Hos Mommer

21. juni 2012

Every body that should be here, is here …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 13:42
Tags: , ,

Citat fra My Fair Lady; scenen fra Ascot, hvor damerne promenerer og viser deres skrud og kolossale hatte frem. Charlotte og Tim gik og sang den i skøn samdrægtighed, mens de gjorde sig klar.
I aftes blev sidste hånd lagt på værket på Charlottes outfit, som selvfølgelig er selvdesignet og ditto syet. Hatten er en Jane Corbett-hat, og man bedes venligst lægge mærke til, at det er de samme knapper på hatten som på frakken; en ret fiks lille detalje, som vi håber, der vil blive lagt mærke til.

P1030401P1030402

Sidste hånd på værket

Det er en ærmeløs kjole, hvor en ‘selvstændig’ jakke er knappet fast til kjolen i taljen.
Nu er jeg jo moar og dermed så subjektiv, som det overhovedet kan lade sig gøre at være, men jeg synes det er noget af det eleganteste, hun endnu har lavet.
Når man skal til Royal Ascot, som inviteret gæst i The Royal Enclosure, hedder man ikke Tim og Charlotte; så hedder man Timothy Maltin, Esq og Mrs Timothy Maltin!
Den var nok ikke gået i Danmark …

Royal Ascot 2012Royal Ascot 2012Royal Ascot 2012 - badges are being fixed

Der skal selvfølgelig en velduftende rose i knaphullet …

P1030431P1030434

Parat til fotografering inden afgang:

Royal Ascot 2012Royal Ascot 2012

De huskede paraplyerne, så vejret holder forhåbentlig tørt – det er heldigvis lunt nok (20°) … jeg krydser alt, hvad der kan krydses for, at de får sig den bedste dag i selskab med de bedste venner. Det er fjerde år i træk, de to vennepar deltager ved denne berømte begivenhed i det traditionsrige England, så det må kunne siges at være en tradition også for dem nu.

Royal Ascot 2012

Jeg har huset helt for mig selv til børnene bliver hentet fra skolen af en sød nabo ved 15:30-tiden. Det er derfor nu, der skal blogges – senere får jeg naturligvis ikke tid. Heller ikke efter børnene er lagt i seng, for Tim skal låne min pc fra kl. 21 og et par timer frem både i aften og i morgen aften til at skype på.
Mikrofonen i hans egen pc viste sig at være gået i stykker, så vi var nødt til at få oprettet mig på Skype, fordi Tim skal ‘deltage’ i en fiktiv retssag, der køres som case study af nogle texanske advokatstuderende, som vil gentage Titanic-retssagen, men inddraget de nye vinkler og forklaringer, som Tim gjorde rede for i dokumentaren fra National Geographic. Man har på universitetet ‘kørt’ denne retssag hvert år i 15 år, og White Star Line har endnu ikke vundet sagen. Nogle af de studerende håber på, at det kan ændres dette år på baggrund af Tims forklaring, så rederiet bliver kendt uskyldig i de ekstreme naturfænomener, der havde den virkelige skyld for, at det gik så galt.
Det er da heldigt, at jeg lige er her med en næsten ny pc, som skypede uden problemer – Tim testede det i aftes med nogle af de involverede, og det kørte fint.
Nu skal vi bare have købt en ordentlig pc til Charlotte, så vi kan skype en gang imellem. Det er sandsynligvis ikke noget, vi vil gøre ofte, for vi bevæger os som tidligere nævnt rundt rundt i vores respektive huse, når vi taler sammen, men nogle gange kunne det være praktisk, hvis hun vil vise mig hvad børnene laver ‘lige nu’.

26 kommentarer

  1. Lidt kongelig har man lov til at være og stolt som “moar”; det må man også godt. (faktisk må man ikke lade være – vel?)
    Skønne billeder – jeg ville ønsker jeg var der! 🙂 Dorthe

    Kommentar af "perler på snor"/Dorthe DK — 21. juni 2012 @ 14:05

    • Nej, man skal være stolt som mor. Det er lige så stor en pligt som at forkæle børnebørn🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 16:04

  2. Hvor er det er smuk kjole, og den klær’ Charlotte så godt. Jeg håber virkelig de får lige så fint vejr som vi har her.. Sol varme og blå himmel, rigtigt Ascot vejr.

    Kommentar af Inge — 21. juni 2012 @ 15:06

    • Det har de desværre ikke, og de ville sikkert gerne bytte vejr med DK i dag. Der har lige været en ordentlig byge hvor jeg befinder mig, men jeg håber sandelig, den kravlede uden om Ascot🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 16:05

  3. Flot par! Smuk smuk kjole! Det er lidt sværere at se, hvad mr. Tim har på, og hvor mange lag – er det en vest, man kan ane, for så kan han da få det varmt nok?! Håber, du har sørget for at montere et lille kamera i mindst én af hattene. Det kunne være så fint at få et lille nysgerrigt kig med🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 21. juni 2012 @ 15:29

    • Ja, det er en vest, så Tim vil kunne holde varmen. C har taget et korset på under kjolen, for det virker nærmest som et ekstra lag hud, og der skal meget til før hun fryser.
      Jeg spurgte, om de tog kamera med, men det ville de desværre ikke bære på … ‘passer ikke i stilen’😉 – ingen af dem har så meget som en lille taske … Tim har bilnøgler og et enkelt kreditkort i lommen; ellers intet.

