Hos Mommer

25. november 2014

Som brødre vi dele …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:44
Tags:

Når man ikke selv har oplevet noget særligt, kan man altid ty til de billeder, de er søde til at sende hjem fra England.
De er simpelthen så nuser, de to – siger en naturligvis fuldstændig uvildig og neutral mormor.
De kan slet ikke undvære hinanden og leger stort set altid sammen, selv når en af dem har en kammerat med hjem fra skole.
Når man oven i købet kan finde ud af at dele en … en … er det en milkshake, mon? Men uanset hvad det måtte være, så må man simpelthen være gode venner. Jeg kunne godt se for mig, at man ville kæmpe og dermed suge så hurtigt, at man nærmest er ved at blive kvalt i det, bare for at være sikker på, at den anden ikke får mere end én selv, men det lader ikke til at være tilfældet her.
Puslespil er man også fælles om, og selv om mommer her lægger elektroniske puslespil i stor stil, glæder det mit nostalgiske hjerte at se dem gå i gang  med et godt, gammeldags et af karton.

Frankie and BennysPlaying Jigsaw

Sammen med billederne fik jeg en ønskeliste fra Amazon, hvilket er smart på den måde, at jeg kan bestille de fleste af – hvis ikke alle – gaverne og få dem sendt til den engelske adresse … gaver fylder virkelig meget i en kuffert, og indtil nu skal vi kun finde ud af at få den stjernekikkert med i kufferten.
Han er altså lidt speciel, min lille Aubrey: Hvor mere normale børn plager deres forældre om et marsvin, en kanin, en kat eller en hund, vil Aubie holde bier! På hans del af ønskelisten figurerer dette her. Jeg tror lige, jeg konfererer med hans mor, inden det bliver bestilt, men på den anden side har hun jo siddet med, da ønskelisten skulle udfyldes for dem, så det må vel være blevet accepteret …
Det gælder om at være hurtig og benytte sig af denne ønskeliste, mens den er der, for begge børnene er jo så fantastisk dårligt planlagt, at de har fødselsdage hhv. 7. og 14. januar. Meget, meget upraktisk i alle henseender, for ingen gider mere familiesammenrend og børnene har fået masser af gaver, som de hverken er nået at blive træt af eller er vokset fra. Det er faktisk værre end for Charlotte, som var lige så elendigt planlagt (som i slet ikke …) og kom til verden 12. december. Vi fejrede altid hendes fødselsdag ved at julepynte huset denne dag, hvorfor det var en hyggelig indledning frem for en form for afslutning på alle julens og nytårets festligheder.

20 kommentarer

  1. Et herligt sugerørsamarbejde!! Det har jeg aldrig oplevet mine unger enes om…
    Alternative Aubrey… Bier!!!! Der går ikke 13 på dusinet af hans slags. Spændende hvad han ender som zooastroetellerandet?
    Her i huset har vi haft samme “planlægning” … 28 november.. Starten på jul og ikke en dag før! uanset fætter BR og andre kataloger havde ringet julen ind! På sin vis praktisk, men træls for fødselsdagsbarnet… Det med ønskeseddel… det man ikke får i første runde…! (Barnet bliver 34)

    Kommentar af Anne Holtegård — 25. november 2014 @ 20:11

    • Næh, det har jeg heller aldrig kunnet med mine søskende – men der var også noget længere mellem os i alder 🙂
      Han bliver såmænd nok revisor eller sådan noget 😉
      Hvorfor har vi været så dårlige til at planlægge, mon? Nå … det skal vi nok ikke komme nærmere ind på …

      Kommentar af Ellen — 25. november 2014 @ 21:21

  2. Der er altså noget galt med de børn 😉 Søskende skal skændes!
    De må være undtagelsen, der bekræfter reglen 🙂
    Elektroniske puslespil … hvad bliver det næste?
    PS hvor finder du dem henne?

    Kommentar af Per Teilmann — 25. november 2014 @ 20:14

    • De kan også skændes, men det er ikke så tit 🙂
      Jeg kan godt sige dig, at jeg nyder mine elektroniske puslespil – elsker at lægge dem i sengen på ipadden om morgenen, mens jeg vågner langsomt.
      Mit er en app som hedder Magic Puzzle https://itunes.apple.com/us/app/magic-jigsaw-puzzles/id439873467?mt=8
      Køb det – gratisudgaven er fyldt med irriterende og forstyrrende reklamer, så de 30 kroner er givet godt ud.

      Kommentar af Ellen — 25. november 2014 @ 21:25

      • Så må vi se om Google Play har den … du ved jo, at jeg ikke er til i-ting 😉

        Kommentar af Per Teilmann — 26. november 2014 @ 20:18

        • Nårhnej … men John har det både på ipadden og på Samsung Galaxyen. De opfører sig en smule forskelligt, men det er – i princippet – det samme Magic Puzzle på begge systemer.

          Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 20:34

  3. Samarbejde om at tømme et glas, fint. Og at lægge puslespil er fint. Det er ønsket om bi-tingen også. Faktisk hedder sådan en indretning et insekthotel. Og det burde der være i alle haver. Jeg har ikke noget, indrømmet. Se bileder af insekthoteller her (linket er forkortet): http://bit.ly/11t9iJw

    Kommentar af Jørgen — 25. november 2014 @ 20:34

    • Det skulle nu have været billederne af insekthoteller – http://bit.ly/1uUq3JC

      Kommentar af Jørgen — 25. november 2014 @ 20:36

      • Åh, så forstår jeg det også meget bedre – det er ikke et bistade, som jeg troede. Det gør en vis forskel, men er da en rigtig god ting at ønske sig.

        Kommentar af Ellen — 25. november 2014 @ 21:28

  4. Mon ikke det er noget bi-polært, den knægt fejler? “My Mommer is a busy-bee, so of course I would like to have some of my own, right?”
    Og de ser tydeligvis ikke meget Anders And, ellers havde de lært lige så stille at klemme af for modpartens sugerør, nej, ikke helt, så bliver det opdaget, kun lige nok! 🙂

    Kommentar af AagePK — 25. november 2014 @ 22:42

    • Tøhø – det håber jeg sandelig ikke – den lidelse har vi nok af i familien …
      Jeg tror ikke engang, at de kender Anders And 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 09:21

  5. De er da nuser – og overraskende gode til at enes. Det har nu ikke nødvendigvis noget med den manglende aldersforskel at gøre. Min fætter og kusine var lige så tætte – og sloges, så blodet flød. Anyway, er det da skønt, at de har det så godt med hinanden 🙂 Tal om dårligt planlagte fødselsdage. Gemalen har f.dag d. 27. dec. Og han er en mand!!

    Kommentar af Fruen i Midten — 26. november 2014 @ 08:42

    • Holddaop – næh, så er det ikke fordi de er pseudotvillinger, de fungerer godt sammen. Eller … det er det nok, men det er så ingen garanti.
      Stakkels din mand – kun d. 24., 25., og 26. december er værre – og så måske lige 1. januar 😉

      Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 09:23

      • Altså, Gemalen har jo efterhånden lært at leve med det 😉 Mens Donnaen og jeg vrider vores hjerner af led for at finde på brugbare gaver gange to. Ikke blot fra os, men også fra mine forældre, der heller ikke ved, hvad de skal finde på. Så ind i mellem føler jeg, at vi faktisk er mere stakkels end Gemalen …

        Kommentar af Fruen i Midten — 26. november 2014 @ 11:08

        • Det kan jeg sagtens følge dig i – sådan en mand har jeg også, og han har oven i købet fødselsdag i august.

          Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 11:23

  6. Her i huset har vi en fødselsdag d. 8/1 og det kommer bag på hvert år, at datteren også skal have gaver der 🙂 Mine børn skændtes og sloges og enedes i en sand forvirring, de er også pseudotvillinger. Men sugerørstesten har de aldrig prøvet. Og både dine børnebørn og mine børn har den rette sammensætning – pige først, dreng sidst – ellers havde pigen overhalet sin bror modenhedsmæssigt på et tidspunkt, og det kan give problemer. Mine børn fjernede sig så fra hinanden i en årrække, netop der hvor aldersforskellen blev større, men har nu fundet sammen igen 🙂
    Og jeg fatter ikke at man gider puslespil 😉 min søster er helt vild med det, jeg må hellere fortælle hende om den app.

    Kommentar af Lene — 26. november 2014 @ 09:33

    • Puhh, den 8. … Også slemt, ja. Pernille har d. 9. januar, hvilket hun altid har været meget utilfreds med.
      Vi har talt om det med modenhedsstadierne og kom frem til, at det må være den rigtige rækkefølge rent psykologisk set. At så Aubie ligger i evig konkurrence, fordi Anna kan mere end han kan, er noget helt andet 🙂
      Jeg kan bedre lide at træne hjernen end kroppen – hvilket ikke er særlig smart, jeg ved det godt 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 09:47

  7. En naturelsker som jeg synes naturligvis, at det er skønt med sådan et biprojekt. Jeg var selv meget interesseret i insekternes verden, da jeg var barn – og det er vildt fascinerende, når man får øjnene op for den. Så køb endelig det fine sæt til Aubie… 🙂

    Kommentar af Mia Folkmann — 26. november 2014 @ 14:11

    • Det gør vi også, Mia. Man kan da kun være interesseret i at knægten bibeholder (høhø) sin interesse for naturen 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. november 2014 @ 14:58

  8. Skønne unger – de er da et godt kuld! Og hvem finder da på at ønske sig bier i den alder? Jeg ved ikke om engelsk opdragelse/skolegang m.m. er lidt mere rummelig overfor børnenes mangeartede interesser? Aubie er i al fald en herlig knægt, som ikke tænker helt traditionelt 🙂
    Sikken en god ide med en Amazom-ønskeseddel!

    Kommentar af fiberfryd — 27. november 2014 @ 07:18


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.