Hos Mommer

18. april 2012

Var det noget med en lille tatovering?

Arkiveret i: Uncategorized — Ellen @ 15:54
Tags: ,

“Omkring en fjerdedel af alle, der lader sig tatovere, har problemer”, skriver de i Samvirke.

Der er flere aspekter ved tatovering, jeg ikke helt forstår … for det første forstår jeg overhovedet ikke, hvorfor man synes, det er pænt, men smag og behag er som bekendt forskellig.
Jeg ved også godt, at man i ungdommen slet ikke kan forestille sig, at man skulle blive ældre. Eller gammel. Eller måske dør man oven i købet på et eller andet tidspunkt. Vi har alle været unge; de fleste af os har haft fjollede ideer og nogle har måske gjort nogle ting, de senere har fortrudt. De fleste af ungdommens fjollerier er dog normalt ude, måske ikke af sindet, men så af både egne og andres øjne, når man bliver lidt mere besindig.
Alien head - tattoos photoEn tatovering er permanent. Den kan fjernes, men det koster 10 gange så meget som at få den lavet, og det er for egen regning. Det hjælper (heldigvis) ikke noget at komme vrælende og fyldt med selvynk op til lægen og sige: “Gør noget!” – med mindre man er decideret syg pga. tatoveringen, hvilket der desværre er en del, der bliver.

Det, man synes, er supercool som 18-årig, synes man ikke nødvendigvis er skidesmart som 60-årig, hvor jeg godt kunne forestille mig, at man kunne blive en anelse forlegen over at være nødt til at flashe et par bare bryster eller en lysten penis tatoveret et sted, hvor det kan være svært at skjule det, med mindre man vil gå vinterklædt året rundt.
Tatoveringer udsender nogle signaler, der kan være hindrende for et senere karrierevalg. Eller for at få den person, man forelsker sig i. Jeg ville helt klart betænke mig en ekstra gang, inden jeg får noget med denne fyr at gøre – også selv om han måtte påstå, at han har fortrudt noget så bitterligt …

En tredje ting, der undrer mig, at at der stort set ingen kontrol er med det.
Et medicinalprodukt har været gennem talløse afprøvninger og meget dokumentering før eventuel godkendelse fra sundhedsmyndighedernes side; en medicinalvirksomhed bliver løbende inspiceret af myndigheder fra alverdens lande.
Det er naturligvis helt i orden, for sådanne ting SKAL være i orden, og der skal være kontrol, så svindel og snyd minimeres maximalt. Det forekommer jo desværre, selv om det bliver mere og mere vanskeliggjort.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at sige, at et nyt lægemiddel koster mellem 1 og 10 milliarder at udvikle, så det er altså ikke så underligt, at medicin er dyrt. Det er også derfor, at et nyt produkt er beskyttet mod kopiering i en årrække – virksomheden, der har haft alle udviklingsudgifterne, skal lige have en chance for at hive pengene hjem igen. De kopierende virksomheder kan selvfølgelig sagtens gøre det billigt, når patentet udløber – de har overhovedet ikke haft forsknings- eller udviklingsudgifter. Jeg bliver så stiv i ansigtet, nå folk brokker sig over dyr medicin. Vil de hellere have noget klamp, der ikke er veldokumenteret?

Nå. Tilbage til tatoveringerne. Her er ingen kontrol. Man kan købe farver de mest tvivlsomme steder fra; fx fra Kina, hvorfra de erfaringsmæssigt ikke er sterile, men er propfyldt med alskens lækre sager som stafylo- og streptokokker, som man kan blive hundesyg af. Enhver idiot kan slå sig ned som tatovør – og mange gør det også. Det kan konkluderes ud fra, at der er 500 af dem i Danmark, men kun 70 i Tatovørlauget.
Farverne kan være sundhedsskadelige; især den røde. Personen på billedet får med stor sandsynlighed væmmelige problemer. Man kan blive smittet med HIV, hepatitis og syfilis, hvis tatovøren ikke bruger sterile nåle.