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 16:09

  4. Tim i pingvin tøjet og Charlotte i kjole er et utrolig flot par🙂
    Og en rigtig smuk kjole Charlotte har syet, og der er kælet med detaljer. Det kan jeg li’😉

    Kommentar af Tove — 21. juni 2012 @ 16:18

    • Tak – jeg tænkte nok, at du ville lægge mærke til det🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 16:27

  5. Så blev jeg nødt til at rejse mig fra min solplet, for jeg kunne ikke se billederne. Hvor er den kjole bare gennemført, jeg håber, at der bliver lagt mærke til den og der bliver gang i firmaet🙂 Synd at I ikke har det smukke solskinsvejr som vi har.

    Kommentar af Lene — 21. juni 2012 @ 17:37

    • Hehe, nej, det er næsten umuligt at arbejde med pc udendørs.
      Vi håber, og ja, vi kunne bestemt godt have brugt bedre vejr🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 19:28

  6. Flot kreation hun viser frem der… kan godt forstå at du er ganske stolt af parret.

    Smiler lidt af skypeproblemerne han har, når han nu skal medvirke i en fiktiv retssag. Det er sådan lidt stort – og så kan han blive væltet af en dårlig mikrofon.
    Og så mht skype og den måde I kommunikerer på, så forstår jeg ikke helt problemet, da der findes glimrende skype til smartphones og ipad. Smartphonen kan bruges på samme måde som alm telefon, det er bare skype og kan sagtens bæres rundt eller bruges til at vise hvad børnene nu har gang i. Det gør vi her i huset med familien i udlandet. Men det er naturligvis en fordel hvis bopælen er forsynet med et trådløst netværk, da sådan noget godt kan gøre det grimme ved et dataabonnement🙂

    Kommentar af overleveren — 21. juni 2012 @ 18:25

    • 🙂
      Hmmm. Du ved da også så meget … iPads findes ikke her i huset, men de har hver en Blackberry – og her er et velfungerende trådløst netværk. Jeg vil fortælle Tim, at han burde kunne bruge telefonen – tak for din altid gode information.
      Af flere årsager vil C dog gerne have en ny og hurtigere pc – det er en ældgammel notebook, hun har, så vi må se, hvad vi/de gør.

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 19:32

  7. Hold da helt op, hvor er hun elegant (og DYGTIG).
    Også til at posere.
    Jeg ville også være revnefærdig af stolthed🙂

    Kommentar af Kisser — 21. juni 2012 @ 19:04

    • Tak, Kisser – du er så sød🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 19:34

  8. Her er der vidst både ret og pligt til stolthed. Hvor er den fin, og sikke hun bærer dem…
    Det er jo ren idyl..

    Kommentar af Susanne — 21. juni 2012 @ 20:54

    • Tak – ja, det er den rene landsbyidyl🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 21:05

  9. Det er fantastisk flot det sæt hun har fået lavet sig! De får sikkert en skøn aften og det er jeg vis på at I også gør – med jordbærmarmelade!!

    Kommentar af Kong Mor — 21. juni 2012 @ 22:13

    • Tak🙂 Yes, der blev konsumeret et helt halvt glas jordbærmarmelade til pandekagerne …

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2012 @ 22:27

  10. Hold da op, hvor er de elegante! Jeg ville da være revnefærdig af stolthed, hvis det var mig, der var moderen, der vimsede rundt og fotograferede.😉 Den kjole eller dragt er fantastisk flot. Og Charlotte forstår at bære den – og hat.
    Din collage om sidste hånd på værket er rigtig fin.

    Kommentar af betty — 21. juni 2012 @ 22:56

    • Tak for de søde ord, Betty – Jeg er ærlig talt også lidt stolt af hende🙂

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2012 @ 09:07

  11. Din datter er ikke blot meget elegant klædt, men hun rammer også attituderne fra My Fair Lady perfekt! Har hun været med i en opførelse?

    Kommentar af Rasmine — 22. juni 2012 @ 12:00

    • Hvor er det herligt, at du kunne se det! Hun har syet en af kjolerne fra filmen og kan stort set alle replikker og sange udenad – hun elsker den film og Audrey Hepburn, så det var helt bevidst efterligning af dennes attituder🙂

      Kommentar af Ellen — 22. juni 2012 @ 16:15

  12. Det er godt med stil.

    Kommentar af Jørgen — 24. juni 2012 @ 07:13

    • Det er det nemlig.

      Kommentar af Ellen — 24. juni 2012 @ 09:55

  13. Hvor ER hun bare dygtig, hende Charlotte! Og hvor er hun yndig i sit “outfit”. Jeg kan godt forstå, at hun er vild med Audrey Hepburn; hun var sådan en dejlig dame. Og billedet af de to foran det smukke hus er næsten så perfekt, som det kan være!! Håber vejret holdt…🙂

    Kommentar af Mia Folkmann — 24. juni 2012 @ 09:57

    • Tak, Mia – ja, Audrey H var noget af det både smukkeste og yndigste, hvilke to ting ikke altid ses hos samme person🙂
      Det regnede kun, mens de spiste frokost, så det var okay.

      Kommentar af Ellen — 24. juni 2012 @ 10:02


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.