Hos Mommer

23. september 2014

Tilbage til arbejdet …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:49
Tags:

Det troede jeg egentlig jeg var færdig med at kunne sige for næsten 1½ år siden, men ting har det med at ændre sig.
Der er dog en ganske væsentlig forskel på dengang og nu: Det arbejde, jeg udfører nu, får jeg ikke løn for – tværtimod fosser pengene for tiden ud af statskassen med større hastighed, end de nogensinde kom ind.

P1030474

Det er virkelig også blevet hverdag igen, når det mest ophidsende billede, jeg kan finde på at servere, er et kombineret før-/efterbillede af en af de tre radiatorer, jeg malede i dag.
Jeg hader at male, men her er jeg i det mindste ikke i tvivl om, hvor langt jeg er nået, hvilket bøder en smule på hadeopgaven. En smule.
Badeværelset og to dørkarme har fået første gang, så der sker trods alt hele tiden lidt dernede. Vi tager den med ophøjet ro – så længe vi ikke har solgt rækkehuset, er der jo ingen grund til at stresse, og desuden er det John, der har de fleste opgaver dernede. Jeg kan hverken samle skabe eller udbedre de småting, der skal udbedres rundt omkring, så jeg har god tid og derfor overhovedet ikke dårlig samvittighed over at tage på strikkefestival i weekenden og til England om en uge. Haven når jeg nok engang – vi er nået et godt stykke ad vejen og vi skal trods alt ikke bo i den, så den kan heller ikke stresse mig.
Når først vi engang er flyttet, bliver rollerne byttet om, for indretningsdetaljer, gardinsyning og lignende sysler vil John blande sig så lidt i som han overhovedet kan slippe afsted med.

Præstø Fjord

I dag så vi en fiskehejre stå og lure på bytte kun godt 100 meter fra huset, men enten fik den bid, hvad jeg dog tvivler på, eller noget må have forstyrret den, for den var desværre væk, da jeg kom ud igen med kamera i hånd. Egentlig er der vel ikke noget særligt ved en fiskehejre … det særlige for mig er, at den befinder sig så tæt på min bolig … derfor et billede af fjord uden fiskehejre – som i øvrigt slet ikke stod i fjorden, men ved siden af en lille bæk, der løber ud tæt på huset.

16 kommentarer

  1. Du kan da se hvor du når til på de radiatorer.. 🙂 Egentlig ville det vel være OK at skulle stresse en smule, hvis det var fordi I havde en flyttedato på hånden.

    Kommentar af Inge — 23. september 2014 @ 19:31

    • Absolut! Set fra den vinkel ville jeg hellere skulle stresse, men når det ikke er nødvendigt … 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. september 2014 @ 20:49

  2. Egentlig håber jeg at I pludselig får travlt fordi det ville betyde at rækkehuset var solgt, men indtil da er det klogt at tage den med ro. I skal da også mærke at I er på efterløn 🙂

    Kommentar af Lene — 23. september 2014 @ 19:48

    • Det ville jeg såmænd også håbe, Lene, men så længe huset ikke er solgt, er der ingen grund til at overanstrenge sig 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. september 2014 @ 20:50

  3. Tænk er der allerede gået 1½ år siden, du sagde farvel til jobbet, jeg fatter ikke, hvor tiden bliver af. Jeg er enig med Inge i, at man kan se fremdriften på dine radiatorer. Hvor bliver alting dog flot. Det bliver jo som at flytte ind i et helt nyt hus – jeres er bare af langt bedre kvalitet 🙂 og I har lagt jeres sjæle i det.

    Kommentar af Stegemüller — 23. september 2014 @ 19:50

    • Tiden flyver vildt hurtigt …
      Det bliver for os et nyt hus, vi elsker det allerede, og du har i det hele taget ret, dog ikke, hvis du tænker på materialekvaliteten, for så må jeg nok sige, at den ikke er særlig fremragende, men som man nok kan forvente, at ikke-rige folk byggede for 250 år siden, men hvis du tænker på den livskvalitet, man kan få her, er den i top 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. september 2014 @ 20:54

  4. Rart at høre I er grebet af besindighed!

    Kommentar af Jørgen — 23. september 2014 @ 20:20

    • Der er jo ingen grund til at knokle en vis legemsdel ud af bukserne, når det ikke er nødvendigt 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. september 2014 @ 20:55

  5. Før og efter giver et godt billede af fremskridtet… uanset entusiasmen! Din tid kommer … kan jeg jo læse!
    Strikkefestival???

    Kommentar af Anne Holtegård — 23. september 2014 @ 20:29

    • Ja … det er da altid noget, at fremskridtet er umisforståeligt 😉
      Det er Webstrikkerne, der holder den årlige komsammen, så jeg skal lige et smut til Esbjerg i weekenden 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. september 2014 @ 20:58

  6. Hellere svinge strikkepinde end pensler 😉 Vi er flere der glæder os til strikkeweekenden på hovedlandet, selv om malerarbejde ikke ligefrem generer mig. Men det er godt nok noget af en mundfuld I gaber over! God arbejdslyst

    Kommentar af fiberfryd — 24. september 2014 @ 08:36

    • JA!!!
      Det bliver bare så hyggeligt, gør det, og jeg glæder mig 🙂
      Det er måske nok en elefant, vi har købt, men du kender sikkert flosklen om, at den bare skal spises i små bidder 😉

      Kommentar af Ellen — 24. september 2014 @ 09:56

  7. Er det dit nye gulv? Og så med så lidt afdækning?! Du er en modig kvinde! Jeg ville skulle afdække flere kvadratmeter for ikke at sprøjte, strinte og klatte af bare skræk for at gøre netop det. Dejligt, at I kan gå og nusse med tingene og få dem præcis så pæne, som I vil. Og lige pludselig bliver rækkehuset solgt,og så får I fløjtetravlt 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. september 2014 @ 09:29

    • Ikke spor modig, Frue, det er lige til at tørre af med en fugtig klud, helt uden det kan ses, så ingen grund til at give sig selv for meget arbejde 😉
      Jeg håber på, at vi snart får meget travlt …

      Kommentar af Ellen — 24. september 2014 @ 09:58

  8. Sikke et projekt og sikke en udsigt 🙂 Jeg beundrer jeres mod på at gå i gang med sådan en omgang. Og så fryder jeg mig over at læse med.

    Kommentar af Susanne — 26. september 2014 @ 13:19

    • Du skal såmænd ikke være så imponeret, Susanne – jeg tror ikke helt vi vidste, hvad vi kastede os ud i … men tak alligevel 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. september 2014 @ 23:04


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.