Hos Mommer

28. september 2014

De kan heller ikke stave i Esbjerg

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:03
Tags: , ,

P1030524Lørdag formiddag skulle Ditte, Linda og jeg ind til Esbjerg midtby for at undersøge, om de har nogle ordentlige garnforretninger i den by.
Det havde de, og på vores vej gennem gågaden blev vi mødt af skiltet her.
Vi blev hurtigt enige om, at vi på ingen måde behøver at tage helt til Esbjerg for at overspilde vores bånd – det kan vi sagtens klare derhjemme … med kaffe, sodavand eller hvilke væsker der ellers måtte kunne komme i nærheden af den slags medier. Vi kan også selv overspilde dvd’er og alt muligt, hvis det skal være.
Spild på bordet får pludselig en anden mening.
Hvor der handles, der spildes, så det gør ikke noget, hvis du spilder lidt Lotto indimellem … kan du ikke spilde lidt for mig?

Det er rart at konstatere, at uanset hvor i landet jeg befinder mig, vil der altid kunne findes en eller anden stavefejl, så jeg kan føle mig hjemme.
På vandrerhjemmet, hvor vi boede, skulle de have et ISHOCEY-hold boende.

Men ellers ingen klager over stedet – vi fik noget fantastisk mad. Det er lidt sjovt, at selv sådanne ellers lidt ydmyge steder sætter så stor en ære i at være helt fremme i skoene, hvad servering angår. Det var økologi og hjemmelavet hele vejen igennem her, og det var meget lækkert alt sammen. Arrangørerne havde fortalt værterne, at strikkedamerne holder meget af at blive forkælede, og det lader bestemt til, at de havde hørt efter.

P1030536I aftes havde vi besøg af designeren Marianne Østergaard, som havde en del spændende ting med sig, og som var særdeles underholdende at høre på. Jeg var ellers lidt spændt på, om jeg ville være i stand til at holde mig vågen til en foredragsholder, der først skulle begynde kl. 20, men det var slet ikke noget problem i dette tilfælde.

Henne over bordet, hvor der stod kaffe, te og vand ad libitum det meste af dagene og aftenerne, havde en af arrangørerne, Annette, anbragt dette supersize-strikketøj, som hendes søn havde lavet til hende til en fødselsdag.
Det ses måske ikke så tydeligt, men kosteskafterne er pænt og nydeligt tilspidsede og glatslebne, og i den anden ende af pindene sidder en korrekt formet dims, hvorpå tallet 22 er skrevet.
Sød og sjov ide.

Alt i alt samme konklusion som de foregående år: Det har, atter en gang, været en dejlig og hyggelig weekend, men nu hvor den er slut, har vi også fået snakket og lyttet tilstrækkeligt til, at vi kan klare os et års tid.
Vi har dog ikke fået strikket for hele det næste år … slet ikke – det fortsætter vi med, når vi er hjemme igen.

Om jeg købte noget garn? Ikke ret meget; kun 450 gram. Hvad det skal bruges til? Det skal jeg nok finde ud af engang, men det var noget dejligt yndlingsfarve-søgrønblåt garn, som lå og kaldte på mig.

22 kommentarer

  1. Åhhh hvor var det godt du fik købt garn, du har jo næsten ingenting.. 🙂 og pas nu på du ikke spilder på det. 🙂

    Kommentar af Inge — 28. september 2014 @ 17:41

    • Ja, jeg var også bange for at løbe tør, så jeg måtte hellere … og jeg skal nok passe på 😉

      Kommentar af Ellen — 28. september 2014 @ 17:43

  2. Ordspil er morsomme, ordspild er politik.

    Kommentar af Eric — 28. september 2014 @ 18:04

    • HA – ja, det har du så ganske ret i 😀

      Kommentar af Ellen — 28. september 2014 @ 18:08

  3. Ikke meget nyt under solen fsv angår stavning, men det er nu et smart strikketøj. Mon ikke John har instrumenter nok til at eftergøre det?

