Hos Mommer

17. november 2014

Et helt land forsvundet fra det danske landkort

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:59
Tags:

Vi kørte til nabobyen i dag for at se, om vi kunne finde et tæppe til børneværelset i Den Stråtækte. Af årsager, som jeg ikke skal kede jer med her, bliver det det eneste rum med gulvtæppe.
Vi kørte til Tæppeland i Køge, men blev mødt af et stort mørkt lokale og et skilt på døren, der kunne fortælle os, at Tæppeland er meldt konkurs 22. oktober i år. Så meget for deres såkaldte 0-løsning: 0 kroner i udbetaling, renter og gebyrer – betal over 36 måneder. Vi undrede os over, at sådan noget kan hænge sammen, men det kunne det så åbenbart heller ikke.
Nu er der kun Legoland og BonBon-land tilbage, men de går sikkert ikke konkurs. Der er selvfølgelig også nogle sommerlande hist og pist, hvoraf nogle går og andre bliver længe.
Problemet med det nu forsvundne Tæppeland er bare, at der stort set kun har været den kæde i en stor radius fra os (så vidt vi ved), så hvad nu?
Vi søgte lidt på telefonen og blev ikke meget klogere, men pludselig poppede den bittelille tæppeforretning, vi for mange år siden har frekventeret i nabobyen, op. Vi havde helt glemt den og var overraskede over, at den eksisterede endnu, men vi kørte dertil og kom hjem med et fint tæppe, så det var slet ikke så svært endda.

20141117_135216

I samme naboby så jeg disse to skilte.
Det kunne jeg overhovedet ikke stå for – det er da det eneste rigtige sted at placere sin blomsterforretning.

30 kommentarer

  1. Vi kender lidt til det der med, okay ikke ligefrem lande men i hvert fald butikker, der forsvinder:) Vi havde en Kiwi her i byen. Vi kom der faktisk aldrig og derfor havde vi nok heller ikke opdaget den flyttede. Indtil faren og ungerne skulle nyde godt af et tilbud der kørte om fredagen i lige netop Kiwi. Bland selv slik til kun 6.95 pr 100gr. De ankom til butikken om var omdannet til et motionscenter.og havde været det i et år…. Vi bor faktisk i en lille by men havde alligevel ikke formået at opdage det:)

    Kommentar af Mette — 17. november 2014 @ 15:31

    • Hehe, godt gået at undgå at opdage det – man bliver lidt flov, ikke? Det var vi i hvert fald.

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:42

  2. Det varede lige lidt, før ti-øren faldt, så jeg var overbevist om, at I havde købt et tæppe med lande på; et kæmpekort over Europa eller hvad ved jeg. Og at der så manglede et land på kortet. Sådan var det så ikke. Godt, I fandt et passende tæppe 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 17. november 2014 @ 16:07

    • Det var også en lidt drilsk overskrift – men den fængede da 😉

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:43

  3. Nej, Legoland forsvinder ikke.
    Ikke så længe der er så mange ‘gæster’ (publikum må IKKE kaldes kunder, selvom de betaler for at få lov at gæste parken) som stadig gladeligt betaler en mindre formue for at få lov at komme ind og stå en hel dag i kø, skulder ved skulder, parken igennem. Jo flere betalende, jo bedre.
    Vi kommer der ikke mere, det er for meget pengemaskine (har ellers tidligere haft årskort). Der er så mange andre muligheder for oplevelser i vores omegn.

    Kommentar af Den Gamle Krage aka Ellen — 17. november 2014 @ 16:19

    • Hmmm. Tak for info. Gælder det også uden for feriesæsonerne? Vi har talt om at tage børnebørnene i Legoland, men hvis det er sådan, gider vi ikke.

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:44

      • Udenfor feriesæsonerne er der rimelig plads. Sådan var det i hvert fald før i tiden.
        Skulle jeg til Legoland igen ville jeg vælge en gråvejrsdag uden for skoleferietiden.

        Kommentar af Den Gamle Krage aka Ellen — 20. november 2014 @ 11:21

        • Okay , tak 🙂

          Kommentar af Ellen — 20. november 2014 @ 14:02

  4. Skøn placering for en blomsterbutik 🙂

    Kommentar af Randi Glensbo — 17. november 2014 @ 16:47

    • Ideel 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:45

  5. Blomster og bier.. 🙂 godt set.

    Kommentar af Inge — 17. november 2014 @ 16:48

    • Ja, det sprang mig lige i øjnene til dagens indlæg 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:45

  6. HVAD… at der forsvindet et land eller to på verdenskortet hører til dagens uorden… men hvordan søren kunne det ske i DK??? Ned i dagens tekst og læse…..
    Og tænk… vidste du ikke at det var lukket? Man kan håbe, at de gode, små, kundevenlige forretninger for en genkomst!
    Dejlig skiltning! Godt grin!

