Hos Mommer

11. oktober 2014

Så blev det hverdag igen

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:48
Tags: ,

Så blev det hverdag igen, selv om kalenderen siger lørdag, men det er en af pensionistlivets velsignelser, at man kan lege weekend lige præcis når det passer en.
Nu blev der fx revet et par dage ud af kalenderen, mens John lå og våndede sig. Dem valgte vi så at kalde for weekenden, og da han i dag følte sig frisk nok til at køre ned til Den Stråtækte for at være lidt aktiv, kaldte vi det for en hverdag. Det vil det også være i morgen, men så på mandag eller tirsdag starter der atter en weekend, når vi kører en tur til Sverige.

image

Landskabet var mystisk – eller måske mytisk? – da vi kørte dernedad sidst på morgenen. Tågen lå tæt, men vi kunne se, at solen kæmpede voldsomt for at bryde igennem, hvorfor der var et flot og drømmeagtigt lys hele vejen. Et lys, som jeg desværre ikke helt evner at få mit kamera til at gengive, som jeg synes det virker på sjæl og sind.
Derfor bare et billede af en stille fjord, taget lige da solen brød helt igennem.

Da vi kørte hjem, lagde vi vejen forbi Feddet, fordi jeg lige skulle se hvordan der ser ud. En af Danmarks største campingpladser ligger her, så der er et vældigt liv om sommeren, men faktisk også en del i dag – sikkert fordi det er 1) efterårsferie og 2) næsten sommerligt vejr.
Faxe Kommune vedligeholder en meget stor skovlegeplads, hvor der er alt til faget hørende, inklusive hængebroer og hængende bolde, som man siddende på kan svæve over imaginære bundløse kløfter. Her må vi have ungerne med en dag.

image

Nede på stranden, som pga. en stor ophobning af tang ikke var så fantastisk som der reklameres med, var der kajakskole i dag. Umiddelbart efter jeg tog dette billede, var lektionen slut og de begav sig igennem det tykke, ildelugtende tangbælte og ind på stranden. Yrk, det var ulækkert!

Som et PS kan jeg fortælle, at udvalgte ordsprog nu har ændret de magesøgende kraver til de krager, det retteligen skal være. Jeg sendte dem en sjov (synes jeg selv) og høflig mail i aftes, og allerede i dag returnerede redaktøren ved at takke mig for at have gjort opmærksom på fejlen, samt skrev, at den nu var rettet.
Ikke noget med bortforklaringer eller dårlige undskyldninger. Hatten af for det!

18 kommentarer

  1. Jeg kan godt lide dit mytiske landskab – og jeg kan ekstra godt lide, at det er uden grænser (ramme). Det er sikker noget med et eller andet program – ikke?

    Kommentar af Rasmine — 11. oktober 2014 @ 18:08

    • Enig: rammen er nok den primære årsag til, at jeg havde en smule held med at gengive det my(s)tiske – og nej, det er billedbehandlingsværktøjet i Word, såmænd. Der er en masse muligheder for kreative rammer.

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2014 @ 18:24

  2. Dit øverste billede er helt drømmeagtigt, så dit kamera kan da fint følge med, synes jeg, men jeg har jo også kun set kopien.:-)

    Sjovt det med weekendens placering: Jeg lægger faktisk stadig mærke til, om det er weekend eller ej, måske især måske fordi, jeg stiller vækkeuret om søndagen.

    Hav en god lørdag aften.

    Kommentar af Stegemüller — 11. oktober 2014 @ 18:12

    • Jeg tror, som Rasmine er inde på, at det er rammen, der hovedsagelig skaber det drømmeagtige, men pyt, bare det virker 🙂
      Normalt ved vi også godt, hvornår det er ‘rigtig’ weekend, men det er sjovt at placere den anderledes, bare fordi vi tror vi kan. Vi står op samme tid alle ugens syv dage alligevel …

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2014 @ 18:30

  3. Det var rigtigt tåget i morges. Sådan en morgen ender som regel med sol og dejligt vej, og således også i dag. Vi tager af og til til Feddet for at mødes med andre og gå en tur, så det bliver brugt. Det vidner den betalingspligtige parkeringsplads om. Der holder nemlig altid mange biler, men området er så stort, at man ikke ser alle de mennesker, men man møder nogle få på turen rundt ved strand og skov.