    Kommentar af Jørgen — 28. september 2014 @ 20:40

    • Joh, det har han nok, men jeg er ikke helt sikker på, at jeg har lyst til at strikke med de pinde … det må føles som at sidde og ro en båd …

      Kommentar af Ellen — 28. september 2014 @ 20:57

      • Jeps, det var netop den fornemmelse jeg havde…..men heldigvis er pind 22 kun til fornøjelse og pjat….

        Kommentar af Annette — 29. september 2014 @ 11:34

        • 🙂

          Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 17:04

  4. Som I dog kan med ord 🙂 Orddetektiven har slået til igen, jeg må til at være mere opmærksom, jeg ser aldrig sådanne fejl 😉

    Kommentar af Lene — 28. september 2014 @ 20:42

    • Hehe – jeg leverede op til flere beviser på, hvordan stave- og trykfejl på mærkværdig vis manifesterer sig for mig – jeg kan slet ikke undgå at se dem.
      Og alligevel fik Linda set et forkert stavet skilt, jeg ikke så. Men jeg kørte bil – det må være undskyldningen 😉

      Kommentar af Ellen — 28. september 2014 @ 20:59

  5. Det er en af de virkelig slemme stavefejl, fordi den viser, at synderen ingen fornemmelse har for sammenhængen mellem stavning og udtale.

    Kommentar af Rasmine — 28. september 2014 @ 21:26

    • Sådan havde jeg ikke set på det, men ja, det er da rigtigt.

      Kommentar af Ellen — 28. september 2014 @ 21:43

  6. Jeg tror bestemt ikke, du må gå forgæves noget sted i Danmark, når det gælder alternativ stavning.

    Kommentar af conny — 28. september 2014 @ 22:31

    • Den konklusion er jeg efterhånden også nået frem til 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 09:02

  7. Overspil = ekstra meget spil? 🙂

    Jeg tror, du har det med dine strikkeweekends, som jeg har det, når jeg deltager i slægtsforskerevents: Det er så skønt at være sammen med andre med samme interesse, man kan udveksle ideer, alle sædvanlige skel (fx køn, alder, indkomst, uddannelse mv) er ophævede, og man lytter med ægte interesse til de andre deltagere.

    Kommentar af Stegemüller — 29. september 2014 @ 08:55

    • Det er jo altid sådan det er: fælles interesser giver et fællesskab ud over de ‘normale’ grænser 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 09:03

  8. Sorry, der skulle selvfølgelig have stået Overspild = ekstra meget spild?

    Kommentar af Stegemüller — 29. september 2014 @ 08:56

    • Det var godt – jeg troede lige, du havde misset hele pointen 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 09:03

  9. Jeg tror ikke, jyderne står tilbage for øboerne, når det gælder særlige stavemåder 😉 Og vi kan skam mere end det. Den lokale avis er tit god for interessante overskrifter. I sidste uge fx denne: ’15 årig dreng med storebror stjal campingvogn’. Kan man så deraf udlede, at enebørn aldrig kunne finde på den slags?

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. september 2014 @ 09:53

    • Nej, det gør de ikke, kan vi konstatere 🙂
      Ja, selvfølgelig … kunne din eller min datter måske finde på den slags? Nej, vel? 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 17:01

  10. Det er da bare jysk!
    Dejligt, at du også har haft en supergod weekend. Så tilbageholdende på garnindkøb… kan det tænkes at du også har et lager derhjemme???? Farven lyder(!), som noget jeg heller ikke kunne lade ligge!
    Marianne Østergård ville jeg gerne opleve. Og de makrostrikkepinde er godt nok imponerende!

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. september 2014 @ 12:05

    • Lager? Nej da! Jeg har overhovedet ikke noget garn gemt væk i skabene 😉
      Søfarver kan jeg slet ikke lade ligge, og MØ var en spændende kvinde.

      Kommentar af Ellen — 29. september 2014 @ 17:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.