Hos Mommer

12. september 2014

Det bliver ren James Bond, det her

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:56
Tags:

Jeg ser det for mig: Vi ankommer til lufthavnen, smider bilen og kaster nonchalant nøglerne hen til en valet i fin uniform, som derefter kører afsted med bilen. Det modsatte sker en uges tid efter, hvor han henter den til os.
Det er da ren James Bond.

Jeg havde ikke regnet med, at der var udsolgt på de billige parkeringspladser i lufthavnen, hvilket var lidt af en bet.
Normalt kan vi parkere i en uge for 400 kroner, men i dag stod den billigste parkering i 1000 kroner.
Bortset fra We park, you fly.
749 kroner. I P6, som ligger lige over for terminal 2.
P4, P7 og P8, som ligger i lige så bekvem afstand fra terminalerne, kostede 1500 kroner for samme uge, og så skal man selv have ulejligheden med at finde en plads.
Mig overhovedet ikke forstå, men jeg bestilte selvfølgelig fluks We park, you fly.
Det er ikke alt, man skal forstå.
Måske er det fordi de kører den over på en fjernere p-plads, men jeg er faktisk ret ligeglad med, hvor de parkerer bilen for mig, så længe de henter den igen, når vi trætte kommer hjem og skal bruge den.

Vi lander ret sent på næste lørdag, så vi havde talt om at tage offentlige transportmidler derud og en taxa hjem, men det kan nu ikke betale sig med den pris for en uges parkering.
Vi ved med os selv, at vi ikke orker metro og S-tog, når vi ankommer så sent – og så var vi måske heller ikke helt trygge ved at lade en bil stå på en S-togsparkeringsplads i en uge.

24 kommentarer

  1. Fornemt – god tur.

    Kommentar af Jørgen — 12. september 2014 @ 17:33

    • Tak, Jørgen.

      Kommentar af Ellen — 12. september 2014 @ 19:39

  2. Rigtig god tur.
    Parkering i lufthavne? Nada erfaring, flyver helst aldrig!

    Kommentar af Den Gamle Krage aka Ellen — 12. september 2014 @ 18:05

    • Nå – er du en af dem? Det begrænser ens aktionsradius en del … 😉

      Kommentar af Ellen — 12. september 2014 @ 19:39

  3. Rigtig god ferie 🙂

    Kommentar af udvandreren — 12. september 2014 @ 18:19

    • Tak, Annette 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. september 2014 @ 19:40

  4. God ferie!
    Jeg er så heldig, at min altid villige hundepasser bor i Dragør, så jeg afleverer bil og hund hos hende. Hun kører mig til lufthavnen, bruger bilen, som det passer hende, mens jeg er væk og henter mig igen, når jeg kommer retur. Sidst fik jeg aftensmad på hjemvejen 🙂 Ikke dårligt.

    Kommentar af Lone Nielsen — 12. september 2014 @ 19:24

    • Ih altså! Sådan en vil jeg også have 🙂 Bare uden hund …

      Kommentar af Ellen — 12. september 2014 @ 19:40

  5. Rigtig god tur! Jeg glæder mig til at høre om jeres oplevelser ;-)!

    Kommentar af Nonnasblog — 12. september 2014 @ 19:31

    • Tak, Nonna 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. september 2014 @ 19:41

  6. God ferie:) Vi er så heldige (hvis man kan kalde det det) at have handikapskilt i bilen (det er vel en af glæderne ved en kronisk sygdom som sclerose) så vi kan parkerer allernærmeste og billigere:) Det er vi glade for når vi flyver til England jævnligt over til farmor og farfar med to børn, en kørestol og kufferter:)

    Kommentar af Mette — 12. september 2014 @ 20:20

    • Tak, Mette. Næh, heldigt kan man bestemt ikke kalde det at have sclerose, men det er da rart, at der i det mindste også kan findes enkelte fordele 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 09:21

  7. Rigtig god tur

    Kommentar af Betty Schou — 12. september 2014 @ 21:09

    • Tak, Betty 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 09:21

  8. Rigtig god ferie til jer – paa James Bond maner. 🙂

    Kommentar af Tina - omme i London — 13. september 2014 @ 00:42

    • Thanks, Tina – shaken, not stirred 😉

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 09:22

  9. Rigtig god tur. Skulle I komme til Napoli, så forsøm ikke nationalmuseet – det er der, de har creme de la creme fra Pompeji og Herculaneum. Er virkelig et besøg værd.

    Kommentar af Eric Bentzen — 13. september 2014 @ 06:19

    • Tak, Eric. Nationalmuseet kommer så på planen til en anden gang – vi har allerede et temmelig stramt program, og vi når slet ikke at komme til Napoli – bortset fra lufthavnen, selvfølgelig.

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 09:23

  10. Jaja, når man ikke længere kan sejle på første klasse, så kan man vel parkere på ditto 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 13. september 2014 @ 08:00

    • Ja – og så til halv pris! Det er nu ærgerligt med den sejlrute …

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 09:24

  11. Rigtig god tur, det lyder spændende.

    Kommentar af Stegemüller — 13. september 2014 @ 13:40

    • Det tror jeg også, at det bliver 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 21:54

  12. Vi bestiller altid parkering på ‘de billige rækker’ i lufthavnen, når vi bestiller rejsen, så er der altid plads når vi kommer. Ulempen er at vi ikke får anvist en bestemt plads, så vi har en gang prøvet at køre rigtigt meget rundt derinde, for at finde, den eneste ledige plads, der var. Nemlig vores. Vi var lige ved at tro at vi var blevet svigtet.
    God tur med masser af nye oplevelser.

    Kommentar af Pigen fra landet — 13. september 2014 @ 16:12

    • Det må jeg så også huske næste gang – vi har bare aldrig oplevet, at det var nødvendigt at bestille så lang tid i forvejen. Til gengæld var dette her jo meget nemmere …
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. september 2014 @ 21:56


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.