Så hvis I absolut vil tatoveres, så undersøg tatovøren grundigt, vælg kun sorte farver og lad være med at placere tatoveringen på et alt for synligt sted.
Man anslår, at halvdelen af dem, der bliver tatoveret, fortryder det senere, så nøjes hellere med et lille, diskret et, der forholdsvis nemt og billigt lader sig fjerne igen.

Lad mig slå fast: Dette er ikke en personlig hetz mod folk, der har valgt at lade sig tatovere – folk må da selv om det … jeg undrer mig bare over det voldsomt tiltrækkende i det for nogen – især, når det tilsyneladende skal være over det meste af kroppen. Så står jeg altså helt af, skal jeg indrømme.

About these ads

52 kommentarer

  1. Adr! :-) Det øverste billede finder jeg altså ligefrem frastødende – og jeg ville sandelig ikke bryde mig on at vågne op ved siden af det hver morgen! Oven i købet ville man hver dag få et chok ved et stirrende ansigt selvom manden har vendt én ryggen! Der skal lidt af en strikhue til at skjule den tatovering! Jeg ville aldrig selv få lavet en – men kan godt på nogle mænd finde det flot; men sikkert ikke når de er 60 år eller ældre! Men det bliver nok heller ikke aktuelt, da meget mørklødede mænd sjældent er tatoverede – lidt spild af penge på en sort hud… og den anden farve mænd kender jeg ikke meget til.

    Jeg husker stadig, da min søster efter et par dates med svoger opdagede hans tatovering – en multifarvet ting øverst på overarmen, som normalt kan skjules med et t-shirtærme. Det var klassikeren – sømanden i en brandert i en fremmed havn (og efter kvaliteten af dømme var tatovøren vist heller ikke helt appelsinfri)! Heldigvis lod hun det dog ikke stoppe flirteriet, og faktisk ser man aldrig hans tatovering – som han selvfølgelig har fortrudt :-)

    Men jeg synes, at det er uhyggeligt skræmmende, at så få er i en brancheforening – der burde da virkelig være meget strenge hygiejnekontroller osv. med den slags!!!

    Kommentar af Nille — 18. april 2012 @ 16:18

    • Ja. Det er faktisk også dette sidste, jeg er mest uforstående over for. Vi bliver kontrolleret og overvåget til den helt store guldmedalje … nogle steder vil man forbyde folk at ryge i deres egne hjem, men lige på tatoveringsområder er alt tilladt …
      Din svoger er, som du også siger, det klassiske eksempel på noget, man senere fortryder.
      Hvorfor findes der mon ikke hvid farve til mørk hud?
      Og jo, det kan da være meget pænt med en lille tatovering; at sammenligne med et smykke, og smykker har man jo ikke over det hele :-)

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 17:11

  2. Kan kun give dig ret.. sådan et stykke af vejen. Tatoveringer er noget man skal overveje ret grundigt, og ender man med at gøre det skal man vælge sin nålestikker grundigt. Der er sider på nettet dedikeret til yderst uheldige tegninger. Prøv selv at søge, det er god underholdning.

    Når dét så er sagt indrømmer jeg gerne, ja, jeg har én. Har aldrig fortrudt det, men den er osse lavet af en af de dygtige og anerkendte udøvere af faget.

    Kommentar af overleveren — 18. april 2012 @ 16:58

    • Jeg så nogle sider med ‘bad tattoos’, da jeg ledte efter disse skrækeksempler :-)
      Jeg må da se din tatovering engang … altså hvis det er en, der skal ses ;-) – og som jeg skrev til Nille, kan en lille, diskret tatovering betragtes som en slags smykke; det er heller ikke det, jeg har så meget imod. Det er, når det tager overhånd.

