Hos Mommer

17. juni 2010

The Fair Ladies at Royal Ascot on Ladies’ Day

Gemt under: Uncategorized — Ellen @ 16:00
Tags: ,

I denne uge er der Royal Ascot fra 15.-19. juni. Nogle har adgangsret (er Badgeholder) til The Royal Enclosure. En af dem er Tim.
I dag, den 17. juni, er det Ladies’ Day, hvor de fine damer forsøger at overgå hinanden i totalt overdrevne og fantasifulde hattekreationer. Det er meget underholdende at se på disse hatte.
(Linket virker vist ikke, men prøv at google ‘hats at ascot’)

Charlotte og Tim er, sammen med et vennepar, til Royal Ascot Ladies’ Day for tredje år i træk – dog bærende en anelse mere diskrete hatte end man kan se på linket ovenfor. Men hatte har de skam på, de damer. Hatte, som de lejer til lejligheden.
I år har Charlotte designet og syet både venindens og eget outfit. De indsatte billeder er fra sidste års begivenhed, hvor C kun havde kreeret sin egen påklædning. 

Det er for det første en dag, de glæder sig til, fordi det er blevet ophøjet til en tradition for dem, og for det andet er det en glimrende lejlighed til at se, hvad der rører sig rent tøjstilsmæssigt i de såkaldt bedrestillede kredse, som Charlotte håber på at kunne skabe sig en kundekreds hos.
Derfor er det også vigtigt, at hun optræder i egne kreationer, så hun kan fungere som en omvandrende reklame for sig selv – hvis nu nogen skulle spørge… Veninden (den højeste af pigerne) har lovet at promovere Charlotte så meget som muligt, og som C siger, er hun en god reklame og en drøm at sy til, fordi hun er så høj og slank.

Jeg håber, at vejret er med dem i dag – og hvis det er, er jeg også glad for, at jeg ikke er mand og skal have alt det tøj på. Det er dresskoden til The Royal Enclosure, så der er ikke så meget at diskutere.

18 kommentarer

  1. Jeg er vild med hatte, så det ærgerligt, at jeg ikke kan klikke billlederne lidt større.
    Det må være en interessant oplevelse, men du har ret i, at mændene godt nok er pakket ind:)
    Knus
    Vibeke

    Kommentar af Vibeke — 17. juni 2010 @ 18:14

    • Vibeke – så du er et hattemenneske? Og så valgte jeg lige præcis i dag, at man ikke skulle kunne klikke billederne større :-( Beklager…
      Men klik på googlelinket og brug et par minutter på hattene dér – det er ret så festligt.

      Kommentar af Ellen — 17. juni 2010 @ 18:21

  2. Hvor er Charlottes kjole smart og elegant, og det er da en genial måde at få lavet lidt reklame for sit design :-)

    Kommentar af Lene — 17. juni 2010 @ 20:20

    • Lene – jeg takker på datterns vegne og giver din kommentar videre – den vil glæde hende :-) Det er da meget smart at være sin egen reklame…

      Kommentar af Ellen — 17. juni 2010 @ 20:36

  3. Som at stille tiden tilbage, hvor er de flotte! kan godt lide traditioner, kan godt forstå at det er spændende for dem.
    En flot sæt hun har på din datter, utraditionel top/jakke, rigtig flot at hatten passer til i farve og stil.

    Kommentar af Lene — 17. juni 2010 @ 21:46

    • Lene – man føler sig næsten sat tilbage til ‘My Fair Lady’, ikke? :-)
      Man har kjolen/dragten med til hatteudlejeren, så man er helt sikker på, at det hele passer sammen i farve og stil.

      Kommentar af Ellen — 17. juni 2010 @ 22:07

  4. Det må da også være noget af en oplevelse at komme til Ascot … år efter år.

    Din hatteomtale får mig i øvrigt til at tænke på Det Kgl. Teaters My Fair Lady-opsætning, som jeg jo nød for nylig. Her har de virkelig taget gas på Ascot-hattene, som i forestillingen har facon som tekopper og -kander osv. Elizas hat er en teske – som selvfølgelig er ved at slå folk ned, når hun drejer sig ;-).

