeg ved ikke, om et tomt hus er sværere at sælge, og jeg tror, der er delte meninger om det blandt fagfolk. Rummene virker større, når de er tomme, og det må da være en fordel? Desuden kan folk selv bruge deres fantasi med hensyn til, hvordan de kan indrette huset, helt uden at blive forstyrret af din og Johns indretning. Endnu en fordel. Rækkehuset skal nok blive solgt. Lad bankerne blive bare en lille smule mindre forsigtige med huslån, sådan at folk, der faktisk _har_ råd til at bo i “eget” hus, også kan komme til det. Det, og så en skarp pris, så går det sikkert alt sammen. 🙂

    Kommentar af Henny Stewart — 26. januar 2015 @ 17:00

    • Ja, vi skal nemlig opleve foråret fra Den Stråtækte, og det er nok rigtigt, at der er lige mange meninger for og imod, om det er en fordel, at huset er tomt.
      Tak for de opmuntrende ord – jeg håber virkelig, at din optimisme holder stik 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 17:31

  15. God beslutning….taget med hjertet, tænker jeg, for at have noget at fokusere på, noget godt og positivt. Og ja, huse er oftest nemmest at sælge med møbler, men nu giver det jo så mulighed for en køber at prutte lidt om hurtig overtagelse og måske få lov til at bo gratis nogle måneder. Jeg ønsker jer held og lykke med hussalget og med flytningen. Og hvis du alligevel synes Charlotte og John har været lidt for emsige, kan du jo sætte dem til at male rækkehuset, så det fremstår perfekt (mens du hygger med A&A i det nye)

    Kommentar af Moster Tulle — 26. januar 2015 @ 17:41

    • Hahaha – fed ide, så kan de lære at lade være med at rotte sig sammen imod mig 😀
      Nå – det var nu godt, jeg lod mig overtale; jeg glæder mig simpelthen sådan til at flytte derned.
      Jeg håber også på, at det med hurtig overtagelse kan hjælpe lidt på vej.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 19:31

  16. Der er jo kun et at sige: god fornøjelse med flytningen.
    Og det blir jo ren fornøjelse at bo der, specielt lige om kort tid når foråret kommer

    Kommentar af Kisser — 26. januar 2015 @ 18:54

    • Tak, Kisser – det bliver så skønt, så skønt 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 19:31

  17. Den stråtækte er da klart at foretrække, når foråret kommer, og I sådan længes efter at flytte ind. Skulle jeg købe nyt hus, ville jeg klart foretrække et tomt, så der ikke er noget til at camouflere de synlige mangler, men sådan er vi nok forskellige. Herligt at høre, at selv stædige gimper kan skifte standpunkt og blive fornufts- og nydelsesføjelige 😉

    Kommentar af Eric — 26. januar 2015 @ 19:49

    • “Stædige gimper” – sig mig engang – er det mig, du mener? Det kan umuligt passe 😉
      Jeg håber, at de, der tænker i samme baner som dig, snart kommer på banen som potentielle købere – og ja: selvfølgelig skal foråret nydes i Den Stråtækte.

      Kommentar af Ellen — 26. januar 2015 @ 20:51


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.