Hos Mommer

21. oktober 2014

Den gode service var så kun i går, åbenbart …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:09
Tags:

Alle termoruderne skal skiftes, men vi har efterhånden indset, at det nok først bliver til foråret, for det er for sent at male dem nu.
De virker såmænd også godt nok, men de fleste er punkterede, så det er sommetider lidt svært at nyde udsigten gennem dem.
I stuen er der to vinduer – de to, hvor der bare var sat nogle skrækkelige blyindfattede ruder i som forsatsvinduer – som skal skiftes nu.
Blyet er for længst fjernet, så der er ét lag glas i de to ruder, hvoraf det ene oven i købet både er revnet og har et hul lige ud til det fri i det ene hjørne.
Det bliver sandsynligvis en anelse køligt til vinter – selv om det er i stuen, hvor brændeovnen står, er der ingen grund til at fyre for gråspurvene.

Via google fandt John en glarmester fra Præstø; jeg ringede til ham og han lovede, at der ville komme en og se på sagerne “mellem kl. 13 og 15:30”.
Fint nok.
Da klokken var blevet 16, uden der var sket en disse, ringede John igen.
“Nå … er han ikke kommet endnu? Jeg ringer lige for at finde ud af, hvor langt han er nået. Jeg ringer tilbage om et øjeblik.”
Kl. 16:30 havde han ikke ringet tilbage, og der var heller ikke dukket nogen op.
Så kørte vi hjem. Den glarmester kan rende os et vist sted. Vi finder en anden.
Det er i orden at blive forsinket – det kan der være mange gode forklaringer på, men så ringer man, gør man! 
Jimmi Gulvmand var der og fulgte lidt med. Han blev lidt ærgerlig både på vores og på håndværkernes vegne.
“Det er desværre den slags kvajpander, der gør, at alle håndværkere har et dårligt ry. Man kan altid ringe – og man skal ringe, hvis man ikke kan holde en aftale. Jeg kan i øvrigt anbefale Xxx som glarmester. Han er god nok.”
Tak, Jimmi. Ham her er i hvert fald fyret på forhånd – han bestod ikke adgangsprøven.

P1030840

Det var så flot vejr i går. Nu er regnen vendt stærkt tilbage, men åbenbart også denne gang værre nede ved Præstø end oppe ved rækkehuset.
Jimmi er færdig med at slibe og skal til at ludbehandle og lakere, så vi er forment adgang t.o.m. fredag.
På torsdag kommer englænderne, men vi må styre os med at vise dem huset til lørdag eller senere. Murphy siger, at det bliver bragende godt vejr på fredag og møgelendigt resten af tiden … vi ville jo helst ankomme i fint solskin, men man kan vel ikke forlange alverden i slutningen af oktober.

20 kommentarer

  1. Nej de gode service træer vokser ikke atid ind i himmelen.. 🙂
    Fedt billede af fjorden.

    Kommentar af Inge — 21. oktober 2014 @ 19:21

    • Næh, åbenbart … nu troede jeg jo lige … 😉
      Tak!

      Kommentar af Ellen — 21. oktober 2014 @ 21:23

  2. Havde I glemt at spørge jeres lokale håndværkere???
    Det billede kan fint hænge over pejsen…. Hvor er det skønt at gå ind i!

    Kommentar af Anne Holtegård — 21. oktober 2014 @ 19:59

    • Ja. Jeg troede det var i orden, at vi selv fandt en lokal, men det var ikke helt nok.
      Tak, altså 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. oktober 2014 @ 21:25

  3. Så meget for at handle lokalt. Håndværkere skal helst findes via anbefalinger fra andre håndværkere. Det er ikke altid en garanti men dog lidt mindre lotteripræget. Der virker ellers i store træk som om, I har været godt hjulpet af de håndværkere, I hidtil har anvendt. I må da bare glæde jer “helt vildt” til at vise herlighederne frem for familien! Heldigvis er det snart lørdag 🙂

    Kommentar af Lone Nielsen — 21. oktober 2014 @ 20:06

    • Ja, det må du nok sige … men ja, vi har været meget heldige indtil videre, med yderst reelle og prisrimelige håndværkere.
      Vi glæder os helt vildt, ja 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. oktober 2014 @ 21:26

  4. Næh det er nok ved at være for sent til at male udendørs med alt det vand vi får.
    En høj flot skorstensfejer med høj hat og i det fineste skrud, ser jeg mange gange om året på arbejdet, men ham der kommer i vort private hjem har ikke hat på.

    Kommentar af Pigen fra landet — 21. oktober 2014 @ 21:45

    • Ja, for vådt og for koldt. Ikke for os, men for malingen.
      Det må åbenbart være frivilligt, om man vil have den høje hat – man kan selvfølgelig heller ikke tvinge dem, da det ikke har noget med sikkerheden at gøre, men jeg forstår ikke, at nogen ikke vil – det er da så flot.

