Hos Mommer

21. juni 2011

Spokane Falls

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 00:59
Tags:

I formiddags gik jeg en tur ned i byen – jeg havde fundet ud af, at Spokane River har nogle strømfald lige midt gennem byen; plus et kraftværk. Det hele inden for gåafstand, og efter det særdeles solide morgenmåltid var jeg simpelthen nødt til at komme ud og bevæge mig lidt. Her 8 timer efter er jeg ikke blevet sulten endnu, og jeg fik da gået en del kilometer…

Det var stort og larmende. Jeg gik rundt om det; først over broen, så ned på den ene side, over en anden bro og ned på den anden side. Der løber nogle liter igennem her.

Efter dette storslåede syn gik jeg i Riverpark Square og shoppede. Sko, bryllupskjole, to bluser, ting til Anna og Aubrey og to bøger til mig. Alexander McCall Smith har begået endnu en bog om den skønne og livskloge Mma Ramotswe, så den røg med.
Derefter i lufthavnen for at hente bossen. Jeg glemte at checke, om hans fly var forsinket, og jeg gad ikke gå op og bruge den sidste pc-strøm på det, så jeg spurgte i receptionen. Men kunne de svare mig? Nixen. Et luksushotel, og så har de ikke adgang til at checke flytider!
Jeg tog afsted med krydsede fingre, og selvfølgelig var han over en time forsinket. Jeg holdt lige foran terminalen, selv om jeg godt kunne læse, at det måtte man ikke; KUN af- og pålæsning, og man måtte ikke vente – ej heller på nogen måde forlade bilen, så jeg anede stadig ingenting, og bossen dukkede ikke op. Svarede heller ikke på mine beskeder, så jeg kunne jo nok konkludere, at forsinket var han, men hvor meget? Det ville jeg jo meget gerne vide. Til sidst fik politiet alligevel øje på mig, men de kunne da i det mindste oplyse mig om, hvornår flyet kom ind. De sendte mig hen til en parkeringsplads i nærheden, hvor man ellers skulle betale, men jeg havde ingen mønter. De sagde, at det var i orden, bare jeg blev ved bilen.

Puh, hvor blev jeg tørstig i ventetiden, men endelig dukkede han da op. Vi kørte til hotellet, og nu har jeg hans strømforsyning, mens han lige får frisket sig lidt op. Har den resten af aftenen, faktisk, så nu bliver pc’en da fuldt ladet op. Om ½ time skal vi mødes med de to kolleger, som kom i går aftes, og så bliver vi befragtet ud til noget Wine & Dine. Det skal nok blive godt.
Derfor ikke mere herfra – andet end et sidste kig på regnbuen ved vandfaldet. Jeg prøvede at sende en MMS til John, men det ville min HTC ikke. SMS’er ingen problemer – hvorfor vil den så ikke sende MMS’er? Jeg skulle ellers lige have gjort ham lidt grøn, ham den kære mand derhjemme 😉

14 kommentarer

  1. Smukke billeder Ellen – dejligt at høre om din tur 🙂

    Kommentar af Marianne — 21. juni 2011 @ 06:45

    • Tak, Marianne – det er jo i bund og grund bare en dagbog, men det er dejligt, at der er nogen, der gider læse den 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 06:53

  2. Godt chefen havde strøm med til dig 😉
    Wauu for en regnbue du har fanget midt i vandet.

    Kommentar af Inge — 21. juni 2011 @ 06:57

    • Ja, det var fint, min pc nåede lige at blive fuldt opladet, inden han skulle have sin strømforsyning igen.
      Uh, det var bare så flot, det vand 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 08:09

  3. Ellers noget af en turist-tur du er kommet på. Er slet ikke spor misundelig 😀
    Med hensyn til mobiltelefoni er der vist noget med, at de bruger et andet net i Amerika. Fruen var i Canada i sidste måned, og der duede mobilos overhovedet ikke.

    Kommentar af Per — 21. juni 2011 @ 09:20

    • Misundelse er også sådan en grim ting 😉
      Jeg ved godt, at de har et andet net på denne side at Atlanten, men jeg har ingen problemer med at ringe fra den, så jeg troede jo, at det hele kunne lade sig gøre.

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 14:32

  4. Altid godt med en lille gåtur efter et ordentlig måltid…Flotte billeder af vandfaldet..Godt at du fik lidt strøm, fortsat god tur..;-D

    Kommentar af Rejen — 21. juni 2011 @ 09:36

    • Ja, bege dele var dejligt – og tak… 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 14:32

  5. Strøm, rindende vand og en regnbue – ja, så vil vi altså ikke have ondt af dig længere 😀

    Kommentar af DJ´s krimiblog — 21. juni 2011 @ 17:18

    • Det er i orden, Dorte – det har jeg heller ikke selv mere 😉

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 18:08

  6. Mma Ramotswe er bare skjønn 🙂
    Ser ut for at du har en fin tur der borte på andre siden av dammen 🙂 Lurt å ta noen dager i forkant og bli litt kjent med forholdene før alvoret braker løs. Var over i Sverige nå i helga, og brukte faktisk hele fredagen på å finne meg tilrette, selv om jeg har vært der borte noen ganger før. Men likevel.

    Original Kamelrytterske, sist om bursdagspresang

    Kommentar af Kamelryttersken — 21. juni 2011 @ 17:39

    • Ja, hun er dejlig – jeg elsker bøgerne om Damernes Detektivbureau No.1 🙂
      Jeg har det altid bedst med at kende omgivelserne og være rigtig ‘landet’ mentalt, når jeg skal præstere et stykke arbejde som den præsentation/undervisning, jeg skal levere senere i dag.

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 18:12

  7. Lidt dårligt af hotellet synes jeg nok!
    Men jeg elsker bare at du klarer alting i stiv arm – du er sej!!!
    😉
    Ha’ en hyggelig aften med lækker mad? 🙂 Mums.. bare det var mig – men nej jeg skal bare ud og lave mad.. Kedsommeligt.

    Kommentar af Kong Mor — 21. juni 2011 @ 18:30

    • Underligt i hvert fald – det er da en vigtig service at kunne yde…
      Åh tak – jeg labber sådan noget i mig – det er så rart at høre, når man inderst inde sommetider godt kan få lidt ondt i maven. Men cool, calm, collected udadtil vil jeg jo helst altid se ud 😉
      Jeg NYDER ikke at skulle lave mad en hel uge – det skete sidste gang i 2007 😀

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2011 @ 19:04


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.