Hos Mommer

16. december 2014

Så er der checket ind

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:25
Tags: , ,

Jeg havde næsten helt glemt, hvordan Den Stråtækte ser ud … det er længe siden jeg har været dernede.
John har været forkølet, så vi har hovedsagelig koncentreret os om at få ham rask til i morgen, hvor vi flyver til England.
Det lykkedes – i dag er han sit go’e gamle selv igen. Nu krydser vi bare fingre for, at han ikke nåede at smitte mig undervejs. Vi har ikke brug for mere sygdom, og Charlotte slet ikke; hun er først nu ved så småt at komme til hægterne efter fire – FIRE – uger med snot, ondt i halsen og småfeber, uden det dog blev til mere end en enkelt dag med så høj temperatur, at hun blev nødt til at blive i sengen. Det er simpelthen tre forskellige vira, der har afløst hinanden uden hun nåede at komme sig mellem angrebene, det lille pus. Godt, at mor her snart kommer over og kan hjælpe til – men så nytter det bare ikke, at det er mig, der skal plejes!

Væggene lidt skæve stå ...En klar decemberdag

Det lignede sig selv, det lille hus – vejret har været hele vejen rundt i dag fra klar, blå himmel til blygråt, tungt og regnfuldt. Vi manglede bare snevejret, men det må meget gerne holde sig væk for min skyld.
I dag så vi en gå og slå græs! Midt i december!

Vel hjemme igen checkede jeg ind til turen i morgen. Officielt kan man gøre det fra 22 timer før afrejse, men jeg forsøger gerne at gøre det 23-24 timer før for at få en god plads, og det lykkedes da også i dag. Gad vide, hvorfor man kan så tidligt, når de siger noget andet? I teorien burde det ikke have kunnet lade sig gøre før kl. 18, eftersom vi flyver kl. 16.
Jeg er spændt på, om vi kan have det hele i kufferterne – jeg mente oprindeligt ikke, at vi skulle have ret meget andet end os selv og noget tøj med derover – jeg har jo nærmest tømt Amazon.co.uk for alt muligt, men alligevel har den ene ting efter den anden listet sig ind og har efterhånden hobet sig op oppe på gæsteværelset, så der bliver mindre og mindre plads til tøj, som vi også skal have meget med af, fordi det først hedder tre dage i London og derefter til tre forskellige julemiddage, hvor vi helst skulle se bare nogenlunde præsentable ud.

P1040338

24 kommentarer

  1. Merkelig det der, med ting som “bare hoper seg opp” 🙂
    Pakke med kjærlighet og omhu, så går det nok.

    Kommentar af Mormor — 16. december 2014 @ 17:35

    • Ja, sært – det gælder for ret meget, at det er i stand til at hobe sig op, næsten uden man opdager det 😉
      Tror du? Jeg er bange for, at det bliver med lettere vold, som at hoppe på kufferten 😉

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 17:58

      • Skulle vel, for så vidt, ikke forbause meg. 🙂

        Kommentar af Mormor — 16. december 2014 @ 18:21

        • Hehe 🙂

          Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 18:40

  2. Åhhh. GOD TUR! Og forhåbentlig snotfri jul!
    Her er vejret også særdeles alsidigt… Sne kan jeg snildt undvære! Nu har jeg prøvet flyrejse i snestorm… ikke godt!
    I behøver da ikke ret meget tøj… når I nu starter i London… Der er da en forretning eller to…!
    Jamen… jeg sidder bare her og vil gerne på tur…. Nå, vi nøjes med Ålborg i julestads…
    Men næste år….

    Kommentar af Anne Holtegård — 16. december 2014 @ 17:36

    • TAK – og ja tak, gerne snotfri!
      Det har jeg også sagt til John: Det er da slet ikke noget problem, jeg køber da bare en masse tøj i London. Han syntes underligt nok slet ikke, at det var morsomt 😉
      Ja, næste år …

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 17:59

  3. Go’ tur og glædelig forhjul;) Vi flyver til England på fredag:) Synes også vi har meget med selvom vi ligesom jer, har handlet alt på Amazon og farmor siger der efterhånden ligger pakker all over!