      Kommentar af Ellen — 21. oktober 2014 @ 22:06

  5. En af mine bekendte, som er lærer på en fagskole, gav jeg engang følgende råd:
    “Lær dine elever klokken og kalenderen. Så vil de kunne udkonkurrere alle.
    Kun få evner at se, om et træ- eller murværk er 100 % i lod og vatter; men ingen orker at vente på en håndværker i timer, dage eller uger.”

    I gjorde det helt rigtige. Ud til højre med sådan et skvat til en glarmester.
    -Sagde en bonde, som netop denne morgen har ventet 4 uger på en reservedel til en slåmaskine, som blev lovet sendt med det samme.

    Kommentar af Farmer — 22. oktober 2014 @ 05:29

    • Det var et glimrende råd at give; det er så vigtigt, at man kan stole på folk – men jeg vil nu også helst kunne stole på, at jeg får leveret et ordentligt håndværk af en faglært …
      Træls med din reservedel … den kan man ikke sådan lige fyre undervejs …

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 09:29

  6. Åh, det er simpelthen til at blive stjernebims over at skulle vente på folk, der ikke dukker op. Og så må jeg forresten huske at feje foran eget glashus og ringe og aflyse den aftale i morgen, som jeg ikke kan nå 😉 Hvor bliver det spændende at vise herlighederne frem til englænderne.

    Kommentar af Fruen i Midten — 22. oktober 2014 @ 09:01

    • Det må du hellere huske 🙂 Jeg accepterer ikke at blive brændt af, medmindre der kommer en rigtig god undskyldning.
      Vi glæder os meget, til de kommer – af flere grunde, selvfølgelig 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 09:31

  7. At sige ja og mene nej er jo ikke ukendt, men mærkværdigt er det at håndværkere synes at gøre det så meget, de skal trods alt leve af forretningen. Måske har de for mange kunder, men så kunne de jo bare sig nej og ikke skade deres image derved. Fin fjordudsigt.

    Kommentar af Jørgen — 22. oktober 2014 @ 09:58

    • Ja – det er da en ærlig sag at have for travlt – hvis det er det, der er årsagen …
      Fjordudsigten er fin og stadig ny hver gang for os.

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 10:12

  8. Du er blevet så dygtig med et kamera!

    Jimmi har ret i, at den slags giver hele håndværkerstanden et dårligt ry. I gør det helt rigtige i at finde en anden glarmester. Så kan han lære det han.

    Kommentar af Stegemüller — 22. oktober 2014 @ 12:41

    • Tak, tak 🙂
      Det er desværre altid de få, der ødelæggger det for de mange.

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 13:22

  9. Ha, jeg hader den bemærkning, som Hanne skrev til sidst, men jeg tænkte det samme 🙂 Og når jeg hader bemærkningen er det fordi min kære mand siger den i tide og utide! Så den har jeg hørt mange gange, når jeg dummede mig eller når han mente at friheder skulle inddrages, da børnene var små. Han er blevet mere rummelig med alderen 🙂 MEN håndværkere og andet godtfolk får ikke en ny chance her, hvis ikke vi kan stole på det de siger.

    Kommentar af Lene — 22. oktober 2014 @ 12:46

    • Jeg bruger heller ikke den ‘læresætning’, men det er jo reelt sådan det er … at lære det på den hårde måde.
      Det er alfa og omega at kunne stole på hinanden, uanset om det er nære eller fjerne relationer – også selv om man bliver mere og mere rummelig 😉 .

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 13:25

  10. He he, er du sikker på, at han ikke er englænder? Mine erfaringer med håndværkere (de engelske altså) er ikke for gode – jeg har nogle stykker, der rent faktisk kommer, når det er aftalt, men jeg har rigtig mange, der IKKE gør det. De værste er dem, der med en fællesbetegnelse kaldes “builders” (det må være tømrere/murere) – de hverken ringer eller kommer, og den ene, der rent faktisk kom, nåede at lave tre ulykker på to opgaver. Jamen altså!!!

    Kommentar af Mia Folkmann — 22. oktober 2014 @ 13:53

    • Helt sikker – medmindre han har lært at tale sjællandsk helt uden accent 😉
      Du er altså specielt uheldig med dine håndværkere! Er ‘builders’ ikke som hovedregel selvlærte? I bedste fald har gået i en tid sammen med faglærte, men stadig uden at have en formel uddannelse? Sådan er det i hvert fald med de builders, Charlotte har entreret med. Men de er altså gode nok!

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2014 @ 16:42


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.