Hos Mommer

4. december 2014

Så er sverigeshytten omdannet til kursusejendom

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:05
Tags: , ,

Vi samlede Ditte op kl. 10:30 og satte kursen mod Sverige, hvor vi kom op til et hammerkoldt hus. Det har nu opnået en tålelig temperatur, og projektmappesykurset er startet.
Jeg ville ønske, der var lyd på billederne (jeg ved godt, at jeg kunne have taget en video …), for det var ret sjovt at høre Dittes forskellige små udbrud, da hun skulle lære en ny maskine at kende: Uuups. Hovsa. Narj, altså. Fniiis. Hmmm, det er ikke ligefrem professionelt at se på, dette her. Arrrhhhh. Øøøddrgh. (Nogle af lydene har jeg lidt svært ved at stave til).
Ansigtsudtrykket var da også en smule sammenbidt lige i starten, men heldigvis er første del af projektet at quilte et stykke stof til mappens hylster, hvilket er en udmærket måde at blive dus med min symaskine på.

Så er vi i gang med mappen (1)Så er vi i gang med mappen

På vej herover så vi en stork stå lige ved siden af motorvejen. En stork! Har den ikke totalt misforstået årstiden? Burde den ikke for længst have siddet nede i Ægypten, eller hvor de nu flyver hen, og nyde de noget mildere vejrforhold?
Vi tænkte på, om den af en eller anden årsag ikke kunne flyve. Det er i givet fald ret uheldigt for den stork.

Nå … jeg har slet ikke tid til dette her – nu er Ditte færdig med at quilte, så vi må videre i kurset …

26 kommentarer

  1. Årh… det er da ærgerligt det ikke er med lyd på… man kunne måske lære nogle nye udtryk?
    Det siger jo bare noget om hvor store vanedyr vi er… om trygheden ved den kendte maskine i systuen… Jeg blev noget overrasket da vi prøvede at sy med en moderne Bernina… den var jo programmeret og handsfree… og hali halo og lige et øjeblik… og så var det overstået… Hm… det er ligeså med min bil… jeg vil have en model med gearstang og selvbestemmelse!
    Rigtig god systuekursusarbejdslyst! Der er plads til mange muntre oplevelser i det projekt…

    Kommentar af Anne Holtegård — 4. december 2014 @ 16:20

    • Hehe, Anne, næh – for Ditte er en meget pæn dame, der ikke strør om sig med kraftudtryk 🙂
      Det er nemlig ikke spor nemt med en ukendt maskine, men det går nu meget godt, og tak, vi råhygger, gør vi 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 17:10

  2. Nu har jeg jo set den maskine, så jeg forstår faktisk godt Dittes lyde.. 🙂
    I må have et fantastisk kursus.
    Der er en del storke i skåne som ikke flyver sydover, de bliver fodret og har eller er stadig en del af storkeprojektet. Vi har et stort hegn i nærheden af os.

    Kommentar af Inge — 4. december 2014 @ 16:41

    • Den bemærkning hyggede Ditte sig lige lidt over 🙂
      Tak. Og tak for storkeoplysning. Dejligt at vide, at vi ikke behøver at være bekymrede for storken.

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 17:13

  3. Den stork står stand-by, eftersom jeg lige har været i børnehave og vuggstue for at hente og passe naboens to herlige knægte, indtil deres storesøster kom forbi og overtog vagten. Far og mor er taget på fødestue og forventes hjem med en lillebror senere på aftenen. Ellers må konen og jeg overtage, når jeg har hentet hende ved færgen.

    Kommentar af AagePK — 4. december 2014 @ 18:24

    • Haha – vi talte faktisk om, at den havde været på kort visit for at aflevere en lille bebs et eller andet sted 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:33

      • Så er vi kommet hjem, efter vagtskifte. Den lille nye knægt er mørkhåret, langhåret, 51cm og 3300g, og allerede ferm til at sutte i sig.

