Hos Mommer

22. april 2013

Man må benytte sig af de gode tilbud – af enhver art

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:14
Tags: ,

Godt vintilbudGennem mit arbejde har jeg en konto hos Philipson Wine, fordi jeg altid har et lille vinlager på kontoret til, når min chef vil sige en eller anden tak for en lille ekstra indsats. Jeg kan betale med firmakort eller med mit eget kort, hvis jeg køber privat, men jeg får mine bonuspoint uanset hvilket kort, der bliver brugt – lige som med Eurobonuspoint hos SAS. Og hos os får medarbejderen heldigvis lov til selv at beholde den slags belønninger.
I dag strøg der en mail ind fra Philipson med et par tilbud, jeg absolut ikke kunne modstå.

Langhe-vinen til højre sat ned fra 120 kr til 50 kr.
Postales Fin del Mundo sat ned fra 60 til 40 kr.
Hvis man altså køber 12 flasker af hver … men det gjorde jeg så. Den sidstnævnte er ikke engang på tilbud mere, så det var godt, jeg slog til med det samme.
Jeg brugte min bonus og fik de 24 flasker for lige godt 800 kroner. Det er i orden med mig … og jeg forventer mig en del af den nebbiolovin.


Om kort tid har jeg ikke længere firmabetalt internetforbindelse, og efter at have undersøgt priser og muligheder, nåede vi frem til, at vores antenneforening var billigst; oven i købet med en meget stor hastighed.
Mit kære firma påstår ellers, at de giver deres medarbejdere crème de la crème mht. hastighed, og jeg har såmænd heller ikke følt grund til klage, men ment, at det virkelig var en pænt hurtig forbindelse.
Telenor kan dog godt pakke sammen, måtte vi konstatere i dag efter besøg af antenneforeningens montør.
Jeg blev ellers en anelse bekymret, da jeg så, at Telenor leverer fem ‘modtagestreger’ af fem, hvor Flimmer kun leverer tre af fem. Men jeg tør da næsten ikke tænke på, hvordan det ville se ud med fem af fem for Flimmers vedkommende, fordi:
Telenor: ned:  6,9 Mbit/s – op: 0,82.
Flimmer: ned: 32,5 – op: 13,45.
Det er da en forskel, der er til at tage at føle på! Og mærke, for den sags skyld … der er godt nok kommet fart over feltet her. Det må gå med raketfart, når dette indlæg skal publiceres … burde egentlig have lagt en hel masse heftige billeder ind bare for at se forskellen.
Nu nøjes jeg med et af kaktussen, som er startet på blomstringen.

Jeg ved ikke, hvordan de bærer sig ad, men jeg er ærlig talt også fuldstændig ligeglad, bare det virker … og så for bare 150 kroner om måneden.
Det er også i orden med mig.

2013 22 april (1)

34 kommentarer

  1. Jeg synes godt nok, at det er betænkeligt, at man sådan har sat prisen på verdens ende ned fra 60 til 40 kr …

    Det lyder som om, det er et godt bytte, du har gjort, når det gælder internetforbindelse. Selv betaler jeg for en, der er “op til” 70 Mb op – den kommer sjældent over 10 Mb, men det er såmænd godt nok. Når jeg tænker tilbage på de kvantespring, jeg har gjort mht. internethastighed, har jeg det sådan, at de første par timer gav et vældigt sug, men derefter har man vænnet sig til det og bliver bare irriteret, når det ikke går hurtigt nok.

    En af mine tidligere chefer sagde, at langsomme pcer og langsomt internet var en god ting. Så havde man mere tid til at tænke sig om …

    Kommentar af Henny Stewart — 22. april 2013 @ 18:29

    • Arh, det der ‘Postales’ må også betyde noget (Google translate siger ‘indlæg’ … jeg troede det var noget med frimærker, men jeg kan overhovedet heller ikke spansk). Men ellers kan det nok være lige meget, om verdens ende er sat til 40 eller 60 kroner … 😉
      Jeg har jo været vant til mindre end 10 og har været tilfreds med det – du har dog ret i, at man meget hurtigt vænner sig til ændringen og derefter hurtigt bliver irriteret, hvis det svigter. Da jeg fik den firmabetalte ADSL, som det hed dengang, var det heeeelt vildt hurtigt i forhold til, hvad vi dengang havde. Tror faktisk, det var et 56K-modem.