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 17:15

      • Så har du da valgt efter grimhed men ikke efter underholdningsværdi, omend disneyhestene i lidet disneystil-agtige aktiviteter er ganske … bemærkelsesværdige :-)

        Mht min – jammen, den er skam ingen hemmelighed; diskret er den ikke ligefrem, men kan som regel skjules.

        Kommentar af overleveren — 18. april 2012 @ 20:10

        • Det var netop derfor, jeg valgte hestene – synes det underbyggede min påstand om, at der var visse ting, der virker smartere, når man er ung ;-)
          Okay – jeg får den måske at se engang :-)

          Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 20:35

  3. Det baghoved er ikke lige min kop te.. Men hvis ikke jeg var sådan en KYLLING i forhold til smerter, så havde jeg en tatovering, placeret et sted hvor den var nem, både at gemme og vise.. :-)

    Kommentar af Inge — 18. april 2012 @ 17:26

    • Undskyldninger, undskyldninger ;-) Hvis du virkelig brænder for det, så … den skal vel ikke være ret stor?

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 19:13

  4. Som det allerede er bemærket, kan en tatovering være smuk og betragtes som et smykke, så er man den stabile type, der kunne finde på at gå med et samme smykke altid, er en tatovering vel også i orden. Jeg skulle bare ikke nyde noget, for jeg skifter ofte stil/smag – somme tider også tilbage igen, men en tatovering ville altså i det mindste i perioder være voldsomt irriterende.

    Kommentar af Rasmine — 18. april 2012 @ 17:32

    • Enig – selv om det er et nok så nysseligt smykke, gider man vel ikke se på det hver evig, eneste dag resten af livet.

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 19:15

  5. Jeg skulle ikke nyde noget. Min søn har et stort kors på undersiden af underarmen, trods jeg i lang tid forsøgte at tale ham fra det ;-) Når det så er sagt, er det faktisk flot og enkelt, helt i sort.

    Kommentar af Lene — 18. april 2012 @ 17:37

    • Det er helt fint, og hvis han aldrig fortryder det, er der jo heller ingen skade sket :-)

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 19:17

  6. Langt de fleste tatoveringer ser – efter min beskedne mening – forfærdelige ud (nærmest ulækre), men det er jo som bekendt smag og behag …
    Så iøvrigt svigersønnens Titanic-udsendelse i søndags. Det slap han – på godt jysk – sgu da meget godt fra, og så endda med nye teorier :-)

    Kommentar af Per — 18. april 2012 @ 18:49

    • Det er smag og behag, men vi er jo meget enige; i hvert fald for de store tatoveringers vedkommende.
      Tak for jyske roser til Tim – det var netop hans nytænkning, der gjorde, at ‘de store’ ville danse med ham, så at sige :-)

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 19:20

  7. PS. Der er altså lidt problemer med at få afleveret kommentarer her på siden. Systemet vil ha’ mig til at logge ind på WP, og så må jeg på’n igen. 2. forsøg går som regel ;-)

    Kommentar af Per — 18. april 2012 @ 18:50

    • Jeg ved det godt; Inge klagede i går. Det er ikke mig, det er WP, der har fundet på noget nyt og meget irriterende, og vi sagesløse brugere kan ikke gøre en pind ved det, desværre – troede ellers, at WP havde fået løst det irriterende problem.

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 19:22

  8. Jeg bryder mig ikke om tatoveringer… Har kun set meget få jeg syntes der er flotte. Og der er jo kun flotte mens huden er fin og spændstig. Havde en gang en kæreste der trods han kendte til min mening fik lavet en sommerfugl på skuldren. Og han skulle kun have denne ene… der gik 6 måneder, så fik han lavet endnu en… og endnu en… og endnu en… (Nej vi gik ikke fra hinanden pga. tatoveringerne)… En nabo til mig i København fik lavet en fin smart stjerne rundt om navlen, hvilket da også var smart nok da hun havde en flot spændstig flad mave… så blev hun gravid og i dag ser hendes tatovering forfærdelig ud. Af samme grund har hun aldrig bar mave.. men Ellen, som du siger… hver sin smag og hver sit valg.