        Kommentar af AagePK — 5. december 2014 @ 00:43

        • 🙂

          Kommentar af Ellen — 5. december 2014 @ 07:28

  4. God syweekend, håber I får tid til en gåtur indimellem 🙂

    Kommentar af Lene — 4. december 2014 @ 19:03

    • Tak – det skulle der gerne blive plads til, men under alle omstændigheder hygger vi 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:34

  5. Jeg har ikke syet på anden maskine end min egen siden jeg flyttede hjemmefra, så der ville også komme mærkelige lyde ud af min mund, hvis det var mig.
    Der er flere og flere fugle der ikke mere flyver sydpå, for at overvintre, så måske gælder det også storkene?.
    I må sy og hygge videre 😉

    Kommentar af Pigen fra landet — 4. december 2014 @ 19:12

    • Hehe, du kunne måske have bidraget med endnu flere end de her beskrevne 🙂
      Inge havde svaret på storkens tilstedeværelse på den mark.
      Tak, vi hygger …

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:35

  6. Kos dere med lyder, symaskiner og storker 🙂

    Kommentar af Mormor — 4. december 2014 @ 20:12

    • Tak, Mormor, det vil vi gøre 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:35

  7. Jeg ønsker jer en rigtig god kursusweekend, og jeg er sikker på, at du er en god læremester.

    Kommentar af Stegemüller — 4. december 2014 @ 21:13

    • Tak, Hanne – det vil vise sig, om jeg er det, men foreløbig går det nogenlunde 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:36

  8. Åh, det er ikke nemt med en fremmed symaskine. Men I får uden tvivl en fornøjelig og produktiv weekend. Er John så forfremmet til mesterkok?

    Kommentar af Betty — 4. december 2014 @ 21:48

    • Nej, det er ikke nemt, men Ditte klarer det i fin stil, og vi råhygger 🙂
      John har desværre ingen som helst ambitioner om forfremmelser i den retning, så den hænger på mig, men han tager opvasken bagefter!

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 21:52

  9. Jeg synes nu lydene var ret kontrollerede, men en anderledes symaskine (i denne sammenhæng en meget mere avanceret en af slagsen) kræver lidt tilvænning.
    Jeg kan i øvrigt meddele, at jeg er yderst tilfreds med kursuslederen – også selv om denne serverede så store mængder rødvin (til den meget lækre pastaret), at kurset måtte indstilles p.gr.a. kursusdeltagerens kontroltab.
    Heldigvis kan vi lige klare at strikke… Og bruge internettet 😉

    Kommentar af fiberfryd — 4. december 2014 @ 22:10

    • Kontrollerede, ja, men der var nu en del af dem 🙂
      Resten af bemærkningerne kan kursuslederen jo kun takke for og/eller være enig i – men jeg hygger mig ret meget over ordet ‘kontroltab’ – du får det til at lyde som om vi har drukket os standerstive 😀
      Det er i øvrigt første gang, jeg har siddet og kommunikeret skriftligt med en, der sidder bare et par meter fra mig …

      Kommentar af Ellen — 4. december 2014 @ 22:21

  10. Storkeprojekt eller ej, jeg synes ikke storke hører til i Skandinavien i december. Det er noget rod! Hahaha, kursuslederen må lære, at doseres mængden af rødvin ikke tilpas nøjagtigt, så rammes kursusdeltageren af kontroltab, og kurset må midlertidigt indstilles 😉 😀 Fortsat godt kursus 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 5. december 2014 @ 08:52

    • Det var i hvert fald et syn, der fik os alle tre til at hoppe i sædet for derefter at kigge undrende på hinanden 🙂
      Nu må vi se, hvordan det går med rødvinsdoseringen i aften – der har Dittes Peter sluttet sig til os, hvilket det bestemt ikke bliver indre kedeligt af 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. december 2014 @ 11:59

  11. Hvor ser det bare hyggeligt ud! Og dosseringen, ja der må man jo prøve sig frem – skål {;o)

    Kommentar af nuuka04 — 5. december 2014 @ 19:58

    • Vi råhygger, og syningen afpasses efter rødvinsdoseringen og ikke omvendt 😉

      Kommentar af Ellen — 6. december 2014 @ 11:15

  12. Jeg ville hellere afskaffe nogle ringbind end sy omslag til dem, men det er imponerende at se de fine frembringelser (altså fra sidste kursus).

    Kommentar af Jørgen — 6. december 2014 @ 14:06

    • Jeg forstår udmærket, hvad du mener, men dette er ikke helt at betragte som et ringbind 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. december 2014 @ 17:58


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.