Hos Mommer

31. august 2014

Gratis pluk-selv-blomster

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:42
Tags:

pluk-selv-blomster

Inden vi kørte til Tureby i går for at se Camilla tage himmelflugten, var vi længere nordpå for at forsyne os – eller rettere fuglene i haven – med friske forsyninger af fuglefrø, da vi var løbet tør både her, der og hisset.

På vores vej mødte vi dette syn: mellem rabatten og marken stod der masser af smukke blomster, som man bare kunne plukke løs af. Det er ikke så tydeligt på billedet, men yderst til højre på skiltet står der ‘gratis’.
Det kunne jeg ikke stå for, og da vi skal have gæster i dag, var det jo oplagt at snuppe til et par vaser.

Det var en sød ide, men vi opgav at tage blomsterne med hjem, da de fleste af dem viste sig at være valmuer i alle mulige røde nuancer. Dejlige blomster, men de ville sikkert ikke engang have beholdt kronbladene på, til vi var hjemme igen. De gule var morgenfruer, og dem bryder jeg mig ikke om duften af, så det blev derfor ikke til den helt store blomsterhøst.

Apropos “både her, der og hisset”: Forleden dag spurgte jeg John, om ikke vi skulle købe en båd.
Han bare på mig med et blik, der ikke var til at misforstå – “er du da blevet helt tosset nu, kone?”
”Jamen jeg mener bare, at nu har vi tre huse, to biler og en campingvogn. Vi mangler bare en båd.”

16 kommentarer

  1. I mangler også et lille fly.. 🙂

    Kommentar af Inge — 31. august 2014 @ 16:22

    • Nårh ja, for pokker, det gør vi da osse 😉

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:16

  2. Ja hvorfor ikke udvide med et skiw 🙂

    Kommentar af www.bedstesblog.dk — 31. august 2014 @ 16:29

    • Næh, hvorfor ikke? 😉

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:17

  3. Enig med Inge. Båt og et lite fly.
    Ha en fin uke .)

    Kommentar af Mormor — 31. august 2014 @ 16:30

    • Jaja, vi må hellere have det hele 🙂

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:17

  4. Vi har en mark med pluk selv ved indkørslen til byen syd fra. Der skiftende blomster, sommerblomster, gladiolus…(jeg kender ikke alle navnene!). Ser jævnligt nogen plukke en buket.
    Hm… Du er ved at udvikle noget med store armbevægelser… Tag du et flycertifikat, så kan I hurtigt smutte til Sverige eller England…
    Jeg får snart lidt ondt af John…

    Kommentar af Anne Holtegård — 31. august 2014 @ 17:01

    • Sød ide med plukselv – som man oven i købet kan bruge, i modsætning til dem, jeg så.
      Nånå – jeg mente det kun for sjov – men derfor må du da godt have ondt af John 🙂 – jeg tror i øvrigt overhovedet ikke, jeg turde flyve et fly. Gerne springe i faldskærm, men ikke flyve flyet, tak …

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:20

  5. Naturligvis skal I ha en båd 🙂

    I har jo ikke bare tre huse, en campingvogn, to biler… I har osse et bådehus… nu I kan finde det igen! 🙂

    Kommentar af overleveren — 31. august 2014 @ 18:28

    • Ingen smalle steder her, nej 🙂

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:20

  6. Ikke underligt, hvis John blev nervøs … 😉

    Kommentar af Betty Schou — 31. august 2014 @ 18:30

    • Så det synes du ikke? 🙂

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 21:20

  7. Ja hvorfor ikke 😉 Køb du bare en båd, så kan du sejle til England 🙂

    Kommentar af Lene — 31. august 2014 @ 22:28

    • Arh okay – jeg tænkte godt nok ikke lige på noget, der ligner en oceangående, og dog … nu hvor de har nedlagt Esbjeg-Harwich, var det måske værd at overveje. Men den skal være stor, fordi vi også gerne vil have bilen med 🙂

      Kommentar af Ellen — 31. august 2014 @ 22:38

  8. Besætning skal nok også til, men den kan du vel sy eller hækle selv.

    Kommentar af Eric — 1. september 2014 @ 21:06

    • Hehe, ja, og så kan jeg nøjes med Aubies Legobåd 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2014 @ 21:37


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.