    Kommentar af Bente — 17. juni 2010 @ 21:47

    • Bente – jeg kunne da godt tænke mig at prøve bare en enkelt gang – jeg ser desværre bare mere end almindelig tåbelig ud med hat :-)

      Jeg fik desværre ikke taget mig sammen til at se My Fair Lady, men det lyder da som en festlig fortolkning af den gamle musical iflg. dine hattebeskrivelser. Har du set linket i indlægget? Her er der bl.a. en, der har en vaffelis på hovedet… :-)

      Kommentar af Ellen — 17. juni 2010 @ 22:12

      • Nej, linket virkede ikke – men det fandt du vist selv ud af ;-). Men jeg fandt denne 2008-artikel med fotos på Daily Mail; der er bestemt også noget at kigge på … og grine af :D.

        P.S. My Fair Lady kommer op igen til februar, så jeg.

        Kommentar af Bente — 18. juni 2010 @ 15:31

        • Tak for info :-) Og for et herligt link. Der virker…
          Mange af disse hatte var også på det link, der ikke ville virke for mig. Det er da ret morsomt at ‘studere’ de fantasifulde kreationer…

          Kommentar af Ellen — 18. juni 2010 @ 16:04

  5. Hun er vel nok en dygtig pige – og hendes kreationer er superflotte. Hun skal nok blive rig og berømt ligesom sin mand… ;-)

    Kommentar af Mia Folkmann — 17. juni 2010 @ 23:09

    • Mia – hehe… nu må vi se – hun er jo ikke engang rigtig startet. Men ‘hattedamen’, som de bruger, er interesseret i et samarbejde, så der er håb om, at hun kan komme godt i gang :-)

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2010 @ 07:32

  6. Dejlige billeder, Ellen :-) Sikke en spændende oplevelse det må være for Tim og Charlotte- og en fantastisk lejlighed for Charlotte at vise sig som levende reklamesøjle.

    Kommentar af Madame — 18. juni 2010 @ 07:00

    • Madame – de hygger sig i hvert fald med deres gode venner på Ladies’ Day – og så kan man lige så godt slå to fluer med ét smæk :-)

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2010 @ 07:33

  7. De der Ascothatte er da vist mere sjældne end kønne, men den din datter har på på billederne er da meget pæn. Jeg fandt en Ascothat på Google, der var udformet som et fad med en hel Stilton-ost på, sådan en ville jeg faktisk nødig gå rundt med. Men det er det jeg og Asterix siger: De er skøre, de briter.

    Kommentar af Henny — 19. juni 2010 @ 11:45

    • Henny – det kan vi to og Asterix hurtigt blive enige om altsammen, men det er da meget underholdende at se hattene :-)
      Charlotte har mig bekendt ingen ambitioner om at rende rundt og illudere isvafler, oste eller hele volierer…

      Kommentar af Ellen — 20. juni 2010 @ 20:21

  8. Hvor er hun fin, din datter. Det er en meget elegant og anderledes kjole. Tænk at have mulighed for at være med til sådan en gammel tradition. Og netop når hun så også kan bruge det forretningsmæssigt.
    p.s. Jeg læste for lidt tid siden en klumme i Politiken – “Den skal jeg læse”, hedder den vist, hvor det netop var Tims bog om Titanic, klummeskriveren ønskede at læse.
    Så også den forretning ser ud til at gå udmærket.

    Kommentar af conny — 19. juni 2010 @ 12:47

    • Conny – tak – jeg vil sende dine søde ord om kjolen videre til Charlotte :-)
      Hvor er det morsomt, at du læste det om Tims bog – det vil jeg fortælle ham; jeg er sikker på, at det vil glæde ham meget.

      Kommentar af Ellen — 20. juni 2010 @ 20:26


RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

The Rubric Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 54, der følger denne blog