Hos Mommer

15. marts 2011

God bedring, hvis du skulle blive syg…

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:25
Tags: ,

Jamen tak skal I have… og godnat… jeg går i seng lige om lidt med en hals, der er beklædt med sandpapir og en almentilstand, der var bedre i morges.

Jeg har overhovedet ikke tid til at være syg. Jeg har overhovedet ikke lyst til at være syg. Jeg skal male. Fliser, vægge og lofter. Jeg skal holde en meget vigtig weekend i Sverige.
Det kommer jeg også til, for viljekraft alene har klaret sagerne før. Næsten da. Og selvbedrag kender vi ikke… Nu indtager jeg en Panodil Hot for en sikkerheds skyld, og så går jeg på langs, sover i 12 timer og er på toppen igen i morgen.
Det er som sagt set før, og optimismen kender ingen grænser.

Mit godnatbillede er mit yndlingstræ over alle yndlingstræer – jeg elsker træsilhouetter i almindelighed, men baobab er toppen. Selv om jeg så dem i hundredevis under vores rejse til Botswana og Zimbabwe, blev jeg lige fascineret af dem hver gang. Hver evig eneste gang, jeg så dem.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA         2007 AFRIKA-1212007 AFRIKA-122

Gode billeder at falde i søvn til.

29 kommentarer

  1. God bedring og sov godt. Selvfølgelig er du rask i morgen. Lige så hurtig som jeg kan sige baobab :-)

    Kommentar af Lene — 15. marts 2011 @ 20:28

    • Lene, tak… planen lykkedes næsten ;-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:09

  2. god bedring…og fine billeder af fine træer…;-D

    Kommentar af Rejen — 15. marts 2011 @ 20:47

    • Annemarie, tak… og tak :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:10

  3. God bedring Ellen – og husk man må godt melde sig syg! (hvis nu du mod forventning ikke skulle være frisk i morgen tidlig)

    Kommentar af Marianne — 15. marts 2011 @ 21:05

    • Marianne, tak… ja, det må man godt – jeg har lagt ud med at arbejde hjemmefra. I mit eget tempo ;-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:11

  4. Øv din stakkel.. pas nu på dig selv, og god bedring.. håber du er frisk til weekenden, ellers må du love at sige til.. så finder vi et andet tidspunkt.. :-)
    Godbedringsknus til dig.

    Kommentar af Inge — 15. marts 2011 @ 21:16

    • Inge, tusind tak, jeg passer på, arbejder lidt hjemmefra (dvs. brandslukningsmails), så jeg har på ingen måde givet op endnu. Faktisk går det helt fint :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:13

  5. Baobab træet er også meget smukt. Jeg var inde i et, da jeg var i Sydafrika i maj. 2000 år gammelt og stadig levende, med en hule inde i på størrelse med en mindre spisestue.

    Rigtig god bedring – håber de 12 timer og viljen kan hjælpe.

    Kommentar af lissi lyngsø — 15. marts 2011 @ 22:02

    • Lissi, mange tak, det har allerede hjulpet lidt :-)
      De er bare så kolossalt, imponerende store, de baobabtræer – du har vist været lige så betaget af dem som jeg var :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:14

  6. Lad os håbe du kan sove dig fra det – og hvis ikke – så bliv under dynen i morgen så du kan blive hurtigere frisk!
    De bedste tanker herfra!

    Kommentar af Kong Mor — 15. marts 2011 @ 22:12

    • Kong Mor, mange tak for dine gode tanker – det hjælper alt sammen, og jeg er ikke taget afsted til arbejde :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:16

  7. Det lyder som en effektiv kur, du har givet dig selv.
    Rigtig god bedring.
    Jeg gætter på, du er frisk i morgen

    Kommentar af betty schou — 15. marts 2011 @ 22:38

    • Betty, mange tak; den plejer at virke fint, og foreløbig har jeg ikke mistet optimismen :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:17

  8. …det ser ud til du sover stadig 8.15. God bedring.

