Hos Mommer

22. oktober 2014

Min sommetider alt for bløde mand

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:22
Tags: ,

Historien om glarmesteren fra i går har en fortsættelse.
I morges ringede han og hældte spandevis af vand ud af ørerne til John. I mine øjne lød det som en bunke dårlige undskyldninger, men John har så svært ved at sige fra, så da manden højt og helligt lovede at være der kl. 11, sagde John, at så ville han køre derned.
”Det havde jeg ikke gjort, men det må du da selv om”, sagde jeg.
John kom hjem kl. godt 15 og I må gerne gætte på slutningen på historien …
Klokken 12 ringede John til manden og spurgte, hvor han blev af.
”Jaaamen, jeg er lige i Næstved og er færdig her om 10 minutter, så ringer jeg, når jeg kører!”
Hvis han er færdig om 10 minutter, kan han da bare køre om 10 minutter. Slutprut.
Han ringede aldrig og han kom aldrig. Klokken 14:15 kørte John hjem igen – og denne gang var selv den milde John stiktosset.
Jeg tvivler på, at den klump til glarmester tør ringe igen – John følte sig totalt til grin, hvilket han i øvrigt også var, fordi Jimmi ikke kunne skjule, at han fandt situationen temmelig komisk.
Jeg blev enig med mig selv om, at det nok var smartest at undlade at grine, da han kom hjem og fortalte historien, men jeg gjorde det inde i mig selv …

Crostini med tuncreme

Jeg fik mig til gengæld en fridag ud af det, så det skulle udnyttes – fik strikket lidt på et spændende sjal, men vigtigst af alt fik planlagt og indkøbt alt (tror jeg – ingen garantier her. Der skal nok være et eller andet, jeg har glemt) til de næste 3-4 dage … englænderne kommer som tidligere nævnt i morgen.
De lander kl. 17 og når vi er helt hjemme ved seks-noknærmerehalvsyvtiden, er de erfaringsmæssigt småsultne, men ikke rigtig sultne, hvorfor jeg denne gang har tænkt mig at lave lidt snacks/hors d’oeuvres til at sidde og hygge med over en øl eller et glas vin.
På billedet crostini med en god, hjemmelavet tunsalat til – fundet her.
De kan laves dagen i forvejen, så det gjorde jeg lige. Der blev så mange, at jeg roligt kunne tage lidt fra til John og mig til i aften.
Derudover vil jeg lave baconomsvøbte dadler med abrikosstrimmel og pistacienødder, også fundet hos Martha Stewart. Til de af jer, der synes, det lyder rædselsfuldt, kan jeg sige, at det smager en hel del bedre, end det lyder.
Så en omgang pølsehorn, mest for børnenes skyld. Her snyder jeg og køber færdig pølsehornsdej.
Til sidst Kong Mors underskønne butterdejs-skinkekringler.
Og endelig agurke- og gulerodsstænger. 
Inden vi er færdige med at spise alt dette, er alle garanteret blevet stopmætte.

26 kommentarer

  1. Sikke da et gennemført glarmester fjols.
    Det lyder som en god smårettersmenu du har forberedt. Rigtig god fornøjelse med de næste dage, er sikker på I kommer til at stornyde. 🙂

    Kommentar af Inge — 22. oktober 2014 @ 17:39

    • Det er utroligt, at han overhovedet har nogen kunder!
      Tak – du har så fuldstændig ret i, at vi vil stornyde 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 18:23

  2. Du har fuldstændig ret. Man kan lade sig fuppe og lignende én gang, men KUN én gang. Tilgivelse for den slags er en by i Rusland, og parolen er “ingen nåde”. Basta!

    Kommentar af Eric — 22. oktober 2014 @ 18:12

    • Nemlig. Det er ikke sådan, når man er lidt blød 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 18:24

  3. Den glarmester er da noget af et boldtræ! Tror han virkelig, at han kan holde på sine kunder ved at fylde dem med løgn? En ting er, at hans tidsplan er skredet, det kan ske for enhver, men at han ikke melder ærligt ud, det er bare ikke i orden.

    De englændere kommer da ikke til at sulte, hvad? 😉

    Kommentar af Henny Stewart — 22. oktober 2014 @ 18:26

    • Det kan også undre mig, at han overhovedet har nogen kunder. Det koster så lidt at ringe.
      Det gør de ikke – de skal stopfodres med mommers gode mad 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 18:32

  4. Jeg er sikker på, at han er af engelsk familie et eller andet sted… ti hi… (se kommentar fra i går). Nå, men alvorligt talt, så var det da synd for John, at han skulle køre så langt forgæves. Maden ser aldeles dejlig ud, og jeg synes at det er en god idé med små hyggelige ting, man kan sidde og småsnakke over/med efter en flyvetur. Mums!