    …Og så vil jeg lige sige at jeg altså er meget harm over medicin priser i DK. Det er extremt dyrt i DK. Her i Spanien udvikles medicin jo også… og her er det langt billigere. For nogle år siden da jeg var hjemme til barnedåb i Danmark, skulle jeg købe nogle halstabelletter… Apotekeren bad om 88 kroner for dem… i Spanien kan jeg købe nøjagtigt de samme for 1.30 euro… altså under 10 kroner… Det kan jo ikke være rigtigt at medicin er 9-10 gange så dyrt i DK… heller ikke med moms og skatter og slige…

    Kommentar af Annette i Barcelona — 18. april 2012 @ 20:09

    • Det er lige netop det, der vist ofte sker: det tager overhånd – eller det bliver grimt at se på.
      Medicinpriser er et kapitel for sig og kræver en længere forklaring, men kort kan siges, at vi tvinges til at indrette priserne efter det pågældende lands generelle prisniveau. Hvis medicin kostede det samme i Polen som i Danmark, var der ingen dernede, der nogensinde havde råd, så hvis man vil ind i den slags lande, kan man blive nødt til at sætte penge til, og så må folk i de velstillede lande slippe lidt mere for at kompensere. Forskellen du nævner her, er godt nok ekstra stor, men den kunne måske skyldes, at du ikke fik tilskud til de 88-kroners tabletter, fordi du ikke er bosiddende i DK?

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 20:43

      • Generelt koster ting her det samme som i DK. Tøj, Elektronik, musik, osv… der er ingen gevinst ved at købe det i Spanien frem for i DK. Selv husleje er det samme som i DK… Mad er billigere… hvis man kommer med en dansk pengepung, er man på en spansk løn er det nogenlunde det samme… eneste store forskel er at vi har differencieret moms. Halstabeletterne var håndkøbstabelletter så det har intet med tilskud at gøre, men extremt høje afgifter. Jeg syntes stadig at medicin priser i DK er horrible… og kan virkelig vælte syge menneskers budget.

        Kommentar af Annette i Barcelona — 19. april 2012 @ 06:34

        • Jeg kender selvfølgelig ikke alle priser og regler, men når man når over et bestemt beløb, skal man vist kun betale meget, meget lidt, hvilket kronisk syge nyder stor gavn af – og selv om man ikke får tilskud til håndkøbsmedicin, kan man få en recept på samme håndkøbsmedicin, så er der tilskud :-)

          Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 07:38

  9. Som min svigermor siger: Man får en lille sød delfin tatoveret og 20 år og 20 kilo senere har man noget der ligner en spækhugger :-)

    Kommentar af Marianne — 18. april 2012 @ 20:56

    • Hahaha – giv din svigermor et kram fra mig :-)

      Kommentar af Ellen — 18. april 2012 @ 21:01

  10. Jeg bryder mig ikke om tatoveringer og jeg skal heller ikke have nogen på min krop. AT folk får tatoveringer er ders sag, men mange tænker ikke over at kroppen ældes, huden bliver mindre smidig og derved bliver tatoveringer også “grimme”.

    Kommentar af tovedornhoff — 18. april 2012 @ 23:30

    • Helt enig – og det tænker man nok sjældent over, når man er ung.

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 07:39

  11. Ha, jeg kan godt lide Mariannes kommentar. Det er HELT rigtigt. Meget, meget sj;ldent, at jeg ser en tatovering, som ser godt ud – og så er det ALTID på et ungt mennesker. De, som jeg har set på folk – især kvinder – i vores alder ser som regel forfærdelige ud. Så vi er helt enige – igen, igen …

    Kommentar af Salix Lene — 19. april 2012 @ 02:09

    • Ja, det var en fin bemærkning :-)
      Nogen burde opfinde en tryllefarve, der forsvinder efter 10 år … men som ung vælger man nok alligevel dem fra …