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 19:55

  2. Og de der gode tilbud er vi stoppet med at læse, for vi får slet ikke drukket al den vin 😉 Dejligt med en hurtig internetforbindelse, der er ikke noget værre end langsomhed på nettet 🙂

    Kommentar af Lene — 22. april 2013 @ 18:30

    • Jeg hjælper gerne 😉
      Langsomt net er en dræber 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 19:56

  3. Det ser ikke ud til at firmaets super forbindele er særlig god, vi skiftede fra Telenor til TDC, og fik væsentlig bedre hastighed, både op og ned. Jeres flimmer er et rigtig godt bytte, og prisen er god.

    Kommentar af Inge — 22. april 2013 @ 18:37

    • Dejligt at få bekræftet fra en som dig – vi er nu også ret tilfredse 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 19:56

  4. Lækkert indkøb af vin 🙂 Ikke helt tosset at have et lager af vin (så vidt jeg husker 😉

    Og så er det da skønt for jer med så god og billig en løsning på internetopkoplingen, når nu firmaet ikke længere vil betale.

    Kommentar af Annette — 22. april 2013 @ 18:51

    • Hehe, du må genopfriske hukommelsen 🙂
      Det er udmærket, ja, og egentlig helt i orden, at firmaet stopper med at sponsere min internetforbindelse, når jeg stopper med at arbejde for dem …

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 19:58

  5. Akkurat passe

    Kommentar af Kamelrytterske — 22. april 2013 @ 18:52

    • Yes 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 19:58

  6. Flimmertilbuddet er godt. For næsten samme ned-hastighed og lavere op-hastighed betaler jeg (til Stofa) 225/md. Der er dog intet alternativ – TDC’s kobber kan max klare 2-3 ned grundet afstanden til centralen. Hvis jeg havde firmakort til Philipson, kunne ned-hastigheden godt komme over 2 x 12 😉

    Kommentar af Eric — 22. april 2013 @ 18:58

    • Det var også nogenlunde den pris, vi kom frem til for de fleste af de kendte udbyderes vedkommende – det er vel fordi, antenneforeningen kan hive en gedigen rabat i land pga. mange abonnenter, at det kan gøres for 150 kroner … jeg ved ikke engang, hvem den ‘virkelige’ udbyder er.
      Hehe 🙂 Man kan sagtens være privatkunde hos Philipsonwine.dk – man får de samme tilbud … jeg har så sent som i dag ændret min emailadresse til privaten. Forskellen vil være, at P har adresse tæt på mit arbejde, således at jeg selv afhenter mine bestillinger og dermed sparer fragtpengene. Men ved en stor nok bestilling får man såmænd hurtigt den fragt betalt 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 20:04

  7. Det er nogle år siden vi fik fibernet her, og overgik til Smile som her pr. 1. april er gået sammen med Waoo. Vores forbindelse er 40/40 og vi kan betale os til højere hastighed, men vi kan godt nøjes. Da vi havde TDC var det noget mindre. Vi har dobbelt så høj hastighed her som jeg har på arbejdet. Prisen er en samlet 3 i en pakke (Tv, internet og gratis telefon) men samlet lavere pris end da det var delt på TDC og Canal Digital. Nu har vi endda flere tv-programmer.
    Måske skulle jeg overveje at spørge om jeg kunne købe vin gennem firmaet, det lyder som et godt tilbud.

    Kommentar af Pia — 22. april 2013 @ 19:36

    • 40/40 – det var en høj ‘opper’, og jeg forstår godt, at I kan ‘nøjes’ med det 🙂
      Se mit svar til Eric ovenfor – du kan sagtens være privatkunde.

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 20:06

      • Faktisk har Allan lige målt hastigheden, mens vi begge sidder ved hver vores pc 44,46 og 43,63 og jeg har fundet regningen 223,- kr pr. md 😉

        Jeg ved godt jeg kan være privatkunde, men de køber jo alligevel på arbejdet og får det leveret til min plads på kontoret 😉

        Kommentar af Pia — 22. april 2013 @ 20:15

        • Hold.da.op – det er hurtigt, så 225 kroner må vist siges at være yderst rimeligt.
          Nåhhh – jamen så skal du bare betale på firmakontoen med dit private kort, så er den jo hjemme 🙂

          Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 20:20

  8. Selvfølgelig skal man slå til når der kommer et godt tilbud, så har I da vin til et par dage . 🙂

    Kommentar af Rejen — 22. april 2013 @ 19:43

    • Det skal man da … og jo, de flasker kan vel holde et stykke tid 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 20:06

  9. Vi får også nettet gennem den lokale antenneforening. Man lover 50/10, og det får vi mindst… se dagens test her: http://speedtest.ookla.com/result/2105763990.png

    Kommentar af Per Teilmann — 22. april 2013 @ 20:29

    • Årh – vi er slået med flere længder 🙂 – men det er da fedt, at man kan få så god en forbindelse for rimelige penge (går jeg ud fra, at det er … du er jo jyde, ikk’?).

