Hos Mommer

3. september 2013

Ankomst Svinkløv – en skøn campingplads

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 21:07
Tags: , ,

Dette er en prøve … dette er en prøve … jeg kan ikke komme på min mail og jeg kan ikke logge på med ipadden, men jeg kan godt komme på www.
Mig ikke forstå.
Forbindelsen ser ellers ud til at være excellent – med fem streger ud af fem. Det er ikke alt, man skal forstå.

IMG_3188

Det er en skøn plads, som Naturstyrelsen ejer. Der er langt mellem naboerne, men ikke så langt til Vesterhavet. Vi kunne godt have anbragt campingvognen i yderste klitrække, men regnede med, at det ville blive for blæsende og koldt på denne tid af året. Så hellere gå en tur derud et par gange om dagen. I stedet valgte vi en plads med dejligt læ, så ikke vi fryser halvt ihjel i løbet af natten.

IMG_3186

John nåede at rigge forteltet til, inden vi spiste, selv om jeg foreslog, at vi ventede til i morgen med at samle det.
Det skal så også siges, at vi først fik aftensmad kl. 20:30. Vi ankom kl. 17:30, men inden vi fik fundet lige præcis den allerbedste plads for os, checket ind, sludret lidt med Mester og endelig kunne begynde at pakke bilen ud, var der gået en times tid.

Nå. Nu plingede der mails ind i stor stil – vi skulle åbenbart bare lige have en 20 minutters til til at tænke sig om i.
Der er dog nok ikke blevet enablet noget Java Script på ipadden af den grund (login failed. Enable Java Script. Den har jeg ikke været ude for før) – det kræver formentlig internetforbindelse at enable det, og jeg kan ikke kan få internetforbindelse, før jeg har enablet det. Ond cirkel, hedder sådan noget.
Altså, hvis jeg igen går flere tusind point tilbage i Ruzzle, fordi jeg “giver op” pga. manglende netforbindelse, bliver jeg hammersur. Jeg må få Mester til at se på det i morgen.
Lige nu skal jeg bare se, om skidtet her kan finde ud af at uploade.

29 kommentarer

  1. Det er et skønt område I har slået jer ned i.. Og i morgen er I begge glade for at forteltet er monteret i dag.. 🙂

    Kommentar af Inge — 3. september 2013 @ 21:37

    • Det er vi allerede glade for 🙂 – og ja, det er et skønt område. Vi lejede firmasommerhus heroppe tre gange – de to gange ved Torup strand.

      Kommentar af Ellen — 3. september 2013 @ 21:43

  2. Det kunne skidtet så godt! 😀 Jeg oplever, at når jeg bruger internet andre steder end hjemme, kan jeg kun tjekke mail via gmail (hvor jeg alligevel har det meste til at gå igennem). Det er for mit vedkommende noget med, at jeg kun kan bruge Stofanets mailboks, når jeg er opkoblet via Stofanet. Såre rimeligt, ville jeg mene.

    Nu må I se, om I kan se de der svineklove. Jeg har aldrig kunnet se dem. Men alle steder skal have et navn, således også Svinkløv, og så er alle glade!

    Kommentar af Henny Stewart — 3. september 2013 @ 21:40

    • ja, heldigvis kunne skidtet det, men det falder HELE tiden ud, så jeg skal logge ind i én uendelighed!
      Jeg bruger Windows Live Mail, så det skulle gerne virke overalt i verden på denne pc.
      Jeg så et skilt til ‘Svinklove’ – må se, om vi kan finde det, så 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. september 2013 @ 22:00

      • Aldrig hørt om svink, som i svinkeærinder? Så det er altså svink-love i svink-løvet. God fornøjelse! 😉

        Kommentar af AagePK — 4. september 2013 @ 08:05

        • Taaak – du plejer ellers nok at have styr på etymologien 😉

          Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 08:09

          • Og så undlod jeg endda at kommentere din royale opgradering, der gjorde, at “…vi skulle åbenbart bare lige have 20 minutters tid til at tænke sig om i.” “Vi” og “tænke sig”? Du må da vist hellere bruge den tid, du plejer som plebs, hehe! 😉

            Kommentar af AagePK — 4. september 2013 @ 14:46

            • Okay, den gik lige lidt galt. Min pluralis majestætis var helt bevidst, men ikke særlig smart gennemført 🙂

              Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 15:00

  3. Hav en rigtig god ferie deroppe. Vi nød meget at ligge der for nogle år siden.

    Kommentar af Den gamle Krage — 3. september 2013 @ 21:57

    • Det kan jeg godt forstå – det er en skøn plads!

