Hos Mommer

23. oktober 2014

Sjov med sjove googlesøgninger (13)

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:35
Tags: ,

Der er desværre nok sidste gang, denne overskrift vil vise sig på min blog, da vi ikke længere får lov til at se, hvilke søgninger der fører til bloggen.
Det er temmelig ærgerligt, for det gav anledning til mange gode grin. Dette er derfor, hvad jeg nåede at få indfanget, inden der blev lukket for det varme vand. Det vil sige … helt lukket blev der trods alt ikke; det drypper stadig en lille smule, således at vi får en fem-seks søgeord eller -sætninger at se hver dag, men der er godt nok langt mellem perlerne.

tove smed huse i provence
Enten var Tove meget, meget gal, eller også er hun meget, meget stærk.
Derfor forstår jeg nok alligevel ikke, hvorfor hun har smidt rundt med huse i Provence.

paraskevidekatriafobi
DER fik du mig! Har hverken hørt eller set det ord før – til gengæld vil jeg af samme grund vædde alverdens rigdomme på, at det ikke forekommer på min blog (før nu, forstås …), så hvordan du havnede hos mig, er lidt af en gåde.
Jeg måtte selv google og fandt ud af, at det betyder frygt for fredag d. 13. Der kan man bare se. Gad vide, hvordan det udtales? Hvor skal trykket lægges? 
(Vidste I, hvad det betød?)

farveblind test til børn
Sludder! En test kan ikke være farveblind.
Jeg ville nok kalde det for en farveblindhedstest.

grøt i leirgryte 
Googles veje er uransagelige. Jeg blogger ikke på norsk, og jeg har da slet ikke skrevet noget om grød i lergryde … hvordan er du havnet her??

hvorfor bliver tåen spids på strikket sokker
Her kan du lære to ting af mig:
1) Det hedder strikkeDE sokker. Eller én strikket sok.
2) Tåen bliver spids, fordi du strikker ‘stjernetå’ og lukker af på hver omgang, vil jeg tro. Luk af på hver anden omgang – eller googl ‘båndtå’ – se fx her.
Min brugs reklamerer med “Slagterens hjemmelavet pålæg”. Det hedder det IKKE, men jeg skal nok bare være taknemmelig for, at de har droppet apostroffen i “slagterens” – men hvorfor så de ikke har gjort det i “bageren’s”, er mig en gåde.

nyskovens hyacinth sparker
Så gider jeg ikke komme i Nyskoven mere. Ikke hvis hyacinterne sparker.

kommer bøg før ask
Kommer??? Den “kommer” ikke, den springer [ud]. Og så er det i øvrigt en eg og ikke en bøg, vi taler om – det skal jo (okay, med lidt god vilje) rime på “bleg”.

Det var det. Lidt tamt, ikke?
Grunden til, hvorfor det er blevet sådan, kan læses herunder, men selvom jeg forstår ordene, forstår jeg stadig ikke hvorfor Google traf den beslutning. Jeg kan jo ikke se en URL på den søgende, kun selve søgeordet, så de der privacy reasons ville jeg gerne have forklaret lidt nærmere.  
Nu har WP foreløbig ledt godt et år efter en metode til at vise how users arrive on my site – enten er den nød svær at knække, eller også gider de bare ikke gøre mere ved det. Man kunne godt have en lumsk anelse om sidstnævnte.

image

Til slut vil jeg vise et eksempel på et af livets små, pudsige sammentræf. I går i min feeder lå disse to indlæg lige op ad hinanden.
Det var da både sjovt og sødt …

Pudsigt sammentræf

25 kommentarer

  1. Jeg var slet ikke klar over, at frygt for fredag d. 13. har et navn – at det ligefrem er en fobi. Så blev man så klog – dog er jeg ikke sikker på, at jeg fremover vil kunne huske fobiens navn.
    Jeg vil også holde mig fra Nyskoven 🙂

    Kommentar af www.bedstesblog.dk — 23. oktober 2014 @ 16:23

    • Så lærte du også noget nyt … sådan apropos Nyskoven … det er bare slut med at kommer der, mens der er hyacinter 😉

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 20:34

  2. Det er en meget fin fobi du har fundet – jeg synes derfor det må være passende at bidrage med bjergvejsfobiterapi, se http://youtu.be/6UojLlumDVI
    At det så er en vej jeg kender ud og ind gør det jo ikke mindre morsomt.
    Det ser i øvrigt ud til det er nonnen der er i kloster!

