Hos Mommer

15. marts 2012

Færdig – og snart med mobiltelefontaske

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:39
Tags:

For det må der til. Ordentligt tilbehør, der matcher. Det tager ikke mere end et par timer at sy sådan en lille sag, som er aldeles uundværlig for mit vedkommende, så jeg er i fuld sving.
Jeg vil nemlig ikke have min mobiltelefon i lommen (det er heller ikke altid, jeg overhovedet har en lomme), og når det er et krav, at jeg altid har den på mig på arbejdet, så må den hænge om halsen.

Man kan så med rette indvende, at det da er vigtigere, at den matcher med tøjet og ikke med tasken. Til det kan jeg kun sige, at det er fuldstændig korrekt, men bare den ikke skriger mod tøjet, så går det nok, og der bliver tit rester nok tilbage fra taskeprojekter til at sy sådan en sød lille mobiltelefontaske. Den kan jo også hænge omkring livet som et bælte, hvis man foretrækker det, hvilket fx min søster gør.

P1010056P1010016

Tasken blev næsten for stor – der er plads til potentielt virkelig meget rod, men til visse lejligheder kan det vel være meget praktisk. For at stoppe den ud til fotografering skulle der fire ikke helt små håndklæder i – det siger lidt om kapaciteten. Bemærk min lille finesse med den ekstra knap: én position til helt fyldt taske og en til meget lidt fyldt taske.
Billedernes indbyrdes proportioner er naturligvis pilskæve. I mobiltelefontasken kan der lige præcis være en smartphone.

P1030306

Jeg har syet et hav af disse små mobiltasker – nogle til en bestemt type påklædning, som ovenstående lavet af bl.a. et par kasserede cowcoybukser; andre som nedenstående sæt, hvor den er tilbehør til denne taske med løsthængende, udvendig lomme; et sæt, jeg bruger rigtig meget

P1010057

… og som jeg også har lavet i pastelblåt.

P1010062

Man fornemmer måske, at det for mit vedkommende har været en dødkedelig dag, hvor der ikke er sket noget som helst, der er værd at skrive hjem om. Eller ud om … så må man jo ty til lageret.
Jeg har oven i købet stærkt på fornemmelsen, at det ikke bliver så forfærdelig anderledes i morgen.
Men dér kører vi heldigvis til Sverige.

28 kommentarer

  1. Mobiltelefon tasker er nødvendige accessories for kvinder 😉 De er som du selv pointerer et supplement til vores tøj og skal gerne matche.

    Men de er rigtig fine og giver mig noget inspiration til også at lave anderledes mobiltelefon tasker og ikke mindst håndtasker 🙂

    Kommentar af Tove — 15. marts 2012 @ 18:16

    • Altid til tjeneste 😉 – og det er meget sjovere, når det er hjemmelavet.

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 18:34

  2. De er super, tak for inspiration. Må her indrømme, at jeg bruger min mobil MEGET LIDT. Jeg har vel aldrig rigtigt haft brug for det, og derfor glemmer jeg den ofte. Dine andre tasker er nok noget, som jeg vil arbejde lidt på … på et tidspunkt!

    Kommentar af Salix Lene — 15. marts 2012 @ 18:28

    • Velbekomme – men … kan du finde ud af at lave sådan noget bare ved at kigge på mine billeder? Respekt! Hvor er du dygtig – det kan jeg slet ikke; jeg skal have et mønster.
      Hehe, ‘på et tidspunkt’ – det kender jeg godt: ‘når vi får tid. Engang.’ 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 18:36

      • Ja, ja du er da også så hurtig. Selvfølgeligt skal jeg, når tid kommer, finde en model og et mønster – som man jo så kan rette lidt til. 🙂

        Kommentar af Salix Lene — 15. marts 2012 @ 19:25

        • Nårh – okay – vi kan jo tales ved, når du når så langt 😉

          Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 19:46

  3. Hold da op hvor er du produktiv, Charlotte har da ikke sit sy/design-gen fra fremmede 😉

    Kommentar af havehyrden — 15. marts 2012 @ 18:56

    • Hehe, næh, det har hun måske ikke, men vi producerer jo slet ikke det samme:-)

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 19:25

  4. Hihi.. ja en svag fornemmelse kunne man da godt få.. Vi er lige nu i overvejelser omkring Sverige eller ikke Sverige i denne weekend.. afhænger lidt af vejret og Emils planer.. 🙂

    Kommentar af Inge — 15. marts 2012 @ 19:46

    • Vejret bliver desværre ikke for bedst … ikke koldt og ikke regn, men heller ingen sol. Er det så godt nok? Det er det til os 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 19:49

      • Det er også sådan jeg har “læst” weekend vejret.. og det er helt sikkert godt nok til os også.