    Kommentar af Jørgen Carlsen — 16. marts 2011 @ 08:11

    • Jørgen, tak… dér lå jeg med en bog og havde det helt fint bare ved tanken om, at jeg ikke skulle ud og køre en meget lang tur :-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 09:18

  9. Brandslukningsmails? Send et par stykker til Japan, nu du er i gang, de bliver nok glade.
    Men ellers: god bedring. Mine erfaringer med febernedsættende panodiler er nu negative, feberen er jo til for at dræbe virus, så den skal fodres med noget sødt, honningmælk m cognac, whisky eller god årgangsrom f.eks.
    Husk den gamle, go’e: en kar, en kande hedt vand og en flaske cognac: læg katten på dynen over dine fødder, sæt kanden med vand på dit natbord, og drik cognac’en pø om pø. Når flasken er tom, vandet er koldt, og du kan se katten dobbelt, er du totalt hamrende ligeglad med hals o.a.
    Hyggehejsa!

    Kommentar af AagePK — 16. marts 2011 @ 10:34

    • Aage, så store brande kan jeg desværre ikke slukke.
      Rigtigt, det med at feber er godt, fordi den opfylder et formål. Det gør smerterne i hovedet og halsen bare ikke…
      Den alternative kur lyder vældig hyggelig, men jeg nægter altså at anskaffe mig en kat for det… går dog ud fra, at Annas tøjkat kan bruges i en svæver vending ;-)

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 11:39

      • Det var da værd at prøve! Hvis I nu tog hver sin flaske rom, cognac, whatever efter tur , omviklede den med brunt indpakningspapir og byttede lidt frem og tilbage, så ville I også været dækket ind mht dobbelt blind-forsøg, ikk’! ;-)

        Kommentar af AagePK — 16. marts 2011 @ 16:19

        • Høhø ;-)

          Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 18:32

  10. God bedring! Der er vist krigeriske vira og baktusser i luften overalt lige nu. Jeg er selv mere end en anelse ramt.

    Kommentar af Henny — 16. marts 2011 @ 12:18

    • Henny, tak… og god bedring til dig også, din stakkel – det er altså irriterende, dette her. Det må kunne kaldes biologisk krigsførelse!

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 13:38

  11. God bedring Ellen – den 11.oktober viste Donald (æren er hans) dette flotte Baobabtræ fra Avenue Baobab på Madagascar:

    Det berørte mig at læse om din far. Ældre mennesker skal huske at drikke vand, så der ikke sker dehydrering. :)

    Kommentar af Søren — 16. marts 2011 @ 14:43

    • Joda, men kom ihåg det gamla svenska ordspråk: Vatten utan whisky är en jäkla blanning!

      Kommentar af AagePK — 16. marts 2011 @ 16:23

    • Søren, tak… :-) Jeg har set det billede – det er fantastisk. Er der noget at sige til, at de kalder det for ‘the upside down tree’? :-)
      Vi er meget opmærksomme på det med vandet, men man skal også helst spise…

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 17:13

  12. Hva’så????
    Ingen nye indlæg fra Ellen????
    Er hun rigtig syg??
    Nå, jeg kan se, du har svaret på kommentarerne.
    Så tastefingeren duer!
    Håber, du har det sådan, så du også kan hygge dig lidt.
    God bedring.

    Kommentar af betty schou — 16. marts 2011 @ 16:49

    • Betty, tak, og nej hun er ikke rigtig syg, tastefingeren er heldigvis ikke så rusten som mælet ;-)
      Jeg hygger mig, bl.a. med brødrene Price (lavede hvidløgssuppe til frokost).
      Indlæg følger…

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 17:15

  13. Håber det hjalp og du fik udført alle dine planer ;-)

    Kommentar af Lene — 16. marts 2011 @ 18:10

    • Lene, ikke helt, desværre. Jeg fik ikke malet :-(

      Kommentar af Ellen — 16. marts 2011 @ 18:33


RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

The Rubric Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 58, der følger denne blog