    Kommentar af Anne Holtegård — 17. november 2014 @ 17:21

    • Godt at høre, at overskriften fangede 😉
      Nej, det var aldeles smuttet forbi min opmærksomhed, men jeg heller ikke ligefrem nyhedsfreak.
      Ja, ikke? Tak.

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 17:47

  7. Sådan et skilt kan man kun blive i godt humør af at se 😉
    Godt I fandt et tæppe.
    Jeg synes, det var spændende at læse om jeres besøg på Moesgård. Det kan kun bekræfte mig i, at jeg skal derud. Jeg er tit i nærheden.
    Jeg bliver helt imponeret over alt det, den kvinde kan (hende du var på kursus hos) Og også over,at du lærte så mange ting på så kort tid.

    Kommentar af Betty Schou — 17. november 2014 @ 18:22

    • Ja, ikke? Man blev helt opmuntret på denne grå novemberdag.
      Du må på Moesgaard, Betty – det er jo lige ved siden af dig. Næsten …
      Ragnhild er en fantastisk kvinde, og hun lærte mig meget.

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 18:31

  8. Godt set. Jeg er kommet forbi skiltene 1000-vis af gange uden noget som helst har ringet!

    Kommentar af Jørgen — 17. november 2014 @ 19:05

    • Haha, Jørgen – du har slet ikke lagt mærke til det! Jeg var lidt spændt på, hvad din kommentar ville være, for jeg regnede jo nok med, at du kendte skiltene 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 20:24

  9. Sjovt sammentræf med de skilte, og godt set. Gad vide, om blomsterbutikejeren selv har tænkt over det? Skiltene ser jo ikke nye ud.
    Men har du tænkt over konsekvensen: når bien har fundet blomsten, bliver sidstnævnte tyk på midten, og blomstrer snart af. Ret så menneskeligt, ikk’? 🙂
    Det, der holder længst i Danmark, er nok sommerlandet, som vi alle har lige om hjørnet.

    Kommentar af AagePK — 17. november 2014 @ 21:53

    • Jeg må lave et rundspørge i byen … selv en af dens egne beboere havde ikke tænkt over det (Jørgen).
      Der er jo en grund til, at man starter med at fortælle børnene om bierne og blomsterne 😉
      Ja – Tæppeland holdt i hvert fald ikke …

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 22:01

      • Du må da hellere lige kigge på deres hjemmeside, bl.a åbner en ny butik i Holbæk den 27. November, mens andre holder totaludsalg fra lageret: http://www.taeppeland.dk/

        Kommentar af AagePK — 18. november 2014 @ 23:00

        • Jeg har set siden, men da havde vi allerede købt det andet tæppe, men det gør nu ikke noget, for det var et udmærket et.
          Det undrede mig ikke, at de sælger ud fra et par lagersteder, men det undrede mig særdeles meget, at de under en konkursbegæring kan få lov at åbne en ny butik!

          Kommentar af Ellen — 19. november 2014 @ 09:53

  10. Herlige skiltsammensetning.

    Kommentar af Mormor — 17. november 2014 @ 22:03

    • Ja, det passer så fint 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. november 2014 @ 22:39

  11. Sød skilteskov 🙂
    Jeg har heller ikke hørt at Tæppeland var gået konkurs, men nu har jeg heller ikke haft brug for en tæppeforretning i umindelig lang tid – og visse nyheder synes at gå helt hen over hovedet på mig 😉

    Kommentar af fiberfryd — 17. november 2014 @ 23:49

    • Vi havde lige købt plankegulvene i Tæppeland, syntes vi, og vupti, var der pludselig ikke noget Tæppeland mere …

      Kommentar af Ellen — 18. november 2014 @ 08:05

  12. Tæppeland findes i mange byer, og er vist ikke helt forsvundet fra landkortet, eller måske er der også bare gået hen over hovedet på mig, men vi har vist heller aldrig handlet der og det er mange år siden vi har købt et tæppe.

    Kommentar af Pigen fra landet — 18. november 2014 @ 21:56

    • Den kæde, der hedder Tæppeland, burde være lukket overalt i landet – det er jo ikke kun udvalgte butikker, der kan erklæres konkurs …
      De havde nu meget andet end deciderede gulvtæpper – bl.a. løse tæpper/løbere og plankegulve af enhver art, så vi er lidt kede af, at de ikke er der mere – men de kan måske rejse sig igen, hvem ved?

      Kommentar af Ellen — 18. november 2014 @ 22:02

  13. Du er da en meget observant dame… 😉 Sødt med bier og blomster. Og godt, at I trods alt fik jeres tæppe… 🙂

    Kommentar af miafolkmann — 19. november 2014 @ 09:42

    • Hihi, det sprang mig lige i øjnene 🙂
      Ja – det er nok altid en god ide at søge i nærområdet først.

      Kommentar af Ellen — 19. november 2014 @ 09:50


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.