    Kommentar af Jørgen — 23. oktober 2014 @ 17:00

    • Det var meget passende, og din Virgental er altså ualmindelig smuk. Vi må simpelthen få gjort alvor af at tage ned og se den.
      Ja, det ser sådan ud 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 20:49

  3. paraskevidekatriafobi… Sikke et ord, og så på indlæg nr. 13 om Google søgninger.. 🙂

    Kommentar af Inge — 23. oktober 2014 @ 17:41

    • Hehe ja, nu du siger det – det havde jeg ikke engang tænkt over 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 20:50

  4. Jeg savner også de sjove googlesøgninger…. !

    Kommentar af teakl — 23. oktober 2014 @ 18:26

    • Ja, ikke? De havde stor underholdningsværdi 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 20:52

  5. Mon Google-søg og mobilens stavekontrol kommer fra samme kreative værksted????

    Kommentar af Anne Holtegård — 23. oktober 2014 @ 20:13

    • Det ved jeg søreme ikke – ifonerne har en yderst kreativ stavekontrol, men samsungfonerne ved nærmest hvad jeg vil sige, uden at komme med de der fjollede og meningsforstyrrende forslag/ændringer 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 20:55

  6. Bleg rimer ikke på ask 😉 Der er et udtryk, der hedder springer eg før ask, går sommeren i vask, men det er selvfølgelig stadig ikke bøg.
    Jeg finder også stadig lidt sjove søgninger, men nøjes med at smile eller ryste på hovedet. Jeg samler ikke mere, men har vist et par stykker i gemmerne.
    Pudsige sammentræf 🙂

    Kommentar af Pigen fra landet — 23. oktober 2014 @ 21:49

    • Nej, bleg rimer ikke på ask, og det er heller ikke meningen, men eg rimer (næsten) på bleg, og den anden del af det, du citerer her, hedder “springer ask før eg, bliver sommeren bleg”, og det var det, jeg hentydede til 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 22:12

      • Jeg er godt klar over hvad du mente, men overskriften lyder: Kommer bøg (eg) før ASK, og ikke kommer ask før eg, som det skal være, når det skal rime på bleg. Jeg blev bare lidt pernitten 🙂

        Kommentar af Pigen fra landet — 23. oktober 2014 @ 22:23

        • Nåh, okay – jeg troede, at du kun kendte halvdelen af den gamle talemåde … hvilket jeg i øvrigt også syntes var lidt underligt 🙂

          Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 22:26

  7. Ja, der bliver skrevet mange sjove og sære ting på Google, men ‘farveblind test til børn’ er faktisk en rigtig god måde at søge i Google på (selv om jeg ville udelade ordet til). Hele sætninger giver nemlig meget færre hits end en række emneord. Siger bibliotekaren, der har levet af Googlesøgninger (blandt andet).

    Kommentar af fiberfryd — 24. oktober 2014 @ 08:42

    • Ikke at mange hits nødvendigvis er godt, men kun at bruge ‘farveblindhedstest’ kan være så begrænsende, at du kan gå glip af den helt rigtige side, hvis du forstår… 😉

      Kommentar af fiberfryd — 24. oktober 2014 @ 08:46

      • Det forstår jeg så glimrende, og jeg tvivler ikke et sekund på, at du ved, hvad du taler om, men … siger det ikke lidt om, at visse webmastere ikke helt har fattet, at det (også) drejer sig om at skrive tekster med gode søgeord, hvis der skal hele sætninger til at finde frem til dem?

        Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 09:01

  8. “paraskevidekatriafobi” et fantastisk ord. Jeg vil også gerne vide, hvordan det udtales.
    Hvor er det ærgerligt, at tiden med Googlesøgninger nu er forbi, for de har været anledning til mange god grin.

    Kommentar af Stegemüller — 24. oktober 2014 @ 09:46

    • Ja, det er rigtig ærgerligt 😦

      Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 13:15

  9. Ja, det er så ærgerligt det er slut med de sjove google søgninger, for det har folk tit blogget om og det har altid været underholdende:) Go’ weekend. der r spørgerunde på bloggen i dag:) http://hvisvindenvender.blogspot.dk/2014/10/jamen-sa-laver-vi-da-en-sprgerunde-nu-i.html

    Kommentar af Mette — 24. oktober 2014 @ 10:25

    • Ja, det har virkelig været underholdende med de søgninger.
      Spørgsmål om din sygdom? Jeg kigger over …

      Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 13:18

  10. Hvis bare jeg vidste, hvordan det der para-dut-dut-fobi skulle udtales. Så ville jeg lære det udenad og optræde med det ved enhver given lejlighed 😉

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. oktober 2014 @ 13:43

    • Ja, lige præcis, men uden at kende den korrekte udtale kan man hurtigt komme pinligt galt afsted.

      Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 19:26

  11. Øv at du ikke mere får sjove søgeord. Mine søgeord i blogspot er jævnt kedelige, er det mon et udtryk for bloggens indhold 😉Jeg vil også lære at sige det ord, det har da ren blæreværdi 😊

    Kommentar af Lene — 24. oktober 2014 @ 15:57

    • Det er ikke et udtryk for din blogs kedelighedsgrad, Lene!
      Ja, det ord har en kæmpestor blæreværdi 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 19:27


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.