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 20:56

  10. Tænk at I får lov til at beholde bonuspointene selv, sådan er det sørme ikke i staten, men det er jo sådan set rimeligt nok, da det jo er skatteyderkroner, vi køber ind for.

    Din nye internetforbindelse lyder rigtig dejlig. Så kommer der sørme fart over feltet. Jeg er kunde hos TDC, der lover op til 20 mb download. Jeg har lige testet og får et resultat på 15 ned og 2 op. Det er i den lave ende, men det fungerer fint for mig.

    Kommentar af Stegemüller — 22. april 2013 @ 21:03

    • Jeg synes jo, det er lidt lige meget med det … vi får jo alligevel ikke jeres bonuspoint retur i form af skattepenge retur 😉
      Det er også fint nok, det du har – og i forhold til, hvad vi har (og nok må leve med i en rum tid endnu) i Sverige, er det nærmest med lysets hastighed …

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 21:26

  11. Det ligner to gode tilbud på en forårsdag. Er kaktussen i blomst? Her er ingen bevægelse i den.

    Kommentar af Jørgen — 22. april 2013 @ 21:17

    • Ja og ja … billedet er taget i dag 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. april 2013 @ 21:27

  12. Dejligt med den nye internetforbindelse.. er faktisk lidt rystet over at telenor stadig leverer forbindelser, der kun lige ligger over ISDN farten 🙂

    Vi har osse fibernet men vil ikke belemre dig med en måling. Til prisen er hvad du betaler rigtigt flot 🙂

    Vinen vil jeg slet ikke kloge mig på, da jeg ikke aner en pind om sådan noget..

    Kommentar af overleveren — 23. april 2013 @ 05:01

    • Telenor imponerer heller ikke mig – og jeg ved godt, hvor lynhurtigt fibernet kan være, men hos fx Waoo koster bare 30/30 mere end vores 150 kroner, så jeg er ganske tilfreds – og det er helt i orden, at ‘op’ ikke er oppe på de 30.
      Jeg kunne se, at samme Waoo tager 500 pr. md. for 90/90. Så mange penge er jeg for nærig til at ville betale, men her er der sikkert også tilbud at indhente 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. april 2013 @ 07:54

  13. Her i vandkantsdanmark var det også antenneforeningen, der vandt. Og vi har ikke fortrudt et sekund.
    Gode druer kommer også på tilbud gennem mandens arbejde. Den største hage ved sådan en ordning er, at jeg efterhånden er blevet kræsen 🙂

    Kommentar af Susanne — 23. april 2013 @ 07:43

    • Det er nok sådan mange steder i landet, at antenneforeningen ‘vinder’. rent prismæssigt, fordi de kan hive store rabatter hjem.
      JA – enig … man bliver så frygtelig kræsen og får sværere og sværere ved at drikke de almindelige hverdagsvine. Et værre skråplan 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. april 2013 @ 08:00

  14. Flot internetforbindelse, godt skift. Der er ikke så mange Telenor kunder her, så jeg har tæt på det nominelle tal (10/1, ved test 8.7/0.87) for 300/md incl telefon, og det er godt nok til DR-TV (jeg har ikke TV, luft, satellit eller fiber).

    Jeg ville gerne have sådan en antenneforening! Det er da fantastisk. God antenneforening!

    Kommentar af Donald — 23. april 2013 @ 11:50

    • Det er faktisk blevet en god antenneforening efterhånden.
      Vi har YouSee med hele tv-pakken; dvs. omkring 60 kanaler. Det er mere end rigeligt 😉

      Kommentar af Ellen — 23. april 2013 @ 13:12

      • Jamen ja det er da rigeligt! jeg kan ikke engang nå at se alt det interessante på DR-K. 🙂

        Kommentar af Donald — 23. april 2013 @ 13:37

        • DR-K er nemlig en rigtig god kanal 🙂

          Kommentar af Ellen — 23. april 2013 @ 13:45


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.