Hos Mommer

21. januar 2015

Ligner man en million, når man ifører sig en Rockefeller?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:56
Tags: , ,

MaestroDer bliver strikket en del for tiden. Jeg er blevet færdig med endnu en Maestro (nummer tre!) og mit Rockefeller, som er et tørklæde/sjal, jeg startede på, da vi tog til England.
Jeg er ret vild med Rockefeller. Det er flot og alternativt tænkt – af en mand, oven i købet. Ikke fordi mænd ikke kan tænke alternative eller smarte tanker, men der går ikke tretten på dusinet af mandlige strikkedesignere, så det er en smule usædvanligt.

Rockefeller (1)

Det er min udgave til venstre … jeg ville desværre ikke have megen gavn af så slank en gine … nu skal jeg bare lære at drapere tørklædet, så jeg ligner en million i det. Der skal nok øves længe. Meget længe …
Selv om det ikke ser sådan ud, er der kun de samme to farver i den; en grå og en lys beige.

Brugsen i Karise lever fortsat op til mine brugsforventninger.
I dag kunne man se følgende skilt:

P1040942    P1040943    

Nej, min ven, en pomelo er ikke en melon og har heller aldrig været det. Desuden har du hængt det fejlagtige skilt umiddelbart ved siden af papirerne med en forklaring på, hvad en pomelo er, hvis der nu skulle være en kunde eller to, der er lige så uvidende som dig …
Tal sammen, kære kolleger. Eller se lidt ud over egen næsetip. Eller spørg, hvis du er i tvivl. Ingen kan forlange, at du skal vide alt, og jeg har måttet svare på en del unge kassemedarbejderes spørgmål om, “hvad det her er for en”. Hvis det ikke er en grønsag eller frugt, man kender hjemmefra, er det i orden ikke at vide, hvad det er, men så kunne det måske være en god ide at benytte sin ansættelse i et supermarked til at lære lidt om den slags ting.


Man kan se en komet for tiden – hvis skyerne ellers kunne forføje sig. Note to self: Må huske at sige det til Aubrey. Den hedder Lovejoy efter ham, der opdagede den så sent som i 2014, og den kan ses i sydlig retning lidt over halvvejs mellem horisonten og zenit. Dens lysstyrke forventes at stige frem til slutningen af januar, hvor den vil stå endnu højere på himlen, fordi den nærmer sig Solen. Derefter fader den og rejser langt ud i solsystemet igen, inden den vender tilbage om 8000 år.
Klart vejr ønskes, tak! Jeg er der ikke til at se den, når den vender tilbage.

27 kommentarer

  1. Ikke jeg heller og håper på klarvær 🙂
    Klem 🙂

    Kommentar af Mormor — 21. januar 2015 @ 18:45

    • Så er vi to! 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 20:44

  2. Rockefeller er meget flot. Hvor er du dygtig med dine hænder!

    I 1984/85 bestyrede jeg en grøntafdeling i Irma på Søborg Hovedgade. Vi havde faktisk meget kommunikation medarbejderne imellem både om hvilket grønt, der skulle være hjemme, fordi det fx skulle passe med tilbuddene hos slagteren, men også om, hvad der stod på skiltene, for det skulle naturligvis være i orden. Som jeg husker det, fungerede det utrolig godt. Irmas kunder er/var vist meget lidt tolerante overfor sjuskefejl.

    Kommentar af Stegemüller — 21. januar 2015 @ 19:12

    • Tak, tak …
      Jeg synes det er dejligt, at I gjorde så meget ud af det, men det er nu ikke min erfaring, at fordi man er forholdsvis velbeslået og kan handle i Irma, kan man også stave. Det var ikke ‘mine’ laboranter, der ikke kunne stave, ikke havde styr på nutids-r og den slags. Det var ‘mine’ højtuddannede og ditto lønnede akademikere!

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 20:47

  3. Hvad skuer mit øje, er der ikke noget du har glemt at fortælle mig.. 😉
    Og så har du vist lige skabt et behov mere, det tørklæde er super flot. Det glæder jeg mig også til at se.

    Kommentar af Inge — 21. januar 2015 @ 19:58

    • Du har jo haft så meget andet at tænke på, og jeg blev først færdig søndag aften … jeg forestillede mig, at det så måske kunne lade sig gøre at ses på søndag, men jeg ville lige have sendt Charlotte retur igen lørdag eftermiddag, inden jeg tænkte den tanke videre 🙂
      Det er også bare flot, det tørklæde. Flottere i virkeligheden, end billedet kan vise.

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 20:49

      • Helt ok Ellen, lad os snakke sammen når vi kommer tættere på søndag. 🙂

        Kommentar af Inge — 21. januar 2015 @ 21:33

        • Det siger vi …

          Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 22:33

  4. Den Rockefellerer rigtig flot. Hos mig er begge modeller til venstre, men din må være den uden gine 😉
    Pomelo er en dejlig citrusfrugt, som jeg foretrækker frem for meloner, der oftest er noget sødere. Pomelo er lettere at spise end en grape.