        Emil og hans forældre tager på ferie næste fredag, vi vil også gerne se ham i weekenden, så vi er ved at finde ud af hvad vi gør.

        Kommentar af Inge — 15. marts 2012 @ 21:04

        • Tag til Sverige og se ham en dag i næste uge. Eller tag lillegutten med til Sverige – eventuelt med forældre, hvis I også vil have lidt fri 😉

          Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 21:13

          • Vi er i Sverige nu, uden lillegutten og hans forældre, vi ser ham i løbet af ugen. 🙂
            Høhø.. holde fri med ham i nærheden, meget morsomt Fru Nielsen.. 🙂 Vi har alle fri, når han sover og vi HAR ryddet op efter ham.

            Kommentar af Inge — 16. marts 2012 @ 18:24

            • Jamen velkommen til det svenske – så vil vi da begge herfra tænke på jer to en smule længere sydpå 🙂
              Høhø, I know, fru Sandvad – det er jo sådan det er med de kære små, men dejlige er de 😉

              Kommentar af Ellen — 16. marts 2012 @ 19:16

  5. Og her ryger mobilen i bukselommen, men dine små tasker er da meget smartere 🙂

    Kommentar af Lene — 15. marts 2012 @ 20:00

    • Det er måske fordi du ikke sidder så meget ned, at den kan være der? Jeg ville ikke kunne sidde ned med en mobil i lommen 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 20:40

  6. Den slags dage kommer jo – og dit lager er vældig interessant. Jeg synes det er en super din lille lyseblå rygsæk du har fået lavet dig! Smart med sådan en mobil holder. Jeg har altid kæmpetasker hvor mobilen ligger og roder allernederst! Gerne på lydløs så jeg ikke kan høre den. Min holdning er nemlig at mobil det er når JEG vil og ikke når andre vil!

    Kommentar af Kong Mor — 15. marts 2012 @ 20:56

    • Den holdning til mobiler ville jeg også gerne have, men det er bossen, der betaler for den, så han må gerne bestemme – i hvert fald i arbejdstiden. Min datter skal også altid kunne få fat i mig (det er mig, der mener det – ikke hende …)
      Min mand skal også altid kunne få fat i mig. Men over resten af verden uden for arbejdstid – dér bestemmer jeg over mobilen 😉

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 21:01

  7. Heldig har jeg mobilen i skjortelommen, men flot ser alle disse mobiltasker ud. (Jeg har en fornemmelse af en interesse for god tysk vin, se mit nys skrevne indlæg – måske kan en oplevelse friste). God tur til Sverige.

    Kommentar af Jørgen — 15. marts 2012 @ 20:58

    • Du ville nok også se en anelse fjollet ud med sådan en dinglende fra halsen 😀
      Jeg kigger over – og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. marts 2012 @ 21:02

  8. Lurt. Jeg har også laget noen slike, noen til å henge i et belte og med andre løsninger.
    Morsomt 🙂
    Ha en nydelig dag 🙂

    Kommentar af mormor — 16. marts 2012 @ 11:34

    • De er da heller ikke til at undvære, når man nu er blevet så afhængig af sin telefon 😀
      Tak, i lige måde – dagen er FLOT 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2012 @ 12:33

  9. Fin lille mobiltaske. Hvis min mobil ikke er i lommen eller på bordet foran mig, ligger den i min taske. Nederst. Måske burde jeg overveje en mobiltaske. Hmm … God tur til Sverige 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 16. marts 2012 @ 13:47

    • Det kommer jo an på, hvor struktureret du er i din taskeopbygning – hvis jeg har min mobil i en almindelig taske, når jeg aldrig at tage den – så er det godt, at jeg kan se, hvem der forsøgte at få fat i mig.
      Tak og god weekend til dig 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2012 @ 13:52

  10. Hvor er de fine. Hvis du en dag kommer til at sy sådan en til at have på ryggen i vissengrønne nuancer, så skal du bare prismærke den og sende bud ;o)

    Kommentar af Susanne — 17. marts 2012 @ 18:19

    • Det vil jeg da overveje, Susanne 🙂 Men jeg har en model, der er mere praktisk at bruge. Kommer du på Firefly på søndag? Så kunne vi jo tale om det …

      Kommentar af Ellen — 17. marts 2012 @ 18:36

      • Desværre. Jeg har meldt fra, for der er ganske enkelt ikke weekender nok i denne måned. Men jeg håber da, at der bliver mulighed for et møde en anden gang.

        Kommentar af Susanne — 18. marts 2012 @ 11:07

        • Det håber jeg da også 🙂 – der kommer sikkert mange flere blogtræf.
          Jeg kender godt det med weekendmangel 😉

          Kommentar af Ellen — 18. marts 2012 @ 12:28


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.