      Kommentar af Ellen — 3. september 2013 @ 22:01

  4. Det er et superdejligt område. Min grandonkel havde det skønneste sommerhus i Svinkløv. Nu er både han og hans smukke kone (hun lignede Katherine Hepburn!) døde, og også hans søn, så jeg ved faktisk ikke, hvem der bruger huset idag. Og jeg ville heller ikke kunne finde det, for det var godt gemt af vejen. Men dengang, mens verden endnu ikke var af lave, var det et absolut hit at komme på besøg. Og gå tur og høre ham, altså min grandonkel fortælle om området og naturen. Og komme hjem igen til te og nybagt brød med lynghonning. Jo, det er et område, der rummer gode minder 🙂

    Men skulle I ikke til Læsø?

    Kommentar af Fruen i Midten — 3. september 2013 @ 22:00

    • Oh ja, det lyder som de bedste minder.
      Jo, vi skal til Læsø. På fredag 🙂 – bare en heldagstur.

      Kommentar af Ellen — 3. september 2013 @ 22:02

  5. Dejligt område, I er kommet til. Jeg tror, det er en god ide, I har valgt et sted med læ. God ferie deroppe.

    Kommentar af betty — 3. september 2013 @ 22:07

    • Det tror jeg også. Vi kan meget tydeligt høre havet herfra, hvor vi har lagt os, så der må være godt med sus i den nede ved vandet.

      Kommentar af Ellen — 3. september 2013 @ 22:14

  6. Jeg har aldrig været på camping, men jeg synes, at de billeder, jeg har set, tyder på, at det område, man normalt får stillet til rådighed, er cirka halvt så stort som det, du viser på billedet. Camping under de forhold kunne jeg godt klare 🙂

    Kommentar af Rasmine — 3. september 2013 @ 22:20

    • Det er nu sjældent, at vi har haft for lidt plads rundt om campingvognen – der er jo lovmæssige krav til, hvor tæt de må stå. Men når det er sagt, er der ekstra god plads på denne herlige campingplads.

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 07:43

  7. Velkommen til Nordjylland 🙂 Svinklovene er helt klart et besøg værd, men forbered jer på en smal skovvej et langt stykke vej, til gengæld er udsigten det værd 🙂

    Kommentar af Lene — 3. september 2013 @ 23:09

    • Tak – det er noteret, Lene 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 07:45

  8. Det kunne det. Gode dage – i det fine vejr der ser ud til at være på vej.

    Kommentar af Jørgen — 4. september 2013 @ 06:59

    • Ja, det fungerer delvist … og det gode vejr har endnu ikke fundet til Svinkløv, men det kommer vel.

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 07:45

  9. Meddelelse modtaget 🙂 Altså din blogpost, mener jeg. Der er hul igennem.
    Det ser ud til at være en forfærdelig hyggelig campingplads. Jeg synes også bedre om læ end om havudsigt på denne årstid.
    p.s. angående manglende net og Ruzzle: Så kan det endelig være, at jeg vil få en sejr i hus 😀

    Kommentar af conny — 4. september 2013 @ 08:50

    • Ja, en gang imellem er der hul igennem 🙂
      Det mente vi også måtte være det smarteste …
      Arhmenaltså – så er det jo snyd, Conny 😉

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 08:53

  10. OBS OBS. Når I nu er i Svinkløv må I ikke snyde jer selv for en tur til Grønnestrand. Det er tæt ved. Kør gennem skoven, se badepensionen, gå ned til vandet og se Svinklovene fra den side. Kør gennem hulvejen mod Andrup – og I har en usædvanlig naturoplevelse.

    Kommentar af Jørgen — 4. september 2013 @ 12:13

  11. Et skønt sted I har slået jer ned! I får forhåbentlig godt vejr. Mon I får tid til at drikke kaffe og spise den berømte valnøddelagkage på Svinkløv Badehotel ind imellem alle jeres udflugter?
    God onsdag!

    Kommentar af Nonna — 4. september 2013 @ 12:43

    • Vejret er nu blevet ret fint, med masser af sol.
      Har de en berømt valnøddelagkage? Det lyder fristende …

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 14:48

  12. Svinkløv Badehotel er et sted jeg kun har hørt om, men gerne vil besøge. Der skulle være så skønt. Jeres campingplads ser super ud. God ferie.

    Kommentar af Stegemüller — 4. september 2013 @ 15:07

    • Vi har set det udefra et par gange, men aldrig indefra. Det burde der rådes bod på denne gang 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. september 2013 @ 16:12


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.