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 07:42

  12. Ja, man kan kan godt blive irriteret over sin tatovering. Tag nu f.eks. den høne jeg har tatoveret midt på maven. Hvorfor pokker skal den altid vende rumpen til? :-)

    Kommentar af Farmer — 19. april 2012 @ 05:50

    • Haha, Farmer – tænk på, at det bliver endnu værre, når den begynder at ligne en struds ;-)

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 07:44

  13. En lille fin blomst, der hænger med hovedet og er falmet, når den har fået lidt alder. Nej – jeg har ikke nogen, og jeg tør godt skrive under på, at jeg aldrig får lavet en. Sjovt nok er det ikke drengene, der tænker i farver herhjemme. Sara der i mod har planer om en lille gråtonet fjer, som skal sidde under blusen hen over hendes ribben i den ene side. Jeg så godt sidste udsendelse om tatoveringsfarver. At nogle af indholdsstofferne også er at finde i autolak, og at man ind imellem må gribe til meget kraftige midler, når folk bliver syge – især af den røde farve – efter mange år.

    Kommentar af Susanne — 19. april 2012 @ 07:26

    • Du har også hørt det med den røde farve, kan jeg se. Jeg så ikke udsendelsen – har kun læst artiklen i Samvirke.
      Har din datter tænkt på den forpjuskede gåsefjer, hendes ellers så smukke fjer kan komme til at ligne, hvis hun, som så mange andre, tager nogle kilo på om mange år?
      Det lader til, at i hvert fald vi to vil gå gennem livet uden tatoveringer :-)

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 07:48

  14. Jeg har læst et sted at folk fra 18-50 UDEN tatoveringer – er et sjældent syn! Og det kan godt passe. Størstedelen af min omgangskreds – har tatoveringer hist og her. Det med det dyre medicin.. jeg er enig (men kun med dig – og kun fordi du forklarer det på den måde – for naturligvis skal det være sådan)
    Men dyr dyr dyr medicin gør at man måske ikke altid får det taget/købt fordi man ikke har råd. Nogle gange virker det usympatisk at der skal tjenes så meget på medicin når det er syge mennesker det “går ud over”. Men ja.. Du har jo ret også selvom jeg er nærig ;-)

    Kommentar af Kong Mor — 19. april 2012 @ 10:58

    • Arh – mon ikke det kommer lidt an på … et eller andet … det er fx kun et meget lille antal af mine kolleger, der er tatoverede; i det hele taget kender jeg kun et par stykker, der er det – og jeg taler ikke kun om mine jævnaldrende ;-)
      Jeg er glad for, at du forstår det med medicinen – det plejer gerne at hjælpe lidt, når man fortæller, hvordan tingene hænger sammen. Grazax har netop kostet i størrelsesordenen 10 milliarder, inden det blev frigivet.

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 12:31

  15. Jeg synes faktisk at det at være tatoveret er så hæsligt, at jeg aldrig ville kunne forelske mig i en med.

    Kommentar af Kirsten b r — 19. april 2012 @ 11:23

    • Det lød meget konsekvent fra din side :-) Jeg ville nok betænke mig på at sige ‘aldrig’ … sæt nu det var en meget diskret lille en? Men snakker vi om større tatoveringer, er vi helt på linje :-D

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 12:35

  16. Begynder snart at føle mig lidt som en outsider her. Men har det lidt sådan, at der er to ting i denne verden vi kan anskaffe os, som varer livet ud. Børn og tatoveringer. Alt andet kan fortrydes eller udskiftes. Det er en stor beslutning, og min gennemtænkingsperiode varede ca 5 år. Motiv og placering har jeg aldrig tvivlet på. På tatovørens anbefaling blev den dog lidt anderledes, så den bedre kan tåle ældning.

    Idag kan man ganske vist få dem fjernet, men godt bliver det ikke.