    Kommentar af Pigen fra landet — 21. januar 2015 @ 20:58

    • Tak … det er også de der små tablets, men ja, det er den uden gine 🙂
      Jeg synes, den er en blanding af appelsin og grape, og jeg har aldrig brudt mig om den bitre grapefrugt, ikke engang i mildere udgave, så jeg har kun købt pomelo én gang, men sådan er vi jo forskellige.

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 21:04

  5. Flot tørklæde, synes jeg. Jeg troede der var en melon til salg også. Håber på klart vejr en dag. Det er godt for kommende generationer at have noget at se frem til!

    Kommentar af Jørgen — 21. januar 2015 @ 21:04

    • Tak, og nænæ, der var skam ingen meloner i nærheden af de pomeloer.
      Det kunne være lidt sjovt at se kometen, og der er godt nok mange generationer til genkomsten!

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 21:07

  6. Jeg har altid holdt mig fra pomeloer, fordi jeg troede, at den tykke skal gjorde dem besværlige at have med at gøre – og så læser jeg i en af kommentarerne, at den er lettere at spise en en grapefrugt. Hvordan det?

    Kommentar af Rasmine — 21. januar 2015 @ 22:25

    • Jeg vil tro, at Pia mener, at den er lettere at skrælle, men jeg ved det ikke. Du kunne jo prøve at købe en pomelo, og så smide den ud, hvis den var for genstridig – man skal ikke skue hunden på hårene, ved du nok 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 22:35

  7. Jeg er også ret vild med Rockefeller, har indtil nu lavet 2 og skal helt sikkert lave flere {;o)

    Kommentar af nuuka04 — 21. januar 2015 @ 22:27

    • Hov, var lidt for hurtig – jeg er ret vild med dit farve valg, det ligner nemlig en million!

      Kommentar af nuuka04 — 21. januar 2015 @ 22:28

      • Det kan jeg godt forstå, du har – og at du har lyst til at strikke endnu flere – jeg har på fornemmelsen, at mit heller ikke er det sidste.
        Tak – jeg har brugt CottonWool 51-Rullesten og CottonWool 01-Flødeskum fra Garnudsalg. Der gik kun knapt et nøgle af hver farve til tørklædet.

        Kommentar af Ellen — 21. januar 2015 @ 22:40

  8. Hvor har du valgt nogle god farver til dit Rockefeller (selv om ‘farver’ måske er lidt forkert udtrykt). Jeg har straks fået behov for endnu et… Måske i den lidt bearbejdede udgave, jeg fablede om. Men p.t. har jeg travlt med de (sjove) hjemmeopgaver vi får på ‘Strik 2’ kurset.
    Kometoplysningen sendes straks videre i omløb til husbonden – han plejer at have styr på den slags, men Lovejoy har han ikke nævnt.

    Kommentar af fiberfryd — 22. januar 2015 @ 09:00

    • Tak, Ditte – men grå og beige er da også farver 😉
      God fornøjelse – jeg skal nok også have fabrikeret et til, som der dog ikke bliver leget med.
      Håber for alle med interessen får Lovejoy at se!

      Kommentar af Ellen — 22. januar 2015 @ 09:28

  9. Følger der ikke engang en draperingsinstruktion med opskriften på sådan et fint sjal?? 😉 Dine skiltemagere i Karise er altså (også) ret underholdende. Man må bare håbe, at kvalitetskontrollen er bedre end skiltekontrollen …

    Kommentar af Fruen i Midten — 22. januar 2015 @ 09:28

    • Næh, ingen instruktion, men billedgoogler man, vil man kunne se forskellige måder at gøre det på, så jeg skal bare lege lidt.
      Jeg tror dette fænomen er ens for brugser landet over – jeg har i hvert fald set det rundtomkring.

      Kommentar af Ellen — 22. januar 2015 @ 11:07

  10. Eiij, hvor er det smukt og flot – dit Rockfeller sjal. Det er underholdende strik, der sker jo noget nyt hele tiden.

    Kommentar af Kisser — 22. januar 2015 @ 09:56

    • Det er nemlig lige nøjagtigt, hvad det er 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. januar 2015 @ 11:07

  11. Flot stykke strik. Med den form må det da kunne draperes på talrige måder? Hvordan er Cottonwool at strikke med? Og hvordan “opfører” det sig i forhold til ulden?
    Jeg hørte om Lovejoy i tv forleden … er det ikke lige på det allersidst med at kunne se den?

    Kommentar af Anne Holtegård — 22. januar 2015 @ 10:36

  12. Det må da være DOLLARPRINSESSEN, når hun ifører sig sådan et beklædningsstykke 🙂
    Magnus

    Kommentar af Domus1 — 22. januar 2015 @ 15:40

    • Sæ’fø’li’, Magnus 😀

      Kommentar af Ellen — 22. januar 2015 @ 16:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.