    Kommentar af Mette — 16. december 2014 @ 18:30

    • Det var dog utroligt … er det nisser, mon? Charlotte siger præcis det samme 😉
      Tak, i lige måde og rigtig god tur til jer også – I glæder jer garanteret mindst lige så meget, som jeg gør 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 18:41

  4. God rejse og må I få nogle skønne fornøjelige dage 🙂

    Kommentar af Lene — 16. december 2014 @ 18:36

    • Tak, Lene – det er jeg sikker på, at vi gør 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 18:41

  5. Dejligt at se den stråtækte igen; alt bliver bare så fint. Hvornår er det egl. I skal flytte sådan rigtigt ind?

    Rigtig god til England, det bliver sikket en dejlig jul for jer. Kufferterne må I på en eller anden måde klare.

    Rigtig god jul ønskes I begge to.

    Kommentar af Stegemüller — 16. december 2014 @ 19:18

    • Når vi har solgt rækkehuset, flytter vi …
      Tak – og tak i lige måde 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 19:38

  6. Lad os håbe det er til den rigtige maskine I har checket ind. God rejse – og forspis jer nu ikke.

    Kommentar af Jørgen — 16. december 2014 @ 21:05

    • Det tror jeg ikke, man kan gøre forkert, Jørgen.
      Tak, forspiser os gør vi forhåbentlig ikke, men vi kommer nok ikke ligefrem slankere hjem igen …

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 21:24

  7. God rejse. Hvor bliver det dejligt for Charlotte at få mors hjælp til det ene og det andet. Både af den grund, men også fordi I skal til forskellige festligheder, så håber jeg virkelig ikke, du er blevet smittet med forkølelse.

    Kommentar af Betty — 16. december 2014 @ 21:50

    • Tak. Jeg tror især hun glæder sig til assistance med andestegen … som jeg heller aldrig har prøvet at lave i/på et aga-komfur!
      Tak, det håber jeg søreme heller ikke …

      Kommentar af Ellen — 16. december 2014 @ 22:15

  8. Ja, som sædvanlig lægger folk sig syge her op til jul. Jeg selv er blevet velsignet med et meget lysende forkølelsessår – ikke smukt, men dog stadig ikke = forkølelse. Jeg krydser fingre for, at I alle er raske og friske julen over. God tur.

    Kommentar af conny — 16. december 2014 @ 23:35

    • Tak – så vil jeg gøre gengæld med at ønske, at det grimme forkølelsessår må forvinde uden at efterlade sig spor. Jeg bruger altid Zovir, så snart det trækker op – det er vældig godt til at tage forkølelsessår i opløbet.

      Kommentar af Ellen — 17. december 2014 @ 09:42

      • Zovir, Compeed (ja altså til læberne, ikke fødderne 🙂 ), 8-hour cream fra Elizabeth Arden, og så lige for en sikkerheds skyld også almindelig læbepomade. Jo jo, jeg har prøvet det før, det er bare længe siden sidst. Faktisk tror jeg efterhånden på, at Longo-Vital holder dem lidt på afstand.

        Kommentar af conny — 17. december 2014 @ 14:03

        • Compeed er ikke nær så godt som salven – prøv den næste gang 🙂

          Kommentar af Ellen — 18. december 2014 @ 20:36

  9. Rigtig god tur! Godt, John blev rask igen. Selvfølgelig har han ikke smittet dig. Det er overhovedet ikke sjovt at flyve i snottet tilstand. Sært med de voksende pakkebunker 😉 Måske kan du lige nå at købe en større kuffert?

    Kommentar af Fruen i Midten — 17. december 2014 @ 08:55

    • Tak, ja, det var godt, og nej, det er absolut ikke sjovt!
      Hvis kufferten bliver større, vil den komme til at veje ALT for meget – det skal simpelthen bare kunne være der!

      Kommentar af Ellen — 17. december 2014 @ 09:43

  10. Rigtig god tur, håber London viser sig fra sin milde side de næste dage. 🙂

    Kommentar af Inge — 17. december 2014 @ 11:38

    • Tak! Det skulle det gøre – mellem 10 og 14 grader og ingen regn. Lyder næsten for godt til at være sandt 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. december 2014 @ 11:47


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.