    Kommentar af Mia Folkmann — 22. oktober 2014 @ 19:04

    • Njah, nu kommer jeg efterhånden lidt i tvivl …
      Det var lidt synd. Lidt … han ville jo ikke lytte til sin kone 😉
      Det var lige hvad jeg tænkte, Mia: at det må være godt når man er sulten uden at være sulten 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 19:25

  5. Den glarmester er for dum – man kan da ikke brænde potentielle kunder af *to* gange. John er sød, når han sådan lader sit gode hjerte løbe af med ham.

    Dadler og bacon lyder som en “spændende” kombination.

    God fornøjelse med englænderne. Det bliver så spændende at vise det nye gamle hus frem for dem.

    Kommentar af Stegemüller — 22. oktober 2014 @ 19:44

    • Det kunne han åbenbart godt, men nu har selv søde John fået nok af ham.
      Det smager som sagt bedre, end man tror – og tak … vi glæder os til besøg og til fremvisning og det hele 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 20:51

  6. John og jeg tror på det gode i mennesker 😉 men vi har også en grænse! Sikke lækkerier du disker op med. Skal I så også have aftensmad senere hen, for jeg synes da sagtens jeg ville kunne blive mæt af den menu 🙂

    Kommentar af Lene — 22. oktober 2014 @ 20:04

    • Ja, jeg tror så ikke så længe, som I gør 😉
      Nænæ, lækkerierne udgør aftensmaden – vi kommer ikke til at begynde på at spise dem før på den anden side af kl. 19.

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 20:53

  7. Problemet med glarmesteren løst: han kender ikke klokken.
    Det lyder som dejlig mad I skal hygge jer med når familien kommer på besøg.

    Kommentar af Jørgen — 22. oktober 2014 @ 20:26

    • Åbenbart ikke, men nu må han være klar over, hvad klokken er slået for ham!
      Det håber jeg, de også synes.

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 20:54

  8. Uha – han har gjort i nælderne den glarmester! Nu er Johns langmodighed forhåbentlig brugt op….

    Det lyder som en lækker start på en god menu. Jeg har også serveret appetizere i dag (hos mig kaldet abepissere) – Metro havde røget sværdfisk og tun på tilbud i dag. Serveret med bladselleri/æble rørt i flødeskum og hjemmebagte flütes var det et stort hit.

    Kommentar af Lone Nielsen — 22. oktober 2014 @ 21:47

    • Det påstår han om ikke andet 😉
      Uhm, din menu lyder heller ikke så ringe endda – Metro er altså god til de ikke helt almindelige fisk.

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 09:18

  9. Lytter du med øjnene😉
    Tak for en god blog, som jeg følger jævnligt!

    Kommentar af Lene Thellufsen — 22. oktober 2014 @ 22:31

    • Mnjahnæ, det gør jeg normalt ikke – her er det selvfølgelig i betydningen “efter min mening”, men jeg kan godt se, at det ser lidt fjollet ud som det står 🙂
      Velbekomme og velkommen til!

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 09:21

  10. I skal da så grusomt meget igennem som i alle rigtige eventyr. Men til slut bliver der helt sikkert eventyrligt i jeres nye hus.
    Skønne lækkerier, du er i gang med.

    Kommentar af Betty Schou — 22. oktober 2014 @ 22:39

    • Ja, men denne sidste kunne nok være undgået … men ja: der bliver så dejligt 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 09:22

  11. Øv! I må da have fat i Jimmi gulvlæggers glarmester-kontakt lige med det samme. Den anden klaphat er ikke værd at vente (mere) på. Sikken en delikat velkomst englænderne får 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 23. oktober 2014 @ 08:52

    • Hvis vi gav ham en chance til, ville han sandsynligvis alligevel aldrig levere varen!
      Det håber jeg, de også vil synes 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 09:23

  12. Jeg ved godt at jeg hænger mig i petitesser, men bliver de crostini ikke bløde når de sprøde brød har stået med salaten fra dagen i forvejen? Lyder ellers lækkert og ja, dadler med bacon smager skønt og er perfekte til et Tapas bord.

    Kommentar af Hanne Balling — 23. oktober 2014 @ 09:39

    • JO, de gør! Dammit! Det tænkte fjolset Ellen slet ikke på, men de var bløde allerede efter et par timer. Der er ikke noget at gøre ved det nu; det er ærgerligt, men hvordan MS kan finde på at skrive det i opskriften, forstår jeg overhovedet ikke. De skal jo laves umiddelbart inden servering.

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2014 @ 10:51

  13. Den glarmester er da noget til en side! Gad vide hvad manden lever af? Men jeg havde nok gjort som John og givet ham en chance til – og følt mig til grin.

    Kommentar af fiberfryd — 24. oktober 2014 @ 08:02

    • Godt spørgsmål! At den mand overhovedet kan have kunder, har jeg svært ved at forstå …

      Kommentar af Ellen — 24. oktober 2014 @ 08:19


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.