    Kommentar af overleveren — 19. april 2012 @ 14:37

    • Åh din stakkel, nu må du altså ikke føle dig sat uden for døren ;-)
      Du har jo i øvrigt gjort lige præcis alle de ting, der anbefales inden beslutning, så man kan vel næppe kalde det for et midlertidigt lune. Ret smart, at I har tænkt ældning ind i det.

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 17:35

  17. Aldrig om jeg ville få en tatovering og ødelægge mig selv på den måde.. Selvfølgelig er der mange smukke tatoveringer, men at gøre sådan noget permanent.. Nej nej nej.. En af mine gamle veninder fik en stor tatovering med sin kærestes navn, hele vejen hen over ryggen.. Med store fede bogstaver.. De er jo selvfølgelig ikke sammen den dag i dag, så det var knapt så smart.. Anbefaler lige et link, hvis det er okay: http://ugliesttattoos.failblog.org/

    Kommentar af Nights in Paris — 19. april 2012 @ 17:04

    • HA. Lige præcis! Det er altså for dumt i tredje potens at begynde at få tatoveret navne ind – tænk alt det besvær med altid at skulle finde en kæreste, der hed det samme som den forrige ;-)
      Det site havde godt nok nogle skrækeksempler.
      Og velkommen til … både her og i blogland :-)

      Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 17:44

      • Nemlig.. Værre er det jo, at der er så mange der får lavet den slags.. Jeg fatter det simpelthen ikke.. Tak skal du have.. Du er faktisk den første person jeg har “snakket” med her.. Det er helt mærkeligt, når jeg har følt mig palle alene i verden, siden jeg oprettede mig her.. :)

        Kommentar af Nights in Paris — 19. april 2012 @ 18:08

        • Man er nødt til at gøre opmærksom på sin eksistens – som jeg også lige har skrevet ovre hos dig ;-)

          Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 19:21

          • Ja.. Har svaret.. Må på rundtur og gøre mig lidt til.. :)

            Kommentar af Nights in Paris — 19. april 2012 @ 19:52

            • Jeps :-)

              Kommentar af Ellen — 19. april 2012 @ 20:08

  18. Jeg har altid været optaget af tatoveringer, lige som af anden kunst: men som med kunst, er det ikke alle tatoveringer, der holder. Og allerede da jeg fik min, som 15-årig, var man klar over problematikken mht farver og sygdom, så min blev ganske almindelig sod, der bliver blå, når det kommer under huden. Dertil faren for smitte. En sygeplejerske skal være autoriseret for at sætte et enkelt stik, tatovøren fyrer hundreder af for selv den mindste tatovering. Min datter har heldigvis lyttet, og ellers også fulgt med, og ladet sig nøje med en lille kaffebønne på anklen, et minde om noget i Mexico.
    Min ene farbror havde en fantastisk bog om tatoveringer: en heste-pige havde fået en jagtscene tatoveret på ryggen, med træer på begge skulderblade, heste, der sprang over forhindringer der i mellem, hunde løbende ned over ryggen, og mellem ballerne sås rævens hale…
    Eller hvad med fyrbøderen, der havde fået to djævle i helvede, en på hver balle, der skovlede kul, så flammer og røg stod op fra revnen? En kvindebarm med Den sidste Nadver var der også.
    Der var en sætning:” man kunne blive forlegen over at flashe et par bare bryster eller en lysten penis tatoveret et sted, hvor det kan være svært at skjule det…” Altså, mange sømænd har da haft piger med bare bryster tatoveret, de har vist aldrig været forlegne over at flashe dem; men hvem kender du, der har en lysten penis tatoveret et sted, hvor det kan være svært at skjule det?
    Vi lader den lige stå et øjeblik.