    Kommentar af Pigen fra landet — 11. oktober 2014 @ 19:36

    • Ja, det ender ofte sådan, heldigvis.
      Feddet bliver ganske rigtigt brugt meget, men jeg tror det er godt, at det koster de 20 kroner at parkere – det forhindrer, at de der er ligeglade med at holde naturen bare nogenlunde pæn, holder sig væk. Tror jeg …
      Når nu vi flytter derned, så husk, at vi altid har kaffe i huset – det kræver bare at vi er hjemme, hvis I vil indenfor, men det er vi da trods alt engang imellem 😉

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2014 @ 19:57

  4. Hvor er det dejligt stemningsfulde billeder. I har allerede stor glæde af at følge med i det, der sker i (på) vandet, tror jeg. Er tang så slemt? Det bliver vel skyllet væk, når der kommer mere vind?
    Det bliver spændende for børnebørnene at komme og udforske jeres nye nærområde. Godt, John er rask igen. God tur til Sverige.

    Kommentar af Betty Schou — 11. oktober 2014 @ 20:36

    • Uhh, Betty, har du nogensinde været i nærheden af en strand med masser af råddent og/eller rådnende tang? Det tror jeg ikke, for så ville du ikke spørge på den måde 🙂 Det meste af Køge Bugt og altså også østsiden af Feddet stinker som bare pokker for tiden.
      Vi glæder os meget til at vise englænderne huset og omgivelserne – håber vejret vil være lige så godt, når de kommer om godt 1½ uge 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2014 @ 23:06

  5. Da vores børn var mindre, kom vi tit på stranden på Feddet om sommeren. Der var rigtig dejligt.

    Kommentar af www.bedstesblog.dk — 11. oktober 2014 @ 21:53

    • Jeg måtte ligge kigge på et kort, for jeg undrede mig først, men kan godt se, at I nok har haft lige langt til øst og til vest, og så har øst nok haft den bedste strand 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2014 @ 23:08

  6. Din fjord er nu heller ikke ueffen, hvad angår lidt diset my(s)tik. Ok, mytik er måske ikke et ord, men du ved hvad jeg mener 😉
    Her regner vi stadig med kun en ugentlig weekend (desværre) – og denne er heldigvis en god en af slagsen!

    Kommentar af fiberfryd — 12. oktober 2014 @ 00:37

    • Mytik er hermed opfundet af os!
      Ja, vi har et par utrolig flotte sensommerdage, og for jer der er nødt til at holde weekend i weekenden, er det helt perfekt 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. oktober 2014 @ 17:00

  7. Sådan en tåget morgen er slet ikke at kimse ad. Når bare solen kommer frem til sidst.
    Dit kajakbillede minder mig om, at jeg for en del år siden gav husbonden et gavekort til kajakkursus – men det ligger vist stadig ubrugt i en skuffe. Sådan er det vist med mange af de ved første indtryk spændende gavekort, der ikke har en fast dato lagt på.
    Godt at John er oven senge igen her på en hverdagssøndag 🙂 God weekend, når den kommer!

    Kommentar af conny — 12. oktober 2014 @ 10:29

    • Det gør ikke spor – jeg elsker, når det ser sådan ud.
      Jeg kender det godt, det med gavekortet – jeg har to liggende. Det er lidt pinligt …
      Tak, og i lige måde!

      Kommentar af Ellen — 12. oktober 2014 @ 17:01

  8. Først til billedbehandlingen: skriver du indlægget med billeder i word først, siden du kan behandle billedet der? Og hvor gør du det i så fald?
    Det er skønt med hverdage og weekender, og det gør slet ikke noget at de er lidt på tværs af andres system 🙂 God weekend i morgen

    Kommentar af Lene — 12. oktober 2014 @ 11:05

    • Nej, jeg skriver altid i WLW, men skal jeg fifle lidt med billedrammer, åbner jeg Word og indsætter billedet her, redigerer det og kopierer det derefter over i WLW.
      Nej vel? Sådan var det også dengang jeg havde weekend- og nattevagter 🙂
      Tak …

      Kommentar af Ellen — 12. oktober 2014 @ 17:03

  9. Landskabet har været mytisk eller mystisk på det seneste og det er ikke let at tage billeder af, synes jeg. Dejligt fjordbillede. Sjovt at I sondrer mellem weekend og hverdag, som I gør. Man behøver da ikke en weekend for ikke at lave noget særligt. Jeg husker en cykeltur til Feddet som barn – det blev et mægtigt regnvejr, men det var egentlig meget sjovt.
    Fint at kraven er rettet. Dejlig man ikke fornærmedes.

    Kommentar af Jørgen — 12. oktober 2014 @ 14:57

    • Nej, det er ret svært at indfange den specielle stemning.
      Det var nok også mest for sjov, det med flytten rundt på weekenden – vi jokede lidt med det, fordi John havde haft det dårligt – og du har ganske ret.
      Jeg bliver så glad, når den slags ting bliver modtaget i den ånd, det er afsendt.

      Kommentar af Ellen — 12. oktober 2014 @ 17:06


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.