    Kommentar af AagePK — 20. april 2012 @ 00:50

    • Nemlig: det med sikkerheden – eller mangel på samme – har jeg lidt svært ved at acceptere – alt andet er så restriktivt, så hvorfor ikke dette?
      Det lyder som meget dramatiske tatoveringer, der var i din farbrors bog, og de er også sjove at se på … én gang, og helst ikke på nogen, jeg kender ;-)
      Jeg kender (heldigvis) ikke nogen, der har en sådan tatovering; det var bare en tanke, der faldt mig ind som et glimrende eksempel på noget, man meget nemt kunne komme til at fortryde :-)
      PS: Du var røget i mit spamfilter … aner ikke hvorfor!

      Kommentar af Ellen — 20. april 2012 @ 07:37

      • Måske din maskine har lidt af det samme temperament? ;-)

        Kommentar af AagePK — 21. april 2012 @ 00:13

        • Muligvis … som herre, så hund. Er det det, du mener? ;-)

          Kommentar af Ellen — 21. april 2012 @ 08:05

          • Ups, har du fast installeret filter her?

            Kommentar af AagePK — 21. april 2012 @ 10:45

  19. Jeg har det dobbelt med tatoveringer. På den ene sider synes jeg, de er lidt pirrende og på den anden side synes jeg, de er ulækre. Jeg har i flere år haft overvejet at få en lille en nede ved anklen, men har ladet være fordi jeg har gennemtænkt hvordan den vil se ud, når huden ikke længere er spændstig. Så kan delfinen netop ende som en hvalros. Jeg har også tit tænkt på hvordan jeg ville reagere hvis jeg fik en kæreste, der havde en tatovering; og helt ærlig så ville jeg ikke bryde mig om det. Jeg synes, man med den form for ‘kropskunst’ sender et signal om hvilken type menneske man er, og det er ikke en type, jeg bryder mig om. Så pirrende eller ej; jeg vender tomlen nedad.

    Jeg kan i øvrigt forstå på kommentarerne her, at Tims udsendelse om Titanic har været sendt. Jeg er rigtig ærgerlig over ikke at have set den. Ligger den på nettet et sted?

    Kommentar af Stegemüller — 22. april 2012 @ 18:54

    • Lige netop anklen håber jeg da ikke for dig, nogensinde vil kunne ændre delfinen til en hvalros ;-) Men jeg forstår hvad du mener – også hvad angår ‘dobbeltmoralen’ i det: Jeg må godt have en lille tatovering, men andre må ikke ;-)

      Om den ligger på nettet, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil umiddelbart ikke tro det – det er jo NatGeos egen produktion, så de smider den nok ikke i grams lige med det samme. Men der er en skive på vej med posten til mig; den skulle kunne ses på en pc – den må du meget gerne låne … men du må stille op i køen – der er et par stykker foran dig, da der er mange, der ikke kan modtage NatGeo-kanalen :-D

      Kommentar af Ellen — 22. april 2012 @ 19:06

      • Du har ret; så fede ankler skulle jeg da helst ikke få – så skulle da lige være type 2 diabetes i ekstrem grad :-)

        Jeg stiller rigtig gerne op i køen til Tims Tintanic udsendelse, for jeg er så ærgerlig over ikke at have set den. Nu er det så åbenbart ikke min egen fejl, for jeg kan slet ikke se Nat Geo. Jeg har tit tænkt over at udvide min TV-pakke, men problemet er at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg skal sammensætte pakken. Så alt i alt har jeg nu bare den mindste løsning…

        Kommentar af Stegemüller — 22. april 2012 @ 21:19

        • Du er noteret i køen :-) Men nej, selv om du havde husket det, kunne du så ikke have set udsendelsen – den har ikke været sendt over andre kanaler.
          Jeg synes, at problemet med den mindste tv-pakke er, at vi så kun har de kanaler, vi ikke gider se … Vi har den mindste pakke og fem tilvalgskanaler, hvilket er den optimale løsning for os – de fem kunne vi vælge frit; vi skulle bare vælge mindst fire.

          Kommentar af Ellen — 22. april 2012 @ 21:42


RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Theme: Rubric. Blog på WